Gjest zilja Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Si meg, er det ingen her som har furumøbler lenger? Virker som det er helt bort i natta å ha det. Jeg har både spisebord, salongbord og databord i furu, å synes det er så koselig. Har imidlertid malt alt av furupanel på vegger da. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Furu er fint i skogen, ikkje i stua. :-) 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Furu er fint i skogen, ikkje i stua. :-) Ok, har vel missforstått jeg da ;-)) 0 Siter
morsan Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Her er det heller motsatt - flortsatt furu på veggene men ikke på møblene;.) Kanskje jeg skulle legge inn tråd om "si meg, er det ingen som har furupanel på veggen lenger?" ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Halve stua har furupanel, i tillegg til at vi har litt furumøbler. Alt går jo i ett, så jeg ser utrolig fram til vi skal pusse opp stua. Ikke en flekk panel skal stå igjen. Jeg synes furumøbler er pent om det står i stil til resten. For øyeblikket er jeg ganske lei furu, så jeg har litt lyst til å kvitte meg med furumøblene også. Så angrer jeg veldig på at vi valgte furudører da vi byttet ut de gamle. Skulle valgt hvite.. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Her er det heller motsatt - flortsatt furu på veggene men ikke på møblene;.) Kanskje jeg skulle legge inn tråd om "si meg, er det ingen som har furupanel på veggen lenger?" ;-) Det var førdt i fjor panelet hos meg ble malt også,og det ble myyye lysere. 0 Siter
morsan Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Det var førdt i fjor panelet hos meg ble malt også,og det ble myyye lysere. Ja, det blir det, men når det gjelder "behovet" for å male furu er det er jo også et spørsmål om hva slags type rom man har. Det var jo slik en periode at det var furupanel overalt, uansett størrelse og takhøyde, brystpanel selv om det var lav eller vanlig takhøyde osv osv. Etter min mening er det flott med furu i et rom som det første av de to nedenfor (kunne gjerne vært på veggene også), mens i det siste rommet hadde et strøk maling eller to absolutt gjort seg! ;-) http://www.socketsite.com/archives/7257%20Skyline%20Living.jpg http://i14.photobucket.com/albums/a337/PsychoLynx/Blog%20bilder/091007/12.jpg 0 Siter
Gjest myopinion Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Aldri hatt det, kommer aldri til og ha det uavhengig av om det er moderne eller ikke Hva andre har spiller ingen rolle for meg, men i mitt eget hjem prioriteres det jeg trives med i hverdagen 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Ja, det blir det, men når det gjelder "behovet" for å male furu er det er jo også et spørsmål om hva slags type rom man har. Det var jo slik en periode at det var furupanel overalt, uansett størrelse og takhøyde, brystpanel selv om det var lav eller vanlig takhøyde osv osv. Etter min mening er det flott med furu i et rom som det første av de to nedenfor (kunne gjerne vært på veggene også), mens i det siste rommet hadde et strøk maling eller to absolutt gjort seg! ;-) http://www.socketsite.com/archives/7257%20Skyline%20Living.jpg http://i14.photobucket.com/albums/a337/PsychoLynx/Blog%20bilder/091007/12.jpg Den siste kåken var ikkje noe spesielt trivelig, de kunne i det minste fjerna gardintrappa før bildet blei tatt. Kåk nr1 såg dyr ut, men fint og luftig var det. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Ja, det blir det, men når det gjelder "behovet" for å male furu er det er jo også et spørsmål om hva slags type rom man har. Det var jo slik en periode at det var furupanel overalt, uansett størrelse og takhøyde, brystpanel selv om det var lav eller vanlig takhøyde osv osv. Etter min mening er det flott med furu i et rom som det første av de to nedenfor (kunne gjerne vært på veggene også), mens i det siste rommet hadde et strøk maling eller to absolutt gjort seg! ;-) http://www.socketsite.com/archives/7257%20Skyline%20Living.jpg http://i14.photobucket.com/albums/a337/PsychoLynx/Blog%20bilder/091007/12.jpg Det første der var veldig fint. 0 Siter
morsan Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Den siste kåken var ikkje noe spesielt trivelig, de kunne i det minste fjerna gardintrappa før bildet blei tatt. Kåk nr1 såg dyr ut, men fint og luftig var det. Ja, ikke sant? :-) 0 Siter
morsan Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Det første der var veldig fint. Ja, det trenger ikke betegnes som "furuhelvetet" (et ord jeg har lært på dol) selv om man fortsatt ikke har malt plankene sine...;-) 0 Siter
AAA Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Nei, ingen ting! Og takk for det. Syns furu var veldig fint da vi kjøpte møbler i furu, rundt 1990 tenker jeg det var. Men hjelpe og trøste så ferdig jeg føler meg med furu nå! 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Ja, det trenger ikke betegnes som "furuhelvetet" (et ord jeg har lært på dol) selv om man fortsatt ikke har malt plankene sine...;-) Rett lekkert syns jeg det var:o) 0 Siter
Gjest fru kaisa Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Vi har furu i trapper, tak,vinduer og dører og lister. Salongbord og spisebord er også i furu. Er litt lei, men det er ikke min andre halvpart så derfor står det slik enda. Må nok male litt her og der etterhvert fordi furua er begynt å bli stygg i overflaten. Men taket skal ikke males helt hvitt, bare hvitnes med beis. Synes det er litt trivelig når det er litt liv. Når alt er helt hvitt så blir det fort sterilt i uttrykket. Da må man ha andre tresorter i møblene for å live opp. Og det er ganske dyrt å bytte ut alt av møbler bare fordi motene skifter! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Jeg hadde det før, men nå har jeg ikke et eneste furumøbel igjen i kåken, heldigvis. Furumøbler passer på hytta. 0 Siter
laban Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Som jeg skrev i lampetråden: Vi har det, så det er garantert ute. Vi kommer til å skifte ut møblene sakte, men sikkert i årene som kommer - fordi de er nesten utslitt og fordi vi etter maaange år er ferdige med barn som bruker dem "hardt". Da kommer vi til å kjøpe noe annet - antakelig vil det falle sammen med at furu har vært "ute" så lenge at det kommer tilbake igjen. På den måten vil vil alltid klare å være totalt umoderne. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Vi har furu i trapper, tak,vinduer og dører og lister. Salongbord og spisebord er også i furu. Er litt lei, men det er ikke min andre halvpart så derfor står det slik enda. Må nok male litt her og der etterhvert fordi furua er begynt å bli stygg i overflaten. Men taket skal ikke males helt hvitt, bare hvitnes med beis. Synes det er litt trivelig når det er litt liv. Når alt er helt hvitt så blir det fort sterilt i uttrykket. Da må man ha andre tresorter i møblene for å live opp. Og det er ganske dyrt å bytte ut alt av møbler bare fordi motene skifter! Enig... Synes det blir for sterilt hvis alt er hvitt.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.