Gå til innhold

Beijing - penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Beijing nylig? Hvordan gjorde du det med penger? Gikk det greit å basere seg på minibanker og kortbruk, var det nok minibanker? Leser så mye forskjellig om at det lønner seg å ha med dollar/norske penger og at det er få minibanker.

Gjest adoptivmammaen
Skrevet

Var i Beijing i 2005, og da var det ikke noe problem å finne minibanker. Kan umulig være verre nå.

Hadde bare tatt med kort, men dollar duger jo alltid. Vet ikke hvordan veksingskursen blir og sånn, da.

Skrevet

De eneste pengene som brukes der, er de pengene man klarer å stjele eller hvitevaske.

Skrevet

Jeg bor for tiden i Beijing. Det er ikke noe problem med å få tatt ut penger fra ATM-maskiner.(minibanker). Se bare etter at minibanken tar "overseas card". Noen maskiner tar bare overseas card, andre tar bare domestic cards.

Mange hoteller veksler, usikker på kursen.

ATM-maskiner finnes å nesten alle markedene.

Hvis du reiser fra Gardermoen, kan du ta ut yuan der også.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bor for tiden i Beijing. Det er ikke noe problem med å få tatt ut penger fra ATM-maskiner.(minibanker). Se bare etter at minibanken tar "overseas card". Noen maskiner tar bare overseas card, andre tar bare domestic cards.

Mange hoteller veksler, usikker på kursen.

ATM-maskiner finnes å nesten alle markedene.

Hvis du reiser fra Gardermoen, kan du ta ut yuan der også.

Hvis du leser dette: Hvordan er været i Beijing nå? Jeg sliter veldig med hva jeg skal pakke: tykk/tynn jakke, gensere? Er det kaldt, vind osv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...