Gjest ljuba Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Hvordan går det egentlig å ta sol når man har eksem? Leser jo at enkelte steder at det kan være bra for eksemet. Brunfargen må jo da være en fin bonus. Jeg har aldri hatt eksem før, men har fått det ved armhulene og anklene. Lurer på om jeg vil få pigmentflekker eller andre hudforandringer pga. eksemet...? 0 Siter
pekkaline Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Eksemet som er kan hindre området i å få farge, men det går over når eksemet evt blir borte, med tiden til hjelp. Det er jo mange typer eksem, så hva som skjer i ditt tilfelle er jo usikkert å si. Min psoriassis (flekker på leggene) er neste borte om vinteren, men produserer fortere celler i sola slik at det blir større. Dette blir nok noe annet enn det du har. Jeg ville virkelig prøvd solen, hør med lege/apotek om du skal smøre noe på først. Beskytt områdene dersom eksemet forverrer seg med sol. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Må få meg noen sterkere lesebriller her! Det første som slo meg var:Hvorfor i heite skal hun ta sol med "eksen"?? "ler" sååååååååå var det eksem a gitt! "ler" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.