Gå til innhold

Anbefalte innlegg

trollemor;o)
Skrevet

Hadde, men den gjorde stua mye mindre, så vi tok den bort.

Syns ikke det er fint med dinglende lamper over salongbord, men det er min smak.

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

17

• morsan

14

• Lillemus

11

• KaVa

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har det, både over salong. og spisebordet, så det er garantert helt ute. Den er dessuten ikke det minste blank, den har lys stoffskjerm og noen små detaljer i (hold deg fast!) furu.

Det er vel unødvendig å tilføye at vi aldri ommøblerer. Jeg har en feil på det kromosomet.

Skrevet

Hahaha, nå er den gitt bort;o9 De har gitt opp å få solgt den. Rart....

Men vi vet vel ikke om de prøvde å selge den først da. Det er nok mange som går rett på "gis bort" for lettere å bli kvitt røkla;-)

Skrevet

Vi har det, både over salong. og spisebordet, så det er garantert helt ute. Den er dessuten ikke det minste blank, den har lys stoffskjerm og noen små detaljer i (hold deg fast!) furu.

Det er vel unødvendig å tilføye at vi aldri ommøblerer. Jeg har en feil på det kromosomet.

''Det er vel unødvendig å tilføye at vi aldri ommøblerer. Jeg har en feil på det kromosomet.''

Me too. Hvorfor endre på noe som funker godt?

Skrevet

Jo, hvis jeg hadde hatt en gammeldags tømmerhytte på fjellet MED gammeldags innredning kunne jeg kanskje ha vurdert det. Smijern er jo nesten litt standard i slike settinger.

Poenget mitt er at forutsatt at man er ute etter en smijernslampe i hyttestil, så er ikke 650 noen overpris.

Neida, hadde jeg vært ute etter noe sånt på hytta hadde jeg vel glatt betalt 650,-. Men 6.500,-!? Aldri i verden!

Gjest ViViola
Skrevet

Den kromosomfeilen har jeg og min mann også. Vi "ommøblerer" kun ved flytting, men da heter det sannsynligvis bare "møblering"?

;-)

Skrevet

''Det er vel unødvendig å tilføye at vi aldri ommøblerer. Jeg har en feil på det kromosomet.''

Me too. Hvorfor endre på noe som funker godt?

For å finne noe som funker enda bedre? Svigermor hadde samme møbleringen i stua i 27 år, men nå som vi bor her og har det helt annerledes angrer hun SÅ på at hun aldri testa ut denne løsningen, for hun syns det ser mye mer koselig ut. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Er interessert i interiør, og liker å tenke på og handle nye ting til huset, men har ting fått sin plass, blir de gjerne der. Har ikke så enormt stor plass at større ting passer flere steder heller.

Skrevet

''Vi har det, både over salong. og spisebordet, så det er garantert helt ute. ''

Kjenner meg forsåvidt litt igjen i en slik tankegang, selv om vi ikke har lampe over salongbordet. Men vi har bestemt oss at trikset for å ikke bli helt ute er å aldri være helt inne. Derfor er vi ikke blant dem som endrer innredning og maling hver gang det kommer noe "nytt". Vi har aldri et hypermoderne hjem, men til gjengjel heller ikke et hjem (som etter vår oppfatning) blir helt ut. ;-)

Vi velger å kalle det klassisk! :-D

Vi har heller ikke for vane å ommøblere! ;-)

Vi gjorde det til en viss grad i TV-stua et par ganger, fordi vi aldri ble helt fornøyd. Men det skyldtes nok at vi tok med en sofa som var tilpasset en annen bolig, og da vi etter noen år i nåværende hus byttet ut sofa i TV-stua, kjøpte vi en som passer med akkurat slik møbelring vi vil ha der nede! ;-) Så da blir den nok stående på samme sted til den er utslitt.

Skrevet

For å finne noe som funker enda bedre? Svigermor hadde samme møbleringen i stua i 27 år, men nå som vi bor her og har det helt annerledes angrer hun SÅ på at hun aldri testa ut denne løsningen, for hun syns det ser mye mer koselig ut. ;)

*Hehe* Så lenge det fungerer rent praktisk og jeg synes det er fint og koselig ser jeg ingen grunn til å ommøblere stadig vekk. :o)

Skrevet

''Vi har det, både over salong. og spisebordet, så det er garantert helt ute. ''

Kjenner meg forsåvidt litt igjen i en slik tankegang, selv om vi ikke har lampe over salongbordet. Men vi har bestemt oss at trikset for å ikke bli helt ute er å aldri være helt inne. Derfor er vi ikke blant dem som endrer innredning og maling hver gang det kommer noe "nytt". Vi har aldri et hypermoderne hjem, men til gjengjel heller ikke et hjem (som etter vår oppfatning) blir helt ut. ;-)

Vi velger å kalle det klassisk! :-D

Vi har heller ikke for vane å ommøblere! ;-)

Vi gjorde det til en viss grad i TV-stua et par ganger, fordi vi aldri ble helt fornøyd. Men det skyldtes nok at vi tok med en sofa som var tilpasset en annen bolig, og da vi etter noen år i nåværende hus byttet ut sofa i TV-stua, kjøpte vi en som passer med akkurat slik møbelring vi vil ha der nede! ;-) Så da blir den nok stående på samme sted til den er utslitt.

''Men vi har bestemt oss at trikset for å ikke bli helt ute er å aldri være helt inne. ''

Den taktikken følger vi også. Har slett ikke råd til å holde tritt med trendene (og jeg syntes minimalismen som var/er gørrkjedelig og upersonlig). I mitt hjem er det en salig blanding av møbler og øvrig interiør som VI liker. Heller kos i et utrendy hjem, enn å bo i en "Bo Nytt"-katalog....

Gjest liede
Skrevet

Tjaaaaaaa, dersom man fjerner de absolutt gyselige skjermene, og erstatter dem med.... gudenevethva.... så kanskje den kunne blitt litt kul - på en merkelig, utrendy måte....

Men 6,500? Del det på ti, så kanskje. Til ei hytte eller rorbu....

Enig i at den med modifisering kan komme til sin rett i visse omgivelser.

Med en diameter på 85 cm er det ikke mange steder den passer. Det må være litt av en rorbu i alle fall!

Ser for meg en riddersal eller et jaktslott. :)

Skrevet

Neida, hadde jeg vært ute etter noe sånt på hytta hadde jeg vel glatt betalt 650,-. Men 6.500,-!? Aldri i verden!

Ja, det var en ekstrem overvurdering av hva de kan få.

Men det er det til tider mye av på finn. ....

Skrevet

''Men vi har bestemt oss at trikset for å ikke bli helt ute er å aldri være helt inne. ''

Den taktikken følger vi også. Har slett ikke råd til å holde tritt med trendene (og jeg syntes minimalismen som var/er gørrkjedelig og upersonlig). I mitt hjem er det en salig blanding av møbler og øvrig interiør som VI liker. Heller kos i et utrendy hjem, enn å bo i en "Bo Nytt"-katalog....

...og så er det miljøvennlig å beholde møblene sine lenge! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...