Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en sykkel når sola tar snøen. Det skal være en god sykkel, beregnet på trim- og treningsturer på asfalt og grus.

Helst "dameramme", for jeg synes herresykler er litt trasige med tverrstanga.

Pris; opptil 7000 kr - men gjerne mye mindre enn det. Tips meg gjerne om en fjorårsmodell som er rasende billig! Ellers må jeg kanskje stupe innpå finn.no.

Til info; jeg kjøpte en DBS "terrengsykkel" i 1990, og hadde den fram til i fjor! Den kosta 4500 kr, husker jeg.

En ny sykkel er velfortjent :) Og det er ikke jeg som betaler moroa *hehe* Jeg sikler egentlig på en Scott-modell til ca 6000 kr...

Skrevet

Du er jo ikke ferdig med skisesongen ennå jo!

Bare et lite tips mht sykkel; det finnes damemodeller som har en noe kortere avstand mellom styre og sete, uten at det er så lett å se at det er en damemodell. Husker ikke lenger hvorfor jeg mente jeg skulle tipse deg om det, for du spurte visst ikke om det...*s*

Jeg ville lest om sykler på nett før jeg kjøpte, f.eks. kan du sikkert se på nettsidene til www.oslosportslager.no for å få litt oversikt.

Skrevet

Du er jo ikke ferdig med skisesongen ennå jo!

Bare et lite tips mht sykkel; det finnes damemodeller som har en noe kortere avstand mellom styre og sete, uten at det er så lett å se at det er en damemodell. Husker ikke lenger hvorfor jeg mente jeg skulle tipse deg om det, for du spurte visst ikke om det...*s*

Jeg ville lest om sykler på nett før jeg kjøpte, f.eks. kan du sikkert se på nettsidene til www.oslosportslager.no for å få litt oversikt.

Nettopp det du beskriver, har denne Scott-modellen jeg skrev om :) Ei jeg kjenner har denne, og den er visst utrolig god og i daglig bruk.

Jeg har forresten kjøpt meg ski ;o) Jeg er fornøyd med valget (husk jeg er ingen konkurranse-skiløper): Vasaloppets offisielle skisko, en varm sko fra Fischer. Fischer Crown smørefri. Jezz! Deilig å bruke tida i sporet mens de andre kladder smøring og klister utover ski og klær! ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204911292' post='3822506]

Nettopp det du beskriver, har denne Scott-modellen jeg skrev om :) Ei jeg kjenner har denne, og den er visst utrolig god og i daglig bruk.

Jeg har forresten kjøpt meg ski ;o) Jeg er fornøyd med valget (husk jeg er ingen konkurranse-skiløper): Vasaloppets offisielle skisko, en varm sko fra Fischer. Fischer Crown smørefri. Jezz! Deilig å bruke tida i sporet mens de andre kladder smøring og klister utover ski og klær! ;o)

''Fischer Crown smørefri. Jezz! Deilig å bruke tida i sporet mens de andre kladder smøring og klister utover ski og klær! ;o)''

Ungene har smørefrie ski, kjæresten og jeg har smøreski. Vi har helt klart myyye bedre ski enn ungene når vi har glidet og hatt på festesmøring enn det ungene har. Vi har til og med vært nødt til å glide litt og ha på litt festesmøring på deres ski og da ble de mye bedre. Jada - begge ungene har Fischerski! ;o)

Skrevet

''Fischer Crown smørefri. Jezz! Deilig å bruke tida i sporet mens de andre kladder smøring og klister utover ski og klær! ;o)''

Ungene har smørefrie ski, kjæresten og jeg har smøreski. Vi har helt klart myyye bedre ski enn ungene når vi har glidet og hatt på festesmøring enn det ungene har. Vi har til og med vært nødt til å glide litt og ha på litt festesmøring på deres ski og da ble de mye bedre. Jada - begge ungene har Fischerski! ;o)

Det finnes flere typer såler på smørefrie ski, jeg kjøpte den dyreste, for å unngå problemet du beskriver. Jeg fikk det nøye forklart i butikken.

Barn riper også opp sålen veldig hvis de krysser grusen på gata i lekens iver. _Det_ ødelegger det gode glien!

Skrevet

Ville valgt hybridsykkel om du sykler mest på vei. De triller lettere for de har større, smalere hjul og er lettere enn offroadere. Har en slik selv og er meget fornøyd.

Skrevet

Ville valgt hybridsykkel om du sykler mest på vei. De triller lettere for de har større, smalere hjul og er lettere enn offroadere. Har en slik selv og er meget fornøyd.

Skrevet

Grus???

Og eg som trodde at eg bodde i ødemarka...

Skrevet

Jeg kjøpte meg hybridsykkel for et par år siden. Den har store hjul og asfaltdekk, det er en klar fordel om du skal sykle på asfalt. Knastedekk og mindre hjul innebærer mye mer tråkking.

Skrevet

Hvilken type/modell har du? Har du en link?

Skrevet

Jeg kjøpte meg hybridsykkel for et par år siden. Den har store hjul og asfaltdekk, det er en klar fordel om du skal sykle på asfalt. Knastedekk og mindre hjul innebærer mye mer tråkking.

Type/merke/link til sykkel'n?

Skrevet

Grus???

Og eg som trodde at eg bodde i ødemarka...

Grus ja. Turstier etc.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204921805' post='3822632]

Grus ja. Turstier etc.

Ja, da må du ha en hybridsykkel ja.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204921755' post='3822630]

Type/merke/link til sykkel'n?

Merida av ett-eller-annet slag. Det kommer nye modeller stadig vekk.

Jeg betalte rundt 4000,- for min, og den holder bra til mitt bruk (dvs forflytning og lett trim, 4-5 mil på det meste)

Skrevet

Merida av ett-eller-annet slag. Det kommer nye modeller stadig vekk.

Jeg betalte rundt 4000,- for min, og den holder bra til mitt bruk (dvs forflytning og lett trim, 4-5 mil på det meste)

Ok, høres ut som nærliggende i genre :D Skal sjekke Merida.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204927029' post='3822710]

Ok, høres ut som nærliggende i genre :D Skal sjekke Merida.

Gunn Rita Dahle Flesjå reklamerer for Merida, var på et "seminar" med ho for et par år siden, sikkert bra sykler da.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204921714' post='3822628]

Hvilken type/modell har du? Har du en link?

Jeg har en Hard Rocx. Er noen år siden jeg kjøpte den, så finner den ikke på hjemmesida deres lengre.

http://www.hardrocx.no/

Samboeren min har hybridsykkel fra Merida. Den var en del billigere og like god, syns jeg.

Jeg har ikke spesielt greie på hvilke merker og modeller som er bra, men du kan jo høre litt i forskjellige sykkelsjapper/sportsbutikker og kanskje prøvesykle litt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...