Gå til innhold

egentlig...

Anbefalte innlegg

Gjest notinamillion...
Skrevet

Vi lager da også fiskekaker til middag eller kylling med ris eller hva annet du foreslo.

At vi et par tre ganger i måneden spiser ferdigpizza ser jeg ikke på som noen katastrofe.

Våre bare er ikke ulykkelige og ikke feite heller!

Jeg ser behovet for selvforsvar presse seg på...

Folkens: LES innholdsfortegnelsen, fortell gjerne her hva dere finner.... !

Og du: Ungene er sikkert ikke verken feite eller ulykkelige - ennå. De blir det sikkert ikke heller av å spise grandis av og til. Det sier bare littegrann om livsstil og prioriteringer i familien.

Men la oss snakkes om ti år, OK?

Avtale?

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

11

• Aliza1365380759

5

• Lotte :o)

4

• hidi, the scorpion

3

Skrevet

Og du: Ungene er sikkert ikke verken feite eller ulykkelige - ennå. De blir det sikkert ikke heller av å spise grandis av og til. Det sier bare littegrann om livsstil og prioriteringer i familien.

Avtale?

Så om ungene og jeg spiser grandis en gang i mnd så har vi en bedriten livsstil? Hva da med alle de andre middagene vi har som består av kjøttkaker / fiskekaker / fiskeboller / pølser og sånt med hjemmelaget potetmos og grønnsaker til? Sier ikke de middagene litt mer om livsstilen ettersom de består av 95% av middagene?

Skrevet

Avtale?

Balanse er det viktigste :) Noen ganger prioriterer jeg å være ute på tur til klokka fem, i stedet for å lage middag. Noen dager jeg hodepine og orker ikke tanken på å lage mat av noe slag. Og noen av disse dagene velger vi Grandiosa, andre ganger lager vi wok. Alle de andre dagene lager jeg både fiskekaker, lasagne (med grove pastaplater og masse grønnsaker, må vite), gryteretter, supper og annet fra grunnen av.

Du burde slappe av litt. Ungene dine blir ikke late og feite med en horribel livsstil selv om de spiser kjapp og tildels usunn mat noen ganger i måneden :)

Skrevet

Jeg synes hverken det er billig eller metter jeg.. Hvis jeg skal ha billig og lettvint mat som metter, så lager jeg f.eks suppelapskaus (10 kr til frossen pose lapskausblanding, og 20 kr til strimlet svinekjøtt. Litt krydder har man jo gjerne fra før) eller stekt fisk med poteter og løk (20 kr til firstpricefisk, og 10 kr til løk og poteter), og hvis man er alene kan man jo dele dette i to og ha to middager av det! :) Men så hadde ikke jeg overlevd på frossenpizza heller tror jeg..

Det er jo selvfølgelig andre muligheter også, heldigvis, men pizzaen er populær blant de unge. Her i huset foretrekker vi hjemmelaget, men guri så greit det er med enkel mat av og til ;)

Skrevet

Du mener - skikkelig skeie ut med TO ganger i året ;-)

Jepp! Vi er ganske gærne...

Skrevet

Det blir gjerne en av de dagene ungene skal på trening og de skal ha noe kjapt og enkelt før de går. De foretrekker den med pepperoni og er kjempehappy når de får det servert ;)

Skrevet

Heisan!

Ser mange svarer at de spiser grandis hvis de er utkjørt, har hentet ungene sent i barnehagen og trenger noe enkelt....

Gode gud!!!

SÅ utkjørt er det ikke mulig å være!!! Vi er to i MEGET krevende turnusjobber, har barn som skal hentes, er totalt utslitt, middag som skal lages og et hus som ser ut som en katastrofe. MEN: Skikkelig mat må vi ha allikevel. Da lager vi feks ferdgkjøpte fiskekaker med brokkoli og ris, eller grillet kylling med grønnsaker til - det tar faktisk kortere tid en grandiosa...

Ville ALDRI ramlet meg inn i hele verden å servere sånt svineri til ungene mine!!!

Dette er et sprørsmål om verdier!

Og folk lurer på hvorfor unger i dag blir feite og ulykkelige....

Jeg fikk servert både Grandiosa og annen frossenpizza med ujevne mellomrom i oppveksten. Likevel er jeg et sundt, slankt og harmonisk menneske.

Vi spiser så og si aldri frossenpizza fordi jeg og mannen ikke synes noe om det og fordi vi som deg synes det er like kjapt å lage annen mat. Men jeg tror nok ikke det gjør meg til en bedre mor eller gir barna mine en bedre oppvekst enn om de hadde fått Grandiosa litt oftere.

Egentlig hadde de kanskje blitt litt lykkeligere med litt mer Grandiosa.... Vi fikk servert Grandiosa med pepperoni på et juleverksted en gang og ungene langet innpå. Eldstemann var en tur på kjøkkenet og så på tilberedningen og kom gledestrålende ut til meg og sa: "Vet du hva! Man kan kjøpe pizzaen i BUTIKKEN!!!"

Aliza1365380759
Skrevet

Det er jo selvfølgelig andre muligheter også, heldigvis, men pizzaen er populær blant de unge. Her i huset foretrekker vi hjemmelaget, men guri så greit det er med enkel mat av og til ;)

Ja, jeg mistenker at en del studenter, kanskje særlig blant den mannlige andelen, tror at "vanlig" mat er vanskelig å lage og/eller er tidkrevende og krever en stor innsats på kjøkkenet, men siden jeg er blant de studentene som MÅ ha "ordentlig" middag hver dag, så synes jeg litt synd på enkelte av dem.. Ikke at det er noe galt med en frossenpizza i ny og ne, men å handle fire stk fordi butikken har stengt tre dager ble litt for ensformig og trasig for meg, som sto bak ham i køa med ei vogn full av god mat til langhelga :)

Skrevet

Grandiosa med kjøttdeig er godt. Spiser det rett som det er om fredagskvelden, ikke altfor sent. Prøver å begrense bruken av pizza o.l.

Skrevet

Jeg har aldri spist grandis, men det er nå fordi jeg er veggis da. Men frossenpizzaer er ikke fy-fy her i heimen, så lenge det er av de gode variantene som Dr.Oetker har. Liker kun de som etterligner italiensk pizza, ikke de deigete amerikanske. Og ingen kan komme unna at det er praktisk med slike, når man ikke har tid/ikke orker å lage mat!

Gjest to notinamillion
Skrevet

Heisan!

Ser mange svarer at de spiser grandis hvis de er utkjørt, har hentet ungene sent i barnehagen og trenger noe enkelt....

Gode gud!!!

SÅ utkjørt er det ikke mulig å være!!! Vi er to i MEGET krevende turnusjobber, har barn som skal hentes, er totalt utslitt, middag som skal lages og et hus som ser ut som en katastrofe. MEN: Skikkelig mat må vi ha allikevel. Da lager vi feks ferdgkjøpte fiskekaker med brokkoli og ris, eller grillet kylling med grønnsaker til - det tar faktisk kortere tid en grandiosa...

Ville ALDRI ramlet meg inn i hele verden å servere sånt svineri til ungene mine!!!

Dette er et sprørsmål om verdier!

Og folk lurer på hvorfor unger i dag blir feite og ulykkelige....

Noen ganger så får jeg så vondt av slike som deg. Du snakker om verdier, men nicket ditt det skjuler du. Du må våge å mene noe uten å skjule deg lille venn. Og en grandiosa er ikke noe å hisse seg opp for skulle en tro.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ikke så ofte, men vi spiser det om vi skal ha noe kjapt og det ligger en i fryseren. Guttungen liker det innimellom. Som oftes har vi big One, for det er min redning i perioder hvor kvalmen tar overhånd, vet ikke hvorfor, men akkurat den klarer jeg og spise.

Da jeg var ungdom kunne vi leve på grandiosa. Delte leilighet med ei, og da hamstret vi på tilbud, og hadde middag. Det er vel etter den epoken at jeg ikke foretrekker grandiosa lengre tror jeg ;o)

Gjest jamvold
Skrevet

Vi har fast pizzadag i uka hvor vi lager hjemmebakt pizza. Da er ungene med på bakingen.

Men om denne dagen glir vekk i alt mulig annet enn å ha tid til å bake så setter vi en grandis på bordet!

Skrevet

Jeg/vi spiser nesten aldri Grandis, selv om vi elsker kjappe måltider.

Sist jeg spiste ferdigpizza var tirsdag, og da den fra Dr Oetker, og det var vel kanskje første ferdigpizza i år, tror jeg.

Skrevet

Jeg har aldri spist grandis, men det er nå fordi jeg er veggis da. Men frossenpizzaer er ikke fy-fy her i heimen, så lenge det er av de gode variantene som Dr.Oetker har. Liker kun de som etterligner italiensk pizza, ikke de deigete amerikanske. Og ingen kan komme unna at det er praktisk med slike, når man ikke har tid/ikke orker å lage mat!

Enig i at Dr Oetker sine er gode:-) Særlig godt liker jeg den med Mozarella.

Gjest Elextra
Skrevet

Flere år siden jeg spiste Grandiosa, den synes jeg ikke er særlig god.

Ikke så ofte vi har frossen-pizza, men når vi har det velger vi andre typer, gjerne Dr. Oetker eller de andre mindre pizzaene med litt sprø bunn. Velger det når vi har dårlig tid/tomt kjøleskap/lite energi.

Skal vi kose oss med pizza baker vi enten selv eller kanskje (litt oftere) bestiller take-away.

Skrevet

Enig i at Dr Oetker sine er gode:-) Særlig godt liker jeg den med Mozarella.

Den er min uforanderlige favoritt også:)

Men den med fire oster og vegetarpizzaen er også gode.Den med spinat har jeg derimot et litt ambivalent forhold til.

Skrevet

Flere år siden jeg spiste Grandiosa, den synes jeg ikke er særlig god.

Ikke så ofte vi har frossen-pizza, men når vi har det velger vi andre typer, gjerne Dr. Oetker eller de andre mindre pizzaene med litt sprø bunn. Velger det når vi har dårlig tid/tomt kjøleskap/lite energi.

Skal vi kose oss med pizza baker vi enten selv eller kanskje (litt oftere) bestiller take-away.

''Flere år siden jeg spiste Grandiosa''

Et par sekunder trodde jeg du skrev at det var _fire_ års dien, og da tenkte jeg at jammen holder du bra oversikt over hva du spiser! ;-)

''Skal vi kose oss med pizza baker vi enten selv eller kanskje (litt oftere) bestiller take-away.''

Take-away er absolutt ikke å forakte, nei;-)

Skrevet

En svarer jo bare på de spørsmålene som passer en best... F.eks. er det sjelden jeg svarer på "Middags-tråder", jeg blir helt svett når jeg ser hva andre disker opp av hjemmelagede fiskekaker servert med gulerøtter, brokkoli og (selvsagt) hjemmelaget hvit saus til barn som sitter og hungrer etter grønnsaker. Jeg orker bare ikke å svare: det blir vel pølser og posestappe, eller: som vanlig pasta med kjøttsaus!

Akkurat nå er det lenge siden vi har hatt Grandiosa, men det er tilfeldig! Dessuten ikke helt sant: sønnen min på 18 tar seg en Grandiosa dersom han ikke spiser det vi andre skal ha!

Sånn: nå er katten ute av sekken: jeg er en dårlig husmor, og har en bortskjemt sønn!! :-)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...