Gå til innhold

Jeg sitter her og tenker på 17.mai..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204903651' post='3822393]

Jah, særlig! Korpset vårt funker tydeligvis ikke på samme måte som hos dere. Her må foreldrene møte opp 05:30 for å fikse frokost til korpset, deretter være med på vekkerunde fra 06:30/evt ordne opp etter måltid, før de blir med på kransenedleggelse etc. Etter dette står foreldrene fritt fram til de må å plukke opp ungene etter toget. Da må foreldrene selvølgelig sette av resten av dagen til tivoli og sekkeløpearrangement og loddsalg og drifting av kafè. Deretter må foreldrene rydde hele skoleområdet. Man kan senke seg i godstolen ca kl 21.

På forhånd må vi bake foreldrene bake minst to kaker til salg i kafèen. Joda, det er avslappende å bruke 17. mai til korpsdugnad..! *haha*

Nei, sånn er det ikke her.

FAU og foreldrene på 3. trinn har arrangementene på skolene, og korpsungene spiller fra hhv 8 eller 9, til 13 eller 15 (hhv junior- og hovedkorps)

Det er ikke noe dugnad for korpsforeldrene på 17. mai, untatt noen få som ordner med pizza til lunsj (sponsa av kommunen) og de som er med i styre og stell og bærer fane etc.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

31

• mariaflyfly

21

• trollemor;o)

16

• frosken

15

trollemor;o)
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204905847' post='3822416]

Jeg er ikke korpsforelder, altså. Men mine foreldre var det, og flere venner i samme krets er det nå. Alle de andre helgene - hva mener du? Korpset er stort, med kor og aspiranter har de telt 130 i tidligere år. Aner ikke antallet nå, og vet heller ingenting om budsjettet.

Jeg skrev lengre ned i tråden at mine barn får være med på alt, unntatt korps! :)

Du skrev at foreldrene måtte stille opp 6-7 helger utenom 17. mai.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204905847' post='3822416]

Jeg er ikke korpsforelder, altså. Men mine foreldre var det, og flere venner i samme krets er det nå. Alle de andre helgene - hva mener du? Korpset er stort, med kor og aspiranter har de telt 130 i tidligere år. Aner ikke antallet nå, og vet heller ingenting om budsjettet.

Jeg skrev lengre ned i tråden at mine barn får være med på alt, unntatt korps! :)

Det er jo litt dumt for ungene dine, jeg tror korps-oppvekst gir en fin barndoms- og ungdomstid.

Det er mye mer dugnad i f.eks alpingruppa her på våre trakter.

Skrevet

Du skrev at foreldrene måtte stille opp 6-7 helger utenom 17. mai.

Kopi av 2. avsnitt i innlegget over:

I tillegg må alle foreldre stille opp 4 eller 6 helger (2 x 6 timer/helg) pr år for å sortere flasker ved bryggeriet. *svett ved tanken på det*

Sortere flasker er oppdraget. :)

trollemor;o)
Skrevet

Det er jo litt dumt for ungene dine, jeg tror korps-oppvekst gir en fin barndoms- og ungdomstid.

Her er det også mye mer arbeid med idretten enn korps. Tror korpsene har fått et ufortjent dårlig rykte desverre.

Korps er en helt unik hobby.

trollemor;o)
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204906281' post='3822427]

Kopi av 2. avsnitt i innlegget over:

I tillegg må alle foreldre stille opp 4 eller 6 helger (2 x 6 timer/helg) pr år for å sortere flasker ved bryggeriet. *svett ved tanken på det*

Sortere flasker er oppdraget. :)

Ok;o) Skjønner.

Skrevet

Neida, det er ikke dumt i det hele tatt! Vi er med på andre aktiviteter som gir en fin oppvekst. :)

Allidrett, fotball og Teakwon-do pr nå. I tillegg er ungene flinke på ski og skøyter sammen med mange andre barn, selv om akkurat de to sistnevnte ikke er organiserte.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204906486' post='3822431]

Neida, det er ikke dumt i det hele tatt! Vi er med på andre aktiviteter som gir en fin oppvekst. :)

Allidrett, fotball og Teakwon-do pr nå. I tillegg er ungene flinke på ski og skøyter sammen med mange andre barn, selv om akkurat de to sistnevnte ikke er organiserte.

De har helt sikkert en flott oppvekst!

- jeg bare synes det er så synd når noen sier (uansett hva slags aktivitet det er): "Nei, det får ALDRI mine unger lov til å begynne med!" det blir så kategorisk.

Man kan jo gi det en sjanse. Jeg håpet f.eks i det lengste at guttungen ikke ville begynne med fotball, men nå som han er med og elsker å spille fotball stiller vi jo opp for ham!

Skrevet

De har helt sikkert en flott oppvekst!

- jeg bare synes det er så synd når noen sier (uansett hva slags aktivitet det er): "Nei, det får ALDRI mine unger lov til å begynne med!" det blir så kategorisk.

Man kan jo gi det en sjanse. Jeg håpet f.eks i det lengste at guttungen ikke ville begynne med fotball, men nå som han er med og elsker å spille fotball stiller vi jo opp for ham!

Klart det, men jeg kommer aldri til å nevne korps for ungene.

mariaflyfly
Skrevet

Hm..... Jeg skal også støvsuge første etasje.. Støvsugeren står midt på stuegulvet og skriker etter meg. Å støvsuge er bedre enn å henge opp klær. Det aller verste er at klærne tørker og da er jeg nødt til å legge de sammen og på plass i skapene. :-/

Jeg liker bedre å legge samen klær enn å støvsuge! :)

trollemor;o)
Skrevet

Jeg liker bedre å legge samen klær enn å støvsuge! :)

Da skulle vi inngått en bytte-avtale dersom vi bodde i næheten av hverandre;o)

Skrevet

Jeg skal gladelig komme og henge dem opp, og til og med brette de klæra som allerede henger på snora for deg, dersom du støvsuger 2. etg min og vasker over badet. Men du har litt dårlig tid, for kjæresten min kommer om ca en time, og jeg hadde tenkt det skulle være litt reint og fint til han kom. ;)

Bare vær litt lettkledt når han kommer, så legger han ikke merke til rot og støv i det hele tatt! ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204907688' post='3822451]

Klart det, men jeg kommer aldri til å nevne korps for ungene.

Det kan jo hende de kommer på det av seg sjøl....

Skrevet

Det kan jo hende de kommer på det av seg sjøl....

*ups* Ja, hvis fars gener slår ut, så... ;o) Med mine så vil de sky denne interessen, og heller bruke tida på sport.

mariaflyfly
Skrevet

Bare vær litt lettkledt når han kommer, så legger han ikke merke til rot og støv i det hele tatt! ;-)

Jeg rakk faktisk både å støvsuge hele huset, skifte på senger, sette på klesvask, legge sammen en klesvask, vaske badet og dusje. Og det på en time og 15 min. :)

Nå skal vi drikke vin og spise tapas sammen med svogersene, jippi! :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204904627' post='3822404]

Ja, 17. mai-arrangementet er korpsets (sammen med skolekoret) viktigste inntektskilde. De får inn over 100.000 kr denne dagen.

Arrangere korpsturer etc er et av godene.

Selv om det er en viktig inntektskilde synes jeg det er synd at hver eneste 17. mai på den måte blir korpsforeldrenes ansvar.

Hos oss er det et fast klassetrinn som har ansvaret, så da får jo alle sin tur.

Vi har ikke korpsbarn, men jeg har inntrykk av at loppemarked er den viktigste inntektskilden her.

Skrevet

Jeg rakk faktisk både å støvsuge hele huset, skifte på senger, sette på klesvask, legge sammen en klesvask, vaske badet og dusje. Og det på en time og 15 min. :)

Kos dere:-)

AneM1365380603
Skrevet

Er det mulig? Jeg bruker 1 time på å støvsuge hele huset, men så har jeg små sabotører rundt meg da :-/

Skrevet

Er det mulig? Jeg bruker 1 time på å støvsuge hele huset, men så har jeg små sabotører rundt meg da :-/

...hun må jo ha blitt supersvett - derfor denne dusjinga etterpå;-)

AneM1365380603
Skrevet

...hun må jo ha blitt supersvett - derfor denne dusjinga etterpå;-)

Ja, og supereffektiv! *Imponert*.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...