Gå til innhold

Jeg sitter her og tenker på 17.mai..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Det å begynne å grue seg til 17.mai i begynnelsen av mars kvalifiserer for sutrekategorien...*s*''

;-)

jeg begynner å lure på om jeg allerede nå skal begynne å grue meg til november, for da er det så mørkt og trist og vått!! ;-)

Jeg vurderer å begynne å grue meg aktivt til alle kommende eksamener og andre pålagte oppgaver de nærmeste årene. Også kan vi jo ta med alle dager med dårlig vær, uhøflige folk i butikken, naboer som måtte komme til å lage uønsket lyd mm.

Har du flere forslag?

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

31

• mariaflyfly

21

• trollemor;o)

16

• frosken

15

Skrevet

Usj, vi spiser frokost på hotell vi:o) Kommunen spanderer på alle korpsa.

Da bor du hverken i Trondheim eller i Terrakommunene, skjønner jeg...

Heldig du! :)

Skrevet

Det æ'kke mange som er like ærlige som meg, vet du, så de andre som synes du sutrer holder nok munn.

*dukker*

Jaja, sånn får det bare være ;o)

Skrevet

Jeg ser i min krystallkule at foreldrene til en i klassen hans tar ham med. Det blir fint vær og han får enda mer is og pølser enn vanlig!

hehe. ja, får da håpe det =)

trollemor;o)
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204902761' post='3822352]

Da bor du hverken i Trondheim eller i Terrakommunene, skjønner jeg...

Heldig du! :)

Nei, det gjør jeg ikke;o)

Det er jo helt horribelt at foreldrene må opp kl 05.30 på 17. mai!!!

Hvis de sliter med rekruttering så har de seg selv å takke.

Da jeg spilte i korps som barn hadde vi vekkerunde kl 07.00 og mens vi var ute lagde foreldrene kakao og brødskiver til oss. Da var de jo likevel oppe.

Skrevet

Jeg vurderer å begynne å grue meg aktivt til alle kommende eksamener og andre pålagte oppgaver de nærmeste årene. Også kan vi jo ta med alle dager med dårlig vær, uhøflige folk i butikken, naboer som måtte komme til å lage uønsket lyd mm.

Har du flere forslag?

Jeg gruer meg til jeg skal på aldershjem!

trollemor;o)
Skrevet

LOL!

Jeg sitter her å gruer meg til vaskemaskina er ferdig.. Da må jeg nemlig henge opp klærne og det er det kjedeligste jeg vet.

Skrevet

Skal tenke på stakkars deg mens jeg trasker rundt med korpset i timesvis mens korpsungene "mine" blir mer og mer slitne og lei og skulle ønske spilling 17. mai ikke var obligatorisk!

Vil du bli kvitt ungene 17. mai, så meld dem inn i korpset, da har du barnefri i mange 17. maier framover...

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke;o)

Det er jo helt horribelt at foreldrene må opp kl 05.30 på 17. mai!!!

Hvis de sliter med rekruttering så har de seg selv å takke.

Da jeg spilte i korps som barn hadde vi vekkerunde kl 07.00 og mens vi var ute lagde foreldrene kakao og brødskiver til oss. Da var de jo likevel oppe.

Det høres ut som om korpsledelsen i alle fall har vettet i behold i din skolekrets *s* Hørtes du - bokstavelig talt - som en mye mer spiselig start på dagen! :)

Skrevet

God langsiktig tenkning!

trollemor;o)
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204903190' post='3822367]

Det høres ut som om korpsledelsen i alle fall har vettet i behold i din skolekrets *s* Hørtes du - bokstavelig talt - som en mye mer spiselig start på dagen! :)

Jepp, men det er enda bedre her jeg bor nå. Flott av kommunen å spendere hotellfrokost på fire korps:o)

De har jo virkelig fortjent alle disse korpsungene/ungdommene!! 17. mai er en HARD dag for de. De som tror at det er 17, mai som er den store dagen for korpsene tar grundig feil.

Skrevet

Skal tenke på stakkars deg mens jeg trasker rundt med korpset i timesvis mens korpsungene "mine" blir mer og mer slitne og lei og skulle ønske spilling 17. mai ikke var obligatorisk!

Vil du bli kvitt ungene 17. mai, så meld dem inn i korpset, da har du barnefri i mange 17. maier framover...

Jah, særlig! Korpset vårt funker tydeligvis ikke på samme måte som hos dere. Her må foreldrene møte opp 05:30 for å fikse frokost til korpset, deretter være med på vekkerunde fra 06:30/evt ordne opp etter måltid, før de blir med på kransenedleggelse etc. Etter dette står foreldrene fritt fram til de må å plukke opp ungene etter toget. Da må foreldrene selvølgelig sette av resten av dagen til tivoli og sekkeløpearrangement og loddsalg og drifting av kafè. Deretter må foreldrene rydde hele skoleområdet. Man kan senke seg i godstolen ca kl 21.

På forhånd må vi bake foreldrene bake minst to kaker til salg i kafèen. Joda, det er avslappende å bruke 17. mai til korpsdugnad..! *haha*

Skrevet

Jepp, men det er enda bedre her jeg bor nå. Flott av kommunen å spendere hotellfrokost på fire korps:o)

De har jo virkelig fortjent alle disse korpsungene/ungdommene!! 17. mai er en HARD dag for de. De som tror at det er 17, mai som er den store dagen for korpsene tar grundig feil.

Enig i at det er en hyggelig og velfortjent gest!

trollemor;o)
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204903651' post='3822393]

Jah, særlig! Korpset vårt funker tydeligvis ikke på samme måte som hos dere. Her må foreldrene møte opp 05:30 for å fikse frokost til korpset, deretter være med på vekkerunde fra 06:30/evt ordne opp etter måltid, før de blir med på kransenedleggelse etc. Etter dette står foreldrene fritt fram til de må å plukke opp ungene etter toget. Da må foreldrene selvølgelig sette av resten av dagen til tivoli og sekkeløpearrangement og loddsalg og drifting av kafè. Deretter må foreldrene rydde hele skoleområdet. Man kan senke seg i godstolen ca kl 21.

På forhånd må vi bake foreldrene bake minst to kaker til salg i kafèen. Joda, det er avslappende å bruke 17. mai til korpsdugnad..! *haha*

Er det korpset som står for alt på 17.mai?? Skjønner godt at dere som foreldre blir sliten da ja!

Skrevet

Er det korpset som står for alt på 17.mai?? Skjønner godt at dere som foreldre blir sliten da ja!

Ja, 17. mai-arrangementet er korpsets (sammen med skolekoret) viktigste inntektskilde. De får inn over 100.000 kr denne dagen.

I tillegg må alle foreldre stille opp 4 eller 6 helger (2 x 6 timer/helg) pr år for å sortere flasker ved bryggeriet. *svett ved tanken på det*

Arrangere korpsturer etc er et av godene.

trollemor;o)
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204904627' post='3822404]

Ja, 17. mai-arrangementet er korpsets (sammen med skolekoret) viktigste inntektskilde. De får inn over 100.000 kr denne dagen.

I tillegg må alle foreldre stille opp 4 eller 6 helger (2 x 6 timer/helg) pr år for å sortere flasker ved bryggeriet. *svett ved tanken på det*

Arrangere korpsturer etc er et av godene.

100 000 er gode penger, men hva gjør dere alle de andre helgene, og hvor mye penger bruker korpset pr år?

Skrevet

Hva i all verden skal du til sentrum å gjøre når du bor tre steinkast unna Kuba?

Hun vil vinke til Kongen, har du vel sett!

mariaflyfly
Skrevet

LOL!

Jeg sitter her å gruer meg til vaskemaskina er ferdig.. Da må jeg nemlig henge opp klærne og det er det kjedeligste jeg vet.

Jeg skal gladelig komme og henge dem opp, og til og med brette de klæra som allerede henger på snora for deg, dersom du støvsuger 2. etg min og vasker over badet. Men du har litt dårlig tid, for kjæresten min kommer om ca en time, og jeg hadde tenkt det skulle være litt reint og fint til han kom. ;)

Skrevet

100 000 er gode penger, men hva gjør dere alle de andre helgene, og hvor mye penger bruker korpset pr år?

Jeg er ikke korpsforelder, altså. Men mine foreldre var det, og flere venner i samme krets er det nå. Alle de andre helgene - hva mener du? Korpset er stort, med kor og aspiranter har de telt 130 i tidligere år. Aner ikke antallet nå, og vet heller ingenting om budsjettet.

Jeg skrev lengre ned i tråden at mine barn får være med på alt, unntatt korps! :)

trollemor;o)
Skrevet

Jeg skal gladelig komme og henge dem opp, og til og med brette de klæra som allerede henger på snora for deg, dersom du støvsuger 2. etg min og vasker over badet. Men du har litt dårlig tid, for kjæresten min kommer om ca en time, og jeg hadde tenkt det skulle være litt reint og fint til han kom. ;)

Hm..... Jeg skal også støvsuge første etasje.. Støvsugeren står midt på stuegulvet og skriker etter meg. Å støvsuge er bedre enn å henge opp klær. Det aller verste er at klærne tørker og da er jeg nødt til å legge de sammen og på plass i skapene. :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...