Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nok ute, men syns du det er koselig, så er det bare å drite i hva som er "inne" eller "ute". Vi har noen furukommoder stående, ellers er det så godt som furufritt. Men jeg ønsker meg noen gode, halvhøye bokhyller - helt enkle - i furu - men det er søren meg ikke å få att i for tida! (a'la bbb-bokhyller).

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde det før, men nå har jeg ikke et eneste furumøbel igjen i kåken, heldigvis. ;)

Furumøbler passer på hytta. :)

''Furumøbler passer på hytta. :)''

Kommer an på hytta, det da! ;-)

Vi har ikke engang en list i furu på hytta - der er det hvitt og ganske moderne. Men hjemme har vi masse furu på vegger og tak etc, men dog ikke møbler.

Se forøvrig linken min lenger nede med bilde fra et kult hus med mye furuplank. ;-)

mariaflyfly
Skrevet

''Furumøbler passer på hytta. :)''

Kommer an på hytta, det da! ;-)

Vi har ikke engang en list i furu på hytta - der er det hvitt og ganske moderne. Men hjemme har vi masse furu på vegger og tak etc, men dog ikke møbler.

Se forøvrig linken min lenger nede med bilde fra et kult hus med mye furuplank. ;-)

På hytta vår passer det ganske bra med furu - den er fra 1958 og det er ikke gjort sånn kjempemye der reint stilmessig. ;) (men det er lagt inne støm og vann, dah. Jeg drar prinsipielt ikke på hytteturer uten dusj) *s*

Skrevet

På hytta vår passer det ganske bra med furu - den er fra 1958 og det er ikke gjort sånn kjempemye der reint stilmessig. ;) (men det er lagt inne støm og vann, dah. Jeg drar prinsipielt ikke på hytteturer uten dusj) *s*

Ja, dusj er deilig. Vi har klesvaskemaskin også:-D

Skrevet

Furu er på vei igjen nå, så ikke fortvil! De har begynt å få inn noen møbler på Ikea. ;-)

Gjest zilja
Skrevet

Furu er på vei igjen nå, så ikke fortvil! De har begynt å få inn noen møbler på Ikea. ;-)

Heldig med det da ;-)

Annonse

Mrs. Wallace
Skrevet

Har aldri hatt furumøbler, og kommer ikke til å anskaffe meg det heller, uavhengig av hva interiørtrendene måtte tilsi.

Ikke fordi jeg er så innmari alternativ, men fordi jeg møbler hjemmet mitt etter egne preferanser (og selvsagt etter lommeboka).

Skrevet

Jeg har blitt skikkelig lei furumøbler.

Skrevet

Vi har en del furu både kjæresten og jeg og vi synes det er kos. :o) Men da vi bodde i etasjen over hos ham hvor både golv, vegger og tak var parkett/furu ble det i meste laget.... Her nede er taket hvitt så da tåler jeg mer furu på veggene.

Skrevet

Ja, det blir det, men når det gjelder "behovet" for å male furu er det er jo også et spørsmål om hva slags type rom man har.

Det var jo slik en periode at det var furupanel overalt, uansett størrelse og takhøyde, brystpanel selv om det var lav eller vanlig takhøyde osv osv.

Etter min mening er det flott med furu i et rom som det første av de to nedenfor (kunne gjerne vært på veggene også), mens i det siste rommet hadde et strøk maling eller to absolutt gjort seg! ;-)

http://www.socketsite.com/archives/7257%20Skyline%20Living.jpg

http://i14.photobucket.com/albums/a337/PsychoLynx/Blog%20bilder/091007/12.jpg

Det øverste bildet var rålekkert!

Det nederste... Tja, om de hadde malt veggen over panelet lys så den hadde sett ut som noe annet enn sponplater + at varmepumpa da ikke hadde vært så iøynefallende hadde det blitt mye bedre i alle fall.

Gjest ViViola
Skrevet

Vi har noe furu igjen i heimen, to salongbord og ei bokhylle.

Problemet med furu er at det er så bløtt treslag, at alt av riper og hakk synes. Det er ikke pent!

Når vi får råd, så skal disse furugreiene ut av huset. Furu er pent og varmt og koselig, men forferdelig upraktisk på bruksting.

Skrevet

Det øverste bildet var rålekkert!

Det nederste... Tja, om de hadde malt veggen over panelet lys så den hadde sett ut som noe annet enn sponplater + at varmepumpa da ikke hadde vært så iøynefallende hadde det blitt mye bedre i alle fall.

Ja, det var mer enn "bare furu" som var problemet med den nederste stua!! ;-)

Men selv med maling kan jeg absolutt styre meg for brystpanel - likte det ikke engang da det var moderne...

Men et viktig unntak gjelder for gamle hus med ekstra takhøyde - da er brystpanel flott og eksklusivt, men ikke den der furuvarianten som "alle" skulle ha før. Jeg likte heller aldri trenden med å male halve veggen opp og så klistre på en tapetbord...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...