Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ops!

*skjønner jeg har gjort et dårlig kjøp*

;-)

Ja, neimen om jeg hadde betalt over 5000 for den der.

;)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

17

• morsan

14

• Lillemus

11

• KaVa

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, neimen om jeg hadde betalt over 5000 for den der.

;)

Ikke sant! ;-)

Skrevet

Dersom du (som jeg) liker å ommøbelere en del, er det utrolig upraktisk med en lampe over salongbordet. Vi har en over spisestuebordet (stort, tungt bord i eik, flyttes ikke med mindre man absolutt MÅ). Selve lampa er ei "hengende eikelist" med tre firkantige, hengende skjermer i lerret - vanskelig å forklare - men den passer godt til bordet :-)

Ved salongbordet har jeg en gørr kjedelig uplight med leselys - lik den "alle" har - men har lyst å kvitte meg med den, til fordel for noe litt penere.

Skrevet

Ikke sant! ;-)

Tjaaaaaaa, dersom man fjerner de absolutt gyselige skjermene, og erstatter dem med.... gudenevethva.... så kanskje den kunne blitt litt kul - på en merkelig, utrendy måte....

Men 6,500? Del det på ti, så kanskje. Til ei hytte eller rorbu....

Skrevet

Dersom du (som jeg) liker å ommøbelere en del, er det utrolig upraktisk med en lampe over salongbordet. Vi har en over spisestuebordet (stort, tungt bord i eik, flyttes ikke med mindre man absolutt MÅ). Selve lampa er ei "hengende eikelist" med tre firkantige, hengende skjermer i lerret - vanskelig å forklare - men den passer godt til bordet :-)

Ved salongbordet har jeg en gørr kjedelig uplight med leselys - lik den "alle" har - men har lyst å kvitte meg med den, til fordel for noe litt penere.

Stua hos kjæresten er umulig å ommøblere, i alle fall når man har buesalong! :o) Men vi liker det som det er vi, ommøblerer ikke så ofte akkurat.

Skrevet

Tjaaaaaaa, dersom man fjerner de absolutt gyselige skjermene, og erstatter dem med.... gudenevethva.... så kanskje den kunne blitt litt kul - på en merkelig, utrendy måte....

Jeg tenkte å svare at jeg ikke hadde betalt 650,- engang...

Skrevet

Stua hos kjæresten er umulig å ommøblere, i alle fall når man har buesalong! :o) Men vi liker det som det er vi, ommøblerer ikke så ofte akkurat.

En av grunnene til at jeg aldri vil kjøpe buesalong :-)

Skrevet

Ja, det er i aller høyeste grad en "hyttelampe", ja.

Skrevet

Nei - men lampa har noe uvanlig og snodig over seg, som faktisk tiltaler meg litt. Den er ikke pen, men litt artig. Men jeg tror jeg revurderer prisen litt... Del den med 20, så kaaaaaanskje jeg ville ha snust på den.....

Skrevet

Jo, hvis jeg hadde hatt en gammeldags tømmerhytte på fjellet MED gammeldags innredning kunne jeg kanskje ha vurdert det. Smijern er jo nesten litt standard i slike settinger.

Poenget mitt er at forutsatt at man er ute etter en smijernslampe i hyttestil, så er ikke 650 noen overpris.

Skrevet

Vi har buesalong, men to mulige måter å ha den på i stua :) Kanskje jeg kan sette lyslist på begge steder..... Dersom jeg setter den nærmest vegglisten, så ser det vel ikke så galt ut, eller?? Spottene kan vel vris på?

Skrevet

Vi har buesalong, men to mulige måter å ha den på i stua :) Kanskje jeg kan sette lyslist på begge steder..... Dersom jeg setter den nærmest vegglisten, så ser det vel ikke så galt ut, eller?? Spottene kan vel vris på?

Tror jeg ville vurdert å plassere en spottlist uavhengig av bordet, men plassert OK i forhold til rommet som en helhet, da.

Skrevet

Vi har fått den. :o) Og det er en kjempefin og dyr salong så den blir i heimen til den er utslitt.

Skrevet

Her fant jeg jammen meg en lampe til slags som ikke er helt ulik den vi hadde i mitt barndomshjem på 70-tallet! ;-) Altså den lampa som henger over bordet! ;-)

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12646580&sid=xz10cba_ZIhl561201&WT.svl=Link

olala :) Nå har du sjangsen til å skaffe deg en igjen hehe

Her er en lampe vi hadde for ti år siden ;:)

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12675491

Skrevet

Hadde dere den svære gule kuppelen under også?

Ja, lampa bestod av en gul glasskuppel med "knustglass-effekt" med en messingskjerm over. Men bortsett fra det, så var den noe forskjellig fra den på finn mht fasong og detaljer.;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...