Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som er drevne på tollregler her? Jeg skal gifte meg i mai og har lyst til å bestille en kjole fra USA, med post koster denne tilsammen ca kr 1400,- (halvparten er kjolen og halvparten er postforsendelsen) Hvor mye toll kan man regne med på en kjole? Momsregelen har jeg skjønt, men ikke hvordan de regner toll på klær.

Har allerede lest på tolldirektoratet sine sider, men ble ikke helt klok....

Gjest samme problematikk her
Skrevet

..og!

- Posten kan være veldig vrang på dette så fortoll varen selv ved lokalt tollsted. (Tips fra dame ved mitt lokale tollsted.) Hvis posten likevel forlanger at du betaler toll kan du få refundert dette senere ved lokalt tollsted tror jeg. Ta vare på alt av kvitteringer og forsikre deg om at de du kjøper varen fra sender utfyllende følgebrev med all informasjon.

Skrevet

Dersom brudekjole kommer inn under brudeutstyr, ser det ut som det er tollfritt. Men da må avsender skrive hva pakken inneholder, eller de legger nok med en faktura/oroformafaktura.

Klær mener jeg er tollpliktige, når de er laget utenfor Europa (om det ikke har skjedd endringer i senere år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...