Gå til innhold

Jeg sitter her og tenker på 17.mai..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner deg kjempegodt! Utrolig stressende når du skal kle opp tre barn i finstasen (bunad?), i tillegg til deg selv. Etterpå skal du altså bakse rundt med de tre små som spiser is og hot-dog, du selv har gjerne en litt trang bunad og sko som gnager, i en enorm folketrengsel. Men du kan ikke bli trøtt eller sur, barna SKAL ha det kjekt på 17. mai, uansett...! Ketchup og sennep overalt, yngstemann hyler fordi han er trøtt i beina og eldstemann vil gå lengre.

Som du sikkert skjønner er jeg ingen 17. mai-elsker, men mannen min er. Derfor: den aller viktigste dagen å ha en ektemann på er 17. mai!!

mvh

Tusen takk for innlegget ditt! *føler meg forstått*

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

31

• mariaflyfly

21

• trollemor;o)

16

• frosken

15

Skrevet

Jeg er sikker på at kjæresten min ville vært helt henrykt, siden han også har barnefri. :P

*fnis*

mariaflyfly
Skrevet

Sutrehøne!

mener den noe oppbragte

Døh! Det er pokker ikke å sutre, asså! For meg ville sentrum av Oslo med 3 unger på slep aleine vært det glade vannvidd, og det med god grunn.

Men du kan jo sette av 17. mai 2009 allerede, for da er det min tur til å drasse prinsesse Snorkfrøken og Storebror til byen. *drar dyna over hodet ved tanken*

Skrevet

''17.mai skulle vært arrangert kun på finværsdager. I grunnen hadde det passe best i juni!''

Hva med aldri? ;-)

Hilsen 17-mai-hater:

Lokale arrangement hadde til og med gått bra annenhvert år. Da kunne jeg ha skilt meg, og sørget for å ha barnefri.. ;p

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204899487' post='3822266]

Lokale arrangement hadde til og med gått bra annenhvert år. Da kunne jeg ha skilt meg, og sørget for å ha barnefri.. ;p

Klassen til Storebror står for det lokale arrangementet på skolen i år, og jeg har meldtmeg frivillit som koordinator for det hele, siden jeg er 50 mil unna på selve dagen. Snakk om å være jævel på å deligere, a! :D

Skrevet

Sutrehøne!

mener den noe oppbragte

Det skal åpenbart ikke mye til for å bringe deg opp ;p

Du uttaler deg uten grunnlag.

Skrevet

Klassen til Storebror står for det lokale arrangementet på skolen i år, og jeg har meldtmeg frivillit som koordinator for det hele, siden jeg er 50 mil unna på selve dagen. Snakk om å være jævel på å deligere, a! :D

Sjeft! *hahaha* Nå liker jeg deg plutselig enda bedre enn før - går _det_ an?! ;o)

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204836554' post='3821663]

Er det du som selger gassballonger og godis?

*knegg*

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204899657' post='3822271]

Sjeft! *hahaha* Nå liker jeg deg plutselig enda bedre enn før - går _det_ an?! ;o)

Jeg har vært helt åpen på det, da. ;) Og jeg legger faktisk ned en del timers arbeid i forkant. Også skal jeg bare sitte der på selve dagen med utepilsen min og tenke på pappaen til unga, the sorry arse he is, som må jogge rundt på skolen og være sekkeløpsjef. *Muahaha*

Skrevet

Jeg har vært helt åpen på det, da. ;) Og jeg legger faktisk ned en del timers arbeid i forkant. Også skal jeg bare sitte der på selve dagen med utepilsen min og tenke på pappaen til unga, the sorry arse he is, som må jogge rundt på skolen og være sekkeløpsjef. *Muahaha*

*brøøøl* :o))))))))))

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204899575' post='3822269]

Det skal åpenbart ikke mye til for å bringe deg opp ;p

Du uttaler deg uten grunnlag.

Hvilket grunnlag må man ha da for å kunne uttale seg?

Det å begynne å grue seg til 17.mai i begynnelsen av mars kvalifiserer for sutrekategorien...*s*

Skrevet

Døh! Det er pokker ikke å sutre, asså! For meg ville sentrum av Oslo med 3 unger på slep aleine vært det glade vannvidd, og det med god grunn.

Men du kan jo sette av 17. mai 2009 allerede, for da er det min tur til å drasse prinsesse Snorkfrøken og Storebror til byen. *drar dyna over hodet ved tanken*

Bare prinsessen får ha på rosa kjole, får rosa ballong og i tillegg litt rosa sukkerspinn, så er jeg sikker på at det går bra med henne. Og hvis Storebror så slipper den forhatte bunaden, så er 17.mai allerede en suksess!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204899269' post='3822257]

Enda bedre; du passer på mine to yngste, og jeg slapper av og går i toget med den eneste av ungene som er snakkandes til ;o) *haha*

Jeg er litt usikker på om jeg ville valgt flyfly som barnevakt til utilsnakkendes unger, eller de ville i såfall ha fått erfaring med en ikke helt lydløs barnevakt...*s*

mariaflyfly
Skrevet

Bare prinsessen får ha på rosa kjole, får rosa ballong og i tillegg litt rosa sukkerspinn, så er jeg sikker på at det går bra med henne. Og hvis Storebror så slipper den forhatte bunaden, så er 17.mai allerede en suksess!

Bunaden er fravokst innen 17. mai, så det blir skjorte og bukse, ja. Og du må gjerne passe ei rosa prinsesse full av sukkerspinn mens jeg kaver rundt på Rådhusplassen for å finne igjen Storebror...

Skrevet

Det å begynne å grue seg til 17.mai i begynnelsen av mars kvalifiserer for sutrekategorien...*s*

Du kan lese Pås sitt innlegg for å få et innblikk i hvordan opplevelsen er. Du har neppe vært i nærheten ;o)

Jeg sitter bare her og legger opp logistikken for kommende måneder. Derfor kom jeg ikke utenom 17.05.

PS. Det er ikke bare å troppe opp 17. mai, vettu. Det er mye som skal planlegges, kjøpes, vaskes, legges opp, strykes og bakes.

Helvetet starter ca kl 06:30 den nevnte dagen. Mine barn får forøvrig gjøre hva dem vil av fritidsaktiviteter, unntatt å starte i korps ;o)

Skrevet

Åh nei.... Nå ble jeg minnet på denne dagen.. Enda et problem som må løses.. Hvem i allverden skal ta med min kjære sønn i toget.. Pappa'n er på jobb i år også, og jeg sitter riktig godt fast i saksa, med bare ett bein som virker ='(

Noen smartinger som har funnet opp tidsmaskin nå???

Jeg ser i min krystallkule at foreldrene til en i klassen hans tar ham med. Det blir fint vær og han får enda mer is og pølser enn vanlig!

mariaflyfly
Skrevet

Helt uenig. Jeg kommer til å grue meg fra november.

Skrevet

Bunaden er fravokst innen 17. mai, så det blir skjorte og bukse, ja. Og du må gjerne passe ei rosa prinsesse full av sukkerspinn mens jeg kaver rundt på Rådhusplassen for å finne igjen Storebror...

Bunadsfri?!? Fantastisk! Du kan få ha på din da...*s*

Gjest Elextra
Skrevet

Da har du jaggu meg dårlig husk! Remember 2006? Det var min første 17. mai som aleinemamma, min første med skoleunge, så jeg var nødt til å dra til byen, og det PISSregna. :(((( Har fortsatt mareritt om den dagen. Men Storebror hadde visst en fin dag, da. ;)

Hehe, jeg har vel kanskje lignende forhold til 17. mai som til min barndoms sommere.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg skjønner deg kjempegodt! Utrolig stressende når du skal kle opp tre barn i finstasen (bunad?), i tillegg til deg selv. Etterpå skal du altså bakse rundt med de tre små som spiser is og hot-dog, du selv har gjerne en litt trang bunad og sko som gnager, i en enorm folketrengsel. Men du kan ikke bli trøtt eller sur, barna SKAL ha det kjekt på 17. mai, uansett...! Ketchup og sennep overalt, yngstemann hyler fordi han er trøtt i beina og eldstemann vil gå lengre.

Som du sikkert skjønner er jeg ingen 17. mai-elsker, men mannen min er. Derfor: den aller viktigste dagen å ha en ektemann på er 17. mai!!

mvh

*grøsser*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...