Gå til innhold

selge en nokia 6600.. Pris?

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Jeg skal selge en Nokia 6600 til en venn. Denne typen mobil kom ut i 2003. Hva bør jeg ta for den?

Fortsetter under...

mariaflyfly
Skrevet

Tviler vel på at du kan ta så veldig mye for en 4 år gml mobil...?

Gjest Elextra
Skrevet

100 kr.?

Kjenner ikke denne modellen, men du kan neppe ta særlig mer, fire år gamle mobiler er nok svært lite verd.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har nå lest testen av denne mobilen. Den kom svært godt ut av det da den var ny. Pris uten abonnement var ca 4600 kr. Jeg ville likevel ikke tatt mer enn 500 kr for den, da mobiler raser ned i pris veldig kjapt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Dette er en telefon som visstnok var hi-tec da den kom for fire år sida (enda så stygg jeg husker jeg syns den var, hehe), men med et kamera på 0.3 MP eller deromkring og en avleggs skjerm med lav oppløsning og fargeddybde du neppe finner selv i de billigste telefonene i dag, så er ikke telefonen mye verdt i dag. Du kan få betraktelig bedre telefon for ei krone om du tar binding, og like bra (på de punktene jeg nevner) for 4-500 kroner uten binding, og da få en helt ny telefon. På den annen side er dette en Symbian S60-telefon, og helt nye telefoner bruker fortsatt versjon 3 av dette operativsystemet så det bør fortsatt holde, det teller jo i positiv retning. Så kanskje 2-300 kroner er noe du kan ta uten at vennen din vil føle seg lurt etter ei stund? Det er jo stor fare for at en fire år gammel mobil kan ta kvelden når tid som helst, særlig med tanke på at den har joystick.

Gjest gratisgratis
Skrevet

Den burde du gi bort gratis.

Prisen på mobiltelefoner faller forferdelig fort.

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har nå lest testen av denne mobilen. Den kom svært godt ut av det da den var ny. Pris uten abonnement var ca 4600 kr. Jeg ville likevel ikke tatt mer enn 500 kr for den, da mobiler raser ned i pris veldig kjapt.

På fire år og med den teknologien som finnes i den telefonen i forhold til en ny og billig telefon, så er 500 kroner blodpris.

AneM1365380603
Skrevet

På fire år og med den teknologien som finnes i den telefonen i forhold til en ny og billig telefon, så er 500 kroner blodpris.

''På fire år og med den teknologien som finnes i den telefonen i forhold til en ny og billig telefon, så er 500 kroner blodpris.''

Litt enig der, men jeg skreiv "ikke mer enn..". Selv har jeg gitt bort alle mine gamle mobiler etterhvert som ny er kjøpt inn. Det kunne ikke falt meg inn å ta noe for dem.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''På fire år og med den teknologien som finnes i den telefonen i forhold til en ny og billig telefon, så er 500 kroner blodpris.''

Litt enig der, men jeg skreiv "ikke mer enn..". Selv har jeg gitt bort alle mine gamle mobiler etterhvert som ny er kjøpt inn. Det kunne ikke falt meg inn å ta noe for dem.

''Litt enig der, men jeg skreiv "ikke mer enn..".''

Problemet er at en som er grådig nok vil lese det som aksept for å ta 500 kroner. Nå sier ikke jeg at Wonderinggirl er så grådig, men man vet jo aldri ... :-)

''Selv har jeg gitt bort alle mine gamle mobiler etterhvert som ny er kjøpt inn. Det kunne ikke falt meg inn å ta noe for dem.''

Samme gjør jeg. Og sida jeg er av de som er hekta på mobil og små elektroniske dippedutter, så blir sjelden mine mer enn ett år gamle før de gis bort til lykkelige nye eiere. Men selvsagt, de som får dem er nær familie, atså... Har aldri eid samme mobil i fire år, jeg. Har en gang solgt en mobil, og det var en 6 mnd gammel telefon som jeg solgte for halv pris.

Skrevet

Den er jo 5 år gammel! Ikke verdt plasten den er laget av vil jeg tro. Hadde noen forventet at jeg skulle betale noe som helst for en så gammel mobil ville jeg trodd de fleipa.

Gjest Blikkboks
Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke gitt deg noe for den. Så om jeg hadde hatt en telefon ekstra, ville jeg gitt den bort.

Noen ganger er det godt å bare være litt grei også...

Gjest Naaaah
Skrevet

Den kom ut i 2003?? Altså ca 5 år siden??? En så gammel telefon ville jeg vel ikke hatt om du så betalte meg for å ta imot!!

Ærlig talt, du kan ikke for alvor mene at du skal ha penger for dette søppelet??

Annonse

Skrevet

Et par øl på byen og en tjeneste en annen gang?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå ser jeg jo at du skrev at den kom i 2003, så da syns jeg at selv 2-300 kroner er blodpris. Du kan dermed se bort fra mitt forrige innlegg i denne tråden. Skrot den, eller gi vennen din 100 kroner på kjøpet fordi han gidder ta seg av søpla di. Regner med at mobiler tross alt er spesialavfall. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Den er jo 5 år gammel! Ikke verdt plasten den er laget av vil jeg tro. Hadde noen forventet at jeg skulle betale noe som helst for en så gammel mobil ville jeg trodd de fleipa.

''Hadde noen forventet at jeg skulle betale noe som helst for en så gammel mobil ville jeg trodd de fleipa.''

Jeg hadde nok ledd høyt, ja. Problemet er bare at en del mennesker ikke kan så mye om mobiler og priser, og så tror de at de gjør en god deal selv om det slett ikke er det. Retten har jo slått fast at en mobil skal ha en forventet levetid på 4 år selv om bransjen mener det er to år for mye. Og så FEM år og fremdeles vente å ta seg betalt? *rister på hodet*

Jo mer jeg tenker på hovedinnlegget, jo mer oppgitt blir jeg over folk.

Skrevet

Utakk er verdens lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...