Gå til innhold

Proffer på Photoshop?

Anbefalte innlegg

Gjest photoshopperen
Skrevet

Hvordan gjør jeg dette enklest mulig?

Har et bilde. Skal Ha hele bildet svart/hvitt bortsett fra en liten detalj i bildet, denne skal være i sin opprinnelige farge (la oss si grønn). Klarer ikke å forstå helt hvordan jeg skal gjøre det... har hatt kurs i PS, men det er så lenge sida nå!

Skrevet

Du må lage en layer som kun inneholder det fargede elementet (fjern alt det andre). Også har du et layer som ligger under som er selve bildet i sort/hvitt.

Gjest photoshopperen
Skrevet

Du må lage en layer som kun inneholder det fargede elementet (fjern alt det andre). Også har du et layer som ligger under som er selve bildet i sort/hvitt.

Ah, såklart! Takk for svar:)

Skrevet

På Historypaletten setter du først markeringspunkt for History Brush ved å klikke i firkanten til venstre for historylista.

Så går du under Image > Adjustments > Desaturate

Bruk så History Brush-verktøyet (ser ut som en pensel med en roterende pil) til forsiktig å pensle farge tilbake på det elementet som ikke skal være svart-hvitt. Gå evt. tilbake i Historypaletten dersom du trenger å justere noe, som str på pensel, trykkfølsomhet etc.

Gjest photoshopperen
Skrevet

Men hvordan får jeg sånn lasso (?)-blinkende rammer rundt objektene uten å tegne den selv?

Gjest photoshopperen
Skrevet

På Historypaletten setter du først markeringspunkt for History Brush ved å klikke i firkanten til venstre for historylista.

Bruk så History Brush-verktøyet (ser ut som en pensel med en roterende pil) til forsiktig å pensle farge tilbake på det elementet som ikke skal være svart-hvitt. Gå evt. tilbake i Historypaletten dersom du trenger å justere noe, som str på pensel, trykkfølsomhet etc.

Takk for svar, det skal jeg prøve.

Blir helt paff av å se hvor mye jeg har glemt av dette, og jeg som drev og photoshoppa en hel del. Nå sliter jeg plutselig med å huske det grunnleggende! Jaja, får håpe jeg kommer inn i det...

Gjest photoshopperen
Skrevet

Det funka:)

Skrevet

Men hvordan får jeg sånn lasso (?)-blinkende rammer rundt objektene uten å tegne den selv?

Nå husker jeg ikke alle ikonene i hodet, men jeg bruker sjelden lassoen jeg. Jeg bruker bare markøren som går på farge, også varierer mellom vanlig visning og maskerings-visningen når jeg skal markere områdene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...