Gå til innhold

Jeg sitter her og tenker på 17.mai..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jammen, hva skal du til sentrum for :-o

Jeg har jo barn som skal hilse på kongen. Men det er lørdag i år så jeg tenker faren stikker hjem med ham siden det er hans klasse som skal ha leker og servering i går.

Og jeg har ikke mulighet til å komme ned i kjelleren på skolen uansett, så jeg anser meg som fritatt

Så da blir det kanskje det vanlige stedet *håpefull*

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

31

• mariaflyfly

21

• trollemor;o)

16

• frosken

15

Skrevet

Jammen, hva skal du til sentrum for :-o

I år, ikke i går.

Jeg skylder dere penger, jeg vet det *skammer seg*

Skrevet

I grunnnen bør hele dagen avlyses, jeg kan ikke engang dra ned til byen for det er for mye folk.

Enig!

Gjest zilja
Skrevet

Jeg liker _ikke_ 17 mai. 17 mai og 1. nyttårsdag, er årets værste dager !!

Gjest jamvold
Skrevet

Hos oss er 17 mai en begivenhet. Kjempegøy!

Har du ingen du kan få hjelp av? Tanter eller besteforeldre eller andre alenemødre? Dere kunne delt på oppgavene med å gå i tog og lekearrangementer og det å passe på hverandres barn.

Gjest Elextra
Skrevet

Synes det nesten bestandig er godt vær på 17. mai, men så bor jeg i Oslo, da! *S*

Har bare to forholdsvis små barn, og har ikke opplevd 17. mai som særlig stressende ennå, men det kommer vel. Synes 17. mai er koselig, jeg. :-).

Gjest annlovinda
Skrevet

17.mai er en koselig dag for oss, og synes også vi har hatt mye fint vær disse dagene. Vi har gått i tog de siste 4 årene iallefall, og ikke har det regnet en gang når toget har gått. Selv om det ikke alltid har vært like varmt, men.

Nei, vi gleder oss vi.

Skrevet

Skal vi ikke få lov til å bli ferdig med påske engang....?

*ser strengt på Lotte*

*slenger meg på strengt-seingen*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204836554' post='3821663]

Er det du som selger gassballonger og godis?

*he he*

Skrevet

Hvorfor er mannen alltid borte på 17. mai, da? Er det mulig å stramme han opp litt på dette?

Skrevet

Hvorfor er mannen alltid borte på 17. mai, da? Er det mulig å stramme han opp litt på dette?

Ikke alltid, men i fjor var første gangen vi "måtte" til by'n ifm barnetoget, hadde jo 1. klassing. Da var han på jobb (4 uker i slegen, så det er vanskelig å gjøre noe med det).

Nå ser jeg på kalender'n at'n skal vinke til oss den 7. mai... akk, han tjener jo på det, så han må bare dra ;o) Er vant til å gjøre ting "alene" med ungene jeg, så det går nok bra. :)

Skrevet

Tja, når du går der i Trondheim og sleper rundt på dine tre barn alene, så kan du jo sende noen tanker til de som er alene med sine barn hele resten av året også.

Kanskje det ikke føles riktig så ille lenger da?

Skrevet

Jeg skjønner deg kjempegodt! Utrolig stressende når du skal kle opp tre barn i finstasen (bunad?), i tillegg til deg selv. Etterpå skal du altså bakse rundt med de tre små som spiser is og hot-dog, du selv har gjerne en litt trang bunad og sko som gnager, i en enorm folketrengsel. Men du kan ikke bli trøtt eller sur, barna SKAL ha det kjekt på 17. mai, uansett...! Ketchup og sennep overalt, yngstemann hyler fordi han er trøtt i beina og eldstemann vil gå lengre.

Som du sikkert skjønner er jeg ingen 17. mai-elsker, men mannen min er. Derfor: den aller viktigste dagen å ha en ektemann på er 17. mai!!

mvh

Skrevet

''17.mai skulle vært arrangert kun på finværsdager. I grunnen hadde det passe best i juni!''

Hva med aldri? ;-)

Hilsen 17-mai-hater:

mariaflyfly
Skrevet

I grunnnen bør hele dagen avlyses, jeg kan ikke engang dra ned til byen for det er for mye folk.

Hva i all verden skal du til sentrum å gjøre når du bor tre steinkast unna Kuba?

mariaflyfly
Skrevet

Kanskje jeg skal joine deg i toget? :P Jeg skal feire min første 17.mai uten unger, og uttafor Oslo. ;)

mariaflyfly
Skrevet

Synes det nesten bestandig er godt vær på 17. mai, men så bor jeg i Oslo, da! *S*

Har bare to forholdsvis små barn, og har ikke opplevd 17. mai som særlig stressende ennå, men det kommer vel. Synes 17. mai er koselig, jeg. :-).

Da har du jaggu meg dårlig husk! Remember 2006? Det var min første 17. mai som aleinemamma, min første med skoleunge, så jeg var nødt til å dra til byen, og det PISSregna. :(((( Har fortsatt mareritt om den dagen. Men Storebror hadde visst en fin dag, da. ;)

Skrevet

Kanskje jeg skal joine deg i toget? :P Jeg skal feire min første 17.mai uten unger, og uttafor Oslo. ;)

Enda bedre; du passer på mine to yngste, og jeg slapper av og går i toget med den eneste av ungene som er snakkandes til ;o) *haha*

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204899269' post='3822257]

Enda bedre; du passer på mine to yngste, og jeg slapper av og går i toget med den eneste av ungene som er snakkandes til ;o) *haha*

Jeg er sikker på at kjæresten min ville vært helt henrykt, siden han også har barnefri. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...