Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

17

• morsan

14

• Lillemus

11

• KaVa

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den var faktisk litt kul! Tviler ikke på at en designer hadde valgt en sånn lampe nå.

Jeg fikk også litt sansen for den. Hvis det ikke var for de lange greiene som stikker ned under hadde jeg lagt inn et bud:)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Her er en side med mange fine. Der får du en pekepinn på hva som er in også.

http://www.designbelysning.no/site/maler/standard/standard.asp?case_vis=kategoriutlisting&katego=262&hovedkatnavn=Pendler/hengelamper

(Jeg har ikke sett på pris...)

Jeg syns en hengelampe med f.eks fire fem små skjermer kan være fint. Jeg finner ikke den jeg tenker på, men der er flere som ligner på den siden. Det kan også være stilig med to hengelamper vedsiden av hverandre. Litt store, med ulik høyde f.eks.

Skrevet

''eller er det helt ut?''

Er det in å ha det mørkt nå da? Enten har man behov for lys eller så har man ikke. Dessuten er det hyggelig og samlende å ha lys midt i sittegrupen / at bordet er belyst. Det er grenser for hvor mye stearinlys man kan ha, særlig hvis man leser aviser der.

Spotter er alt for langt oppe, gir lett feil effekt.

Så da er problemet dette: å ha en lampe som ikke ruver for mye i rommet, men heller ikke er så liten at det ser komisk ut. Og så må den være kul. Og det finnes utrolig vanvittig mye grelt når det gjelder lamper. Ikea er vel en mulighet hvis man ikke vil ut med en formue.

*liker kule lamper* :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg fikk også litt sansen for den. Hvis det ikke var for de lange greiene som stikker ned under hadde jeg lagt inn et bud:)

På linken jeg la ut lenger opp ser man at slike lamper (i moderne versjon) er det mange av nå. Enig i det med utstikkerne. :-)

Skrevet

Vi har det ikke, men om det er ut eller inn vet jeg ikke ;-)

Skrevet

''Vi har det, både over salong. og spisebordet, så det er garantert helt ute. ''

Kjenner meg forsåvidt litt igjen i en slik tankegang, selv om vi ikke har lampe over salongbordet. Men vi har bestemt oss at trikset for å ikke bli helt ute er å aldri være helt inne. Derfor er vi ikke blant dem som endrer innredning og maling hver gang det kommer noe "nytt". Vi har aldri et hypermoderne hjem, men til gjengjel heller ikke et hjem (som etter vår oppfatning) blir helt ut. ;-)

Vi velger å kalle det klassisk! :-D

Vi har heller ikke for vane å ommøblere! ;-)

Vi gjorde det til en viss grad i TV-stua et par ganger, fordi vi aldri ble helt fornøyd. Men det skyldtes nok at vi tok med en sofa som var tilpasset en annen bolig, og da vi etter noen år i nåværende hus byttet ut sofa i TV-stua, kjøpte vi en som passer med akkurat slik møbelring vi vil ha der nede! ;-) Så da blir den nok stående på samme sted til den er utslitt.

Slik tenker vi også. Når vi en sjelden gang kjøper nye møbler (byttet ut den 15 år gamle sofaen i fjor f.eks.) tenker vi at vi helst skal synes like godt om den om 15 år. Det setter noen standarder for hvordan de skal se ut.

Gardiner, tepper o.l. skiftes nok ut oftere. De kan godt være kule og moderne.

Gjest mora2
Skrevet

Vi har ikke lampe over salongbordet nei..

Vi har spotter i taket, og de gir nok lys.

I tillegg ar vi en lampe over kosestolen, en sånn lang buet med stor kuppel i enden.

Over spisebordet har vi en stor sort lysekrone.

Ikke bry deg om motene, men velg det du synes er penest :0)

candyqueen_83
Skrevet

Vi har en takvifte med 4 spotter på over bordet. Men sjelden vi bruker spottene. Har lamper plassert litt rundt i stua i stedet.

Skrevet

Her er en side med mange fine. Der får du en pekepinn på hva som er in også.

http://www.designbelysning.no/site/maler/standard/standard.asp?case_vis=kategoriutlisting&katego=262&hovedkatnavn=Pendler/hengelamper

(Jeg har ikke sett på pris...)

Jeg syns en hengelampe med f.eks fire fem små skjermer kan være fint. Jeg finner ikke den jeg tenker på, men der er flere som ligner på den siden. Det kan også være stilig med to hengelamper vedsiden av hverandre. Litt store, med ulik høyde f.eks.

Å der var det mye fint. Jeg likte godt den med flere kuler i div høyder, men er redd den kanskje bvil henge iveien for utsikten til tv... Det er litt greit å vurdere flere typer før jeg bestemmer meg ja.

Skrevet

''eller er det helt ut?''

Er det in å ha det mørkt nå da? Enten har man behov for lys eller så har man ikke. Dessuten er det hyggelig og samlende å ha lys midt i sittegrupen / at bordet er belyst. Det er grenser for hvor mye stearinlys man kan ha, særlig hvis man leser aviser der.

Spotter er alt for langt oppe, gir lett feil effekt.

Så da er problemet dette: å ha en lampe som ikke ruver for mye i rommet, men heller ikke er så liten at det ser komisk ut. Og så må den være kul. Og det finnes utrolig vanvittig mye grelt når det gjelder lamper. Ikea er vel en mulighet hvis man ikke vil ut med en formue.

*liker kule lamper* :)

Ikea ligger for langt borte foreløpig. Gleder meg stort til de kommer til kristiansand! Det er på en måte et møbel ja, så en må vel tenke litt over hva som passer til resten av interiøret her.

Skrevet

Vi har det ikke, men om det er ut eller inn vet jeg ikke ;-)

Jeg tror ikke så veldig mange har det...

Skrevet

Vi har ikke lampe over salongbordet nei..

Vi har spotter i taket, og de gir nok lys.

I tillegg ar vi en lampe over kosestolen, en sånn lang buet med stor kuppel i enden.

Over spisebordet har vi en stor sort lysekrone.

Ikke bry deg om motene, men velg det du synes er penest :0)

Jeg har falt litt for spotter nå jeg. Kanskje de kan henge litt ned. Får nok kikke rundt litt...

Gjest Cecilebr.3
Skrevet

Jeg tror ikke så veldig mange har det...

Lav, vakker hengelampe over bordet, ja. Men så er vi fra vestkanten og sier ikke salong. Vi sier stue og stuebord. Lurer på hvor det med salong kom inn hen.

trollemor;o)
Skrevet

Men vi vet vel ikke om de prøvde å selge den først da. Det er nok mange som går rett på "gis bort" for lettere å bli kvitt røkla;-)

Ja, men det ble bare litt morsomt for meg;o)

mariaflyfly
Skrevet

Den var jo fancy :) Hvor høyt over bordet har du den da?

Den henger da ikke over bordet, da ville jeg sett lite av tv'n. ;)

Henger i et hjørne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...