Gå til innhold

Jeg sitter her og tenker på 17.mai..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204900877' post='3822298]

Du kan lese Pås sitt innlegg for å få et innblikk i hvordan opplevelsen er. Du har neppe vært i nærheten ;o)

Jeg sitter bare her og legger opp logistikken for kommende måneder. Derfor kom jeg ikke utenom 17.05.

PS. Det er ikke bare å troppe opp 17. mai, vettu. Det er mye som skal planlegges, kjøpes, vaskes, legges opp, strykes og bakes.

Helvetet starter ca kl 06:30 den nevnte dagen. Mine barn får forøvrig gjøre hva dem vil av fritidsaktiviteter, unntatt å starte i korps ;o)

Synes fortsatt ikke synd på deg. Det må litt mer til for å vekke min medfølelse.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

31

• mariaflyfly

21

• trollemor;o)

16

• frosken

15

Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg ville valgt flyfly som barnevakt til utilsnakkendes unger, eller de ville i såfall ha fått erfaring med en ikke helt lydløs barnevakt...*s*

Da har du ikke møtt mine barn... På sånne dager kan barnevakten trenge det hun måtte ha av stemmevolum. Bra hun øver seg i koret! *s*

mariaflyfly
Skrevet

Bunadsfri?!? Fantastisk! Du kan få ha på din da...*s*

Må nok det. Og prinsessa også.

Skrevet

Må nok det. Og prinsessa også.

Men du lovte jo at hun skulle få ha på rosa kjole!?!

trollemor;o)
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204900877' post='3822298]

Du kan lese Pås sitt innlegg for å få et innblikk i hvordan opplevelsen er. Du har neppe vært i nærheten ;o)

Jeg sitter bare her og legger opp logistikken for kommende måneder. Derfor kom jeg ikke utenom 17.05.

PS. Det er ikke bare å troppe opp 17. mai, vettu. Det er mye som skal planlegges, kjøpes, vaskes, legges opp, strykes og bakes.

Helvetet starter ca kl 06:30 den nevnte dagen. Mine barn får forøvrig gjøre hva dem vil av fritidsaktiviteter, unntatt å starte i korps ;o)

Hvis du får de inn i korpset så kjører du de til feks skolen kl sju om morgenen, også plukker du de opp i fire fem tiden på ettermiddagen igjen. De er sysselsatt hele dagen og du kan gjøre hva du vil;o)

mariaflyfly
Skrevet

Hehe, jeg har vel kanskje lignende forhold til 17. mai som til min barndoms sommere.

Du fortrenger regnværsdagene? ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Du fortrenger regnværsdagene? ;)

Tydeligvis :P

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204901012' post='3822306]

Da har du ikke møtt mine barn... På sånne dager kan barnevakten trenge det hun måtte ha av stemmevolum. Bra hun øver seg i koret! *s*

Barnevakten har ingen problemer med å få høyt nok volum på stemmen når hun er sint...*s*

Men jeg er noe tvilende til at hun kommer til å stille opp som frivillig (!) barnevakt 17.mai...

Skrevet

Synes fortsatt ikke synd på deg. Det må litt mer til for å vekke min medfølelse.

Synd, og synd, fru Blom. Det var vel ikke din medfølelse jeg var ute etter. Men mange her skjønner hva jeg mener om saken, da. :)

mariaflyfly
Skrevet

Men du lovte jo at hun skulle få ha på rosa kjole!?!

Jeg lovet ingenting, du mente hun skulle ha råsa kjole. Har forresten et kongefint bilde av henne og dyret ditt fra forrige 17. mai. Han har også der inntatt en noe lutet holdning og ser ut som han tenker "Jaja..." Sjekk mail. :)

Skrevet

Hvis du får de inn i korpset så kjører du de til feks skolen kl sju om morgenen, også plukker du de opp i fire fem tiden på ettermiddagen igjen. De er sysselsatt hele dagen og du kan gjøre hva du vil;o)

Nah, mamma og pappa måtte møte opp 05:30 for å lage frokost til korpset, husker jeg... Det frister ikke meg! :)

trollemor;o)
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204901244' post='3822318]

Nah, mamma og pappa måtte møte opp 05:30 for å lage frokost til korpset, husker jeg... Det frister ikke meg! :)

Usj, vi spiser frokost på hotell vi:o) Kommunen spanderer på alle korpsa.

Skrevet

Barnevakten har ingen problemer med å få høyt nok volum på stemmen når hun er sint...*s*

Men jeg er noe tvilende til at hun kommer til å stille opp som frivillig (!) barnevakt 17.mai...

Me too! Men kanskje jeg får hilse på'a? ...Så tar jeg en unnamanøver, og dukker opp noen timer senere på samme plass.. *ler*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204901186' post='3822315]

Synd, og synd, fru Blom. Det var vel ikke din medfølelse jeg var ute etter. Men mange her skjønner hva jeg mener om saken, da. :)

Det æ'kke mange som er like ærlige som meg, vet du, så de andre som synes du sutrer holder nok munn.

*dukker*

mariaflyfly
Skrevet

Det er godt mulig. Men all øvinga i forkant er helt klart ikke verd det.

En av naboene mine har 6 unger, og ett år øvde noen av dem ute på lekeplassen, strategisk i mine barns leggetid, selvfølgelig, på Ja, vi elsker. Ei på en sur fløyte, en på en (om mulig) ennå surere klarinett og en på et eller annet horn. Det tok en god stund før jeg skjønte hvilken melodi de prøvde å spille, og det var altså så inn i granskauen jævlig å høre på at jeg nesten gikk i taket. Heldigvis var det en annen mamma i nabolaget med mindre unger enn meg, som fikk stoppa dem etter en stund. *grøss*

Skrevet

Jeg lovet ingenting, du mente hun skulle ha råsa kjole. Har forresten et kongefint bilde av henne og dyret ditt fra forrige 17. mai. Han har også der inntatt en noe lutet holdning og ser ut som han tenker "Jaja..." Sjekk mail. :)

Enig i at han ser noe duknakket ut der, ja. Kan hende noen hadde herset litt mye med ham - eller kanskje det var 17.mai sløyfa han var lei av...*s*

mariaflyfly
Skrevet

Enig i at han ser noe duknakket ut der, ja. Kan hende noen hadde herset litt mye med ham - eller kanskje det var 17.mai sløyfa han var lei av...*s*

Hun ser storfornøyd ut, og han noe mellomfornøyd, ja. *flirer*

trollemor;o)
Skrevet

Det er godt mulig. Men all øvinga i forkant er helt klart ikke verd det.

En av naboene mine har 6 unger, og ett år øvde noen av dem ute på lekeplassen, strategisk i mine barns leggetid, selvfølgelig, på Ja, vi elsker. Ei på en sur fløyte, en på en (om mulig) ennå surere klarinett og en på et eller annet horn. Det tok en god stund før jeg skjønte hvilken melodi de prøvde å spille, og det var altså så inn i granskauen jævlig å høre på at jeg nesten gikk i taket. Heldigvis var det en annen mamma i nabolaget med mindre unger enn meg, som fikk stoppa dem etter en stund. *grøss*

Uff, høres ut som et dårlig korps og en merkelig familie.... 17. mai er ikke noe vi øver så innmari mye til, men noe vi MÅ gjøre. Det er forsåvidt en fin dag, men de som tror at 17. mai er korpsenes store dag tar heeelt feil.

Skrevet

Hun ser storfornøyd ut, og han noe mellomfornøyd, ja. *flirer*

Han liker henne best når hun spiser, eller når hun deler ut godbiter...

Skrevet

Hvilket grunnlag må man ha da for å kunne uttale seg?

Det å begynne å grue seg til 17.mai i begynnelsen av mars kvalifiserer for sutrekategorien...*s*

''Det å begynne å grue seg til 17.mai i begynnelsen av mars kvalifiserer for sutrekategorien...*s*''

;-)

jeg begynner å lure på om jeg allerede nå skal begynne å grue meg til november, for da er det så mørkt og trist og vått!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...