Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på f.eks snickersemballasjen. Er det PAPIR sånn at det skal gå i papirsøpla, eller er det plast og skal gå i plastsøpla eller er det bare noe rare greier som må i restavfallet?

Skrevet

Aner ikke, men jeg har lurt på om en vinduskonvolutt kan kastes i papirinnsamlingen eller ikke.

Før gikk de i restavfallet, men så leste/hørte jeg noe om at de benytter en prosess for å skille ut denslags, så da går de i papirsøpla! ;-)

Det var forresten en artig avistegning for en tid tilbake som satte fokus på sortering av søppel ved å demonstrere det med en tepose: Papiret skal i papirsøpla, tebladene i komposten, stiften i metallinnsamling og tråden sendes til fretex! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Sånt har jeg regnet som plast/restavfall.

Skrevet

Sånt har jeg regnet som plast/restavfall.

''Sånt har jeg regnet som plast/restavfall.''

Jeg har alltid kastet i restavfallet, men nå har vi nettopp begynt med utsortering av plast, så lurte på om den skulle oppi der i stedet.

Gjest Elextra
Skrevet

''Sånt har jeg regnet som plast/restavfall.''

Jeg har alltid kastet i restavfallet, men nå har vi nettopp begynt med utsortering av plast, så lurte på om den skulle oppi der i stedet.

Ah, sånn spesialsortering har jeg nok ikke greie på :=

Skrevet

Aner ikke, men jeg har lurt på om en vinduskonvolutt kan kastes i papirinnsamlingen eller ikke.

Før gikk de i restavfallet, men så leste/hørte jeg noe om at de benytter en prosess for å skille ut denslags, så da går de i papirsøpla! ;-)

Det var forresten en artig avistegning for en tid tilbake som satte fokus på sortering av søppel ved å demonstrere det med en tepose: Papiret skal i papirsøpla, tebladene i komposten, stiften i metallinnsamling og tråden sendes til fretex! ;-)

Tidligere rev jeg av "vinduet" på kovolutten før jeg kastet den i papiravfallet. Men etter at jeg leste noe for noen år siden har alt gått i papiravfallet.

Snickerspapir, "sølvpapir" o.l. hiver jeg alltid i papirbosset.

Skrevet

Sjokoladepapir blir (forhåpentligvis) så marginal søppelmengde at det kan gå restavfallet :-)

Skrevet

Sjokoladepapir blir (forhåpentligvis) så marginal søppelmengde at det kan gå restavfallet :-)

Vi har en hel søppelsekk med plastsøppel her, som jeg i utgangspunktet ville tenkt at var en "marginal søppelmengde", igrunn.

Fortsetter dette kan vi si opp det ene renovasjonsabonnentet, for søppelmengden bare minker. Først gikk plasten ut av søpla, og så begynte vi med tøybleier, og jaggu skal vi ikke ha oss kompostdings og. Blir jo nesten ikke søppel igjen. Hva skal egentlig i restavfallet da, da? Ja, nei, jeg får fortsette å kaste sjokoladepapiret i restavfallet så det iallfall blir NOE! ;)

Skrevet

Vi har en hel søppelsekk med plastsøppel her, som jeg i utgangspunktet ville tenkt at var en "marginal søppelmengde", igrunn.

Fortsetter dette kan vi si opp det ene renovasjonsabonnentet, for søppelmengden bare minker. Først gikk plasten ut av søpla, og så begynte vi med tøybleier, og jaggu skal vi ikke ha oss kompostdings og. Blir jo nesten ikke søppel igjen. Hva skal egentlig i restavfallet da, da? Ja, nei, jeg får fortsette å kaste sjokoladepapiret i restavfallet så det iallfall blir NOE! ;)

Hos oss ble det også _mye_ mindre søppel etter at plasten gikk ut. Men noe restavfall blir det likevel. Det er grenser for hvor mye vann man skal spandere på å gjøre rent søppelet før miljøgevinsten er borte.

Skrevet

Hos oss ble det også _mye_ mindre søppel etter at plasten gikk ut. Men noe restavfall blir det likevel. Det er grenser for hvor mye vann man skal spandere på å gjøre rent søppelet før miljøgevinsten er borte.

Jepp. Vi har også vært elendige til å sortere ut glass og metall, men barnehagen er på miljøstasjonen en gang i uka og kaster, så datra vår vil gjerne at vi gjør det vi og... SÅ da har vi begynt med det.

Melkekartonger har vi fortsatt ikke begynt å brette... kanskje begynne med det.

Skrevet

Hvorfor i svarte må man absolutt sortere søpla? Det gidder hvertfall ikke jeg. Kaster alt i vanlig søppel, glass, plast, papir, levende fisker osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...