Gå til innhold

Hva samler dere på?

Anbefalte innlegg

Gjest mora2
Skrevet

Jeg samler ikke på noe spesielt, men har jo i årenes løp fått "samlet" opp penservise og slikt.

Det er jo fint å ha :0)

Selv bruker vi alt servise til hverdags, så sjelden det blir brukt visst ikke...

Men jeg har Disney juleservise fra Firkløveren, og det er så koslig :0)

Det blir så klart bare brukt i desember ;0)

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

8

• Lillemus

3

• annegunn

3

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du skulle fått mine... ;0)

Har ei kasse på loftet..Arvet, så får meg ikke til å kaste de heller..

Nei de må du ikkje kaste, blandt mange "vanlige" plater så kan det hende det finnes noen små "juveler" i samlingen?

Ps! Eg har fått tilbud om å overta ei platesamling fra en kamerat, men takka nei for eg har rett og slett ikkje plass til flere..:-)

Gjest mora2
Skrevet

Nei de må du ikkje kaste, blandt mange "vanlige" plater så kan det hende det finnes noen små "juveler" i samlingen?

Ps! Eg har fått tilbud om å overta ei platesamling fra en kamerat, men takka nei for eg har rett og slett ikkje plass til flere..:-)

Men jeg vet jo ikke hva som er verdt å samle på...

He, he, så du har endel ja!

Folk sier det er så fin lyd i de, men er det nå det??

AneM1365380603
Skrevet

Hi, hi, jeg er nok også en hamster...Har arvet så mye siste årene, og får meg ikke til å kaste noe av det....

Kattefigurer er jo nydelige, har noen av de også ;0)

Jeg samler ikke på klær, det er mer sånt som jeg finner på dagligvarebutikker. F eks kjøper jeg sjeldent en pose hvetemel. Her går det i kartonger. Sukker også. Og jeg er livredd for å gå tom for mais og tomatpure, for ikke å snakke om kjøttdeig og løk.

Skrevet

Men jeg vet jo ikke hva som er verdt å samle på...

He, he, så du har endel ja!

Folk sier det er så fin lyd i de, men er det nå det??

''''He, he, så du har endel ja! Folk sier det er så fin lyd i de, men er det nå det??''''

Mellom 2-3000 tenker eg.

Det kan være veldig bra lyd ja, om du har behandla platene fint, har et godt anlegg og en platespiller med en god pick-up (stift).

Gjest mora2
Skrevet

Jeg samler ikke på klær, det er mer sånt som jeg finner på dagligvarebutikker. F eks kjøper jeg sjeldent en pose hvetemel. Her går det i kartonger. Sukker også. Og jeg er livredd for å gå tom for mais og tomatpure, for ikke å snakke om kjøttdeig og løk.

He, he, sånn er min mor også!

I huset vårt er det eg eget matrom...Venter på nød.. ;0)

Jeg handler inn stort om det er på tilbud :0)

Skrevet

Hvetemel, mais, løk, tomatpure og kjøttdeig? Dere spiser mye pizza? ;o)

Gjest mora2
Skrevet

''''He, he, så du har endel ja! Folk sier det er så fin lyd i de, men er det nå det??''''

Mellom 2-3000 tenker eg.

Det kan være veldig bra lyd ja, om du har behandla platene fint, har et godt anlegg og en platespiller med en god pick-up (stift).

Så mange!!!

Da har du vel samlet en stund...

Har aldri spilt mine..De ligger bare der...

Kanskje få de ned til sommeren og teste ;0)

Sikkert ikke noe bra musikk da...

trollemor;o)
Skrevet

Akkurat nå samler jeg på et kaffeservice. Jeg har til 8 personer, men gir meg ikke før jeg har til 12. Jeg samler mest sånn rundt jul og bursdag.

AneM1365380603
Skrevet

Hvetemel, mais, løk, tomatpure og kjøttdeig? Dere spiser mye pizza? ;o)

He he, det la jeg ikke merke til, men det er jaggu meg store deler av ingrediensene til pizzaen. Ja, jeg lager pizza ofte, men har ikke holdt på med det lenger enn et lite år. Det var nemlig da jeg lagde min første pizza. Så fikk jeg jo dilla på det da, og fôrer familien min med det nesten hver helg. Det var vel etter det kjøttdeig også kom inn som hamstreprodukt.

Gjest mora2
Skrevet

Akkurat nå samler jeg på et kaffeservice. Jeg har til 8 personer, men gir meg ikke før jeg har til 12. Jeg samler mest sånn rundt jul og bursdag.

Da er du også grei å gi gave til ;0)

Hva slags servise er det da?

Skrevet

Huff, jeg er nok kanskje den eneste som ikke samler på noe. Jeg har en tendens til å tro at jeg skal få sydd/reparert endel sengetøy og bukser, men de samler seg bare opp. Så hvis det er å samle så ;)

I barndommen samlet jeg på servietter.

AneM1365380603
Skrevet

He, he, sånn er min mor også!

I huset vårt er det eg eget matrom...Venter på nød.. ;0)

Jeg handler inn stort om det er på tilbud :0)

''Jeg handler inn stort om det er på tilbud :0)''

Det gjør jeg også. Spesielt kjøper jeg mye nakkekoteletter og kyllinglår om det er på tilbud. På Rema selger de 5 kg-esker med kyllinglår. Det kommer godt med å ha stort fryseskap med mange skuffer :) Vi er 6 personer her, så det går endel mat, he he.

Gjest mora2
Skrevet

Huff, jeg er nok kanskje den eneste som ikke samler på noe. Jeg har en tendens til å tro at jeg skal få sydd/reparert endel sengetøy og bukser, men de samler seg bare opp. Så hvis det er å samle så ;)

I barndommen samlet jeg på servietter.

He, he, du får klippe de opp å bruke det til filler ;0)

Samlet også på servietter, også glansbilder! Koslig :0)

Håper snuppa vil overta de når ho blir større...

AneM1365380603
Skrevet

He, he, i dag har jeg faktisk vasket de. For de står på toppen av skapet på badet, og blir støvete...

Så tar jeg med meg en i badekare avogtil ;0)

Ungene får også lov å låne de..Så vidt ;=)

''Så tar jeg med meg en i badekare avogtil ;0)''

Hihi ;)

Gjest mora2
Skrevet

''Jeg handler inn stort om det er på tilbud :0)''

Det gjør jeg også. Spesielt kjøper jeg mye nakkekoteletter og kyllinglår om det er på tilbud. På Rema selger de 5 kg-esker med kyllinglår. Det kommer godt med å ha stort fryseskap med mange skuffer :) Vi er 6 personer her, så det går endel mat, he he.

Det er jo genialt!

Jeg har så liten frys, så det er begrenset hvor mye det er plass til..

trollemor;o)
Skrevet

Da er du også grei å gi gave til ;0)

Hva slags servise er det da?

Rosendal. Lurer på å begynne å samle på middagstallerkener også. De er så enkle og fine.

Skrevet

Det er jo fint å ha :0)

Selv bruker vi alt servise til hverdags, så sjelden det blir brukt visst ikke...

Men jeg har Disney juleservise fra Firkløveren, og det er så koslig :0)

Det blir så klart bare brukt i desember ;0)

Ja, jeg har også Disney juleservise, men bare 8 kuverter og ingen andre serveringsdeler enn dem jeg har fått med på kjøpet! ;-)

man skal jo ha plass til å oppbevare alt sammen også.

Men penserviset fra Villery & Boch har jeg til 20 pers, med flate + dype + asjetter + kaffe/te + diverse serveringsutstyr, så der er jeg jo godt dekket! ;-)

Gjest mora2
Skrevet

Rosendal. Lurer på å begynne å samle på middagstallerkener også. De er så enkle og fine.

Ja ,de har mye fint :0)

Gjest mora2
Skrevet

Ja, jeg har også Disney juleservise, men bare 8 kuverter og ingen andre serveringsdeler enn dem jeg har fått med på kjøpet! ;-)

man skal jo ha plass til å oppbevare alt sammen også.

Men penserviset fra Villery & Boch har jeg til 20 pers, med flate + dype + asjetter + kaffe/te + diverse serveringsutstyr, så der er jeg jo godt dekket! ;-)

Så vittig! Jeg har det komplett, både middag og kaffe.

Er bare nydelig :0) Og det er jo så gøy, for det kommer stadig noe nytt. Jeg har julekulene i samme, de er bare lekre :0)

(henger høøyt oppe på treet da..;0)

Mangler bestikket forresten...

Villery & Boch , jeg har til 12 personer, to fater, og potetbollen..

Jeg har det hvite med blå, gammeldags mønster...

Bruker det til hverdags da..Egentlig liker jeg det ikke.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...