Gå til innhold

Hjelp til fredagsmiddag?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Syns det er vanskelig å komme på noe godt vi kan kose oss med til kvelden. Ikke pizza og taco :o)

Vil gjerne ha tips til noe med pasta/spaghetti. Enten som hovedingrediens eller som tilbehør :o)

Skrevet

Kjøp indrefilet av svin, krydre med salt og pepper, pakk den inn i parmaskinke. Brun den kjapt på sterk varme og putt den inn i ovnen på 200 gr i 15-20 min. Lag pastasaus av 1 dl fløte og 1 dl pesto. Kok opp fløten, tilsett pesto og smak til med litt sitronsaft. Blandes inn i fersk kokt pasta. Lag en deilig salat av tomat, løk, agurk og basilikum og topp det hele med litt fetaost. Revet parmesan på pastaen er også et must! :-)

Skrevet

Vi skal ha hjemmelaget lasanje. Nam nam.

Enkelt og fort å lage.

God helg!

Gjest Elextra
Skrevet

Kjøp indrefilet av svin, krydre med salt og pepper, pakk den inn i parmaskinke. Brun den kjapt på sterk varme og putt den inn i ovnen på 200 gr i 15-20 min. Lag pastasaus av 1 dl fløte og 1 dl pesto. Kok opp fløten, tilsett pesto og smak til med litt sitronsaft. Blandes inn i fersk kokt pasta. Lag en deilig salat av tomat, løk, agurk og basilikum og topp det hele med litt fetaost. Revet parmesan på pastaen er også et must! :-)

Nå ble jeg sulten, gitt! *S*

Gjest mora2
Skrevet

Dette er min mors spagettisaus, den er bare knall god :0)

Her er oppskriften:

middagspølse

1-2pk kjøttdeig

bacon

løk

1 glass tomat pure

salt+pepper

2små kopper melk

ca 150gram smør

Smelt smør i gryten,ta i kjøttdeig,bacon,løk,(alt rått)kokes på svak varme i en time.Rør rundt jevnlig.

Når det har kokt i en time tilsett tomatpure og melk.

Kan spes med mer melk og katsup etter ettersom hvor mye du vil ha.

Serveres med spagetti, loff og salat. Nam, nam.. :0)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi skal ha hjemmelaget lasanje. Nam nam.

Enkelt og fort å lage.

God helg!

Synes du lasagne er enkelt og fort å lage?

Vel, særlig vanskelig er det ikke, men jeg synes det er ganske tidkrevende, og det blir mye gris (flere kjeler etc.).

Men godt er det jo :)

Skrevet

Vel, særlig vanskelig er det ikke, men jeg synes det er ganske tidkrevende, og det blir mye gris (flere kjeler etc.).

To panner og en halvtime. Er jo ikke noe stress når den står i ovnen. Jeg synes det er enkel og kjapt:)

Skrevet

Kyllingfilet pensles med østerssaus, legges i smurt form og stekes i ovnen. Ha over ost på slutten for gratinering.

Serveres med salat og ris eller f eks båndspaghetti som tilbehør.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg synes det er veldig tidkrevende å lage lasagne selv. Så det er sjelden jeg gidder :o)

Gjest mora2
Skrevet

Kyllingfilet pensles med østerssaus, legges i smurt form og stekes i ovnen. Ha over ost på slutten for gratinering.

Det hørtes godt ut med ost oppå :0)

Fyllte kyllingfile er også kjempe godt!

candyqueen_83
Skrevet

Søsteren min kommer, og hun er ikke overbegeistra for kyllingfilet :o) Men jeg skal prøve det selv senere :o)

candyqueen_83
Skrevet

Dette er min mors spagettisaus, den er bare knall god :0)

Her er oppskriften:

middagspølse

1-2pk kjøttdeig

bacon

løk

1 glass tomat pure

salt+pepper

2små kopper melk

ca 150gram smør

Smelt smør i gryten,ta i kjøttdeig,bacon,løk,(alt rått)kokes på svak varme i en time.Rør rundt jevnlig.

Når det har kokt i en time tilsett tomatpure og melk.

Kan spes med mer melk og katsup etter ettersom hvor mye du vil ha.

Serveres med spagetti, loff og salat. Nam, nam.. :0)

Liker best spaghetti med lyse sauser jeg :o) Er godt med tomatsaus innimellom da :o)

candyqueen_83
Skrevet

Hørtes veldig godt ut. Men hørtes komplisert ut også ;O)

Gjest Elextra
Skrevet

To panner og en halvtime. Er jo ikke noe stress når den står i ovnen. Jeg synes det er enkel og kjapt:)

Ok, tar mer tid når jeg gjør det i hvertfall :P

Skrevet

Ok, tar mer tid når jeg gjør det i hvertfall :P

Ja,det er jo selvsagt forskjellig fra person til person. :)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg slår alltid et slag for salviepasta:

Fres noen kyllingfileter raskt, ha de over i en ildfast form (gjerne sammen med hele fedd hvitløk, skiver av sitron og gjerne noen løkbiter) strø salt over og ha de i ovnen på 200 grader. Smelt litt smør i en liten kjele, ha oppi noen skiver sitron og hele fedd hvitløk (som du legger flata på kniven over og gir en liten knekk) og blader av fersk salvie, la det frese sammen. Kok pasta mens du siler smøret, sil vannet av pastaen og ha den tilbake i gryta, ha smøret over og rør sammen. Legg opp på tallerken pasta, kylling og ha revet fersk parmesan og litt salt og nykverna pepper over. Server gjerne med ruccolasalat med pinjekjerner over (ristes i tørr panne).

Det hele er gjort på 20 min, utrolig enkelt og godt. :)

Også risotto, da. Det er alltid godt. :) Dette er kokke-Lises oppskrift, den er ikke så ulik den jeg pleier å lage.

http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/5017847.html

candyqueen_83
Skrevet

Fres noen kyllingfileter raskt, ha de over i en ildfast form (gjerne sammen med hele fedd hvitløk, skiver av sitron og gjerne noen løkbiter) strø salt over og ha de i ovnen på 200 grader. Smelt litt smør i en liten kjele, ha oppi noen skiver sitron og hele fedd hvitløk (som du legger flata på kniven over og gir en liten knekk) og blader av fersk salvie, la det frese sammen. Kok pasta mens du siler smøret, sil vannet av pastaen og ha den tilbake i gryta, ha smøret over og rør sammen. Legg opp på tallerken pasta, kylling og ha revet fersk parmesan og litt salt og nykverna pepper over. Server gjerne med ruccolasalat med pinjekjerner over (ristes i tørr panne).

Også risotto, da. Det er alltid godt. :) Dette er kokke-Lises oppskrift, den er ikke så ulik den jeg pleier å lage.

Kanskje jeg skal lage dette selv om det er med kyllingfileter. Høres veldig godt ut :o)

mariaflyfly
Skrevet

Kanskje jeg skal lage dette selv om det er med kyllingfileter. Høres veldig godt ut :o)

Det er verd forsøket. ;) Ungene mine liker veldig godt salviepastaen, så det passer for barn også. :)

candyqueen_83
Skrevet

Men har du litt mer nøyaktige mål på den pastaoppskriften? Vi er 3 voksne.

Skrevet

Søsteren min kommer, og hun er ikke overbegeistra for kyllingfilet :o) Men jeg skal prøve det selv senere :o)

En 'klassiker' er å lage lys pastasaus med skinke og erter! :-)

Lag vanlig hvit saus, tilsett muskat, pepper og evt hvitløk. Tilsett revet ost. Cheddar er fin.

Skjær skinke fra boks i terninger + erter fra boks -> has oppi.

Serveres til f eks båndspaghetti.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...