Gjest vikar neste uke Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Hvis du skulle hatt heimkunnskap med en 7.klasse i Oslo, rett før påske. Hva ville du laget da? Skal nemlig ta noen vikartimer neste uke. Det er en klasse med mange kulturer og matregler. Men hva er påskemat for dere? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Hjemmelaga marsipan de kan pynte med konditorfarge og non-stop el.? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 For meg er det et stort lammelår som representerer påskematen, men det er jo uaktuelt i en heimkunnskapstime. Egg er påskemat, de kan kokes med f.eks. løk i vannet og få en fin gulfarge. Tror jeg hadde satset på å lage egg i ulike varianter, jeg, både kokte, stekte og eggerøre. Maten skal vel gjerne spises, så da kan man steke rundstykker til. Ellers så kan du jo undersøke litt og finne ut hva som er typisk påskemat for de ulike, og lage litt forskjellig? 0 Siter
Jølsen Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Du kan lage noe med lam, noe med egg og en annen slags stek. Det viktigste er at du ikke finner på å lage noe av svin, fysj. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.