Gjest gudi Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Noen som har vært i Beijing nylig? Hvordan gjorde du det med penger? Gikk det greit å basere seg på minibanker og kortbruk, var det nok minibanker? Leser så mye forskjellig om at det lønner seg å ha med dollar/norske penger og at det er få minibanker. 0 Siter
Gjest adoptivmammaen Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Var i Beijing i 2005, og da var det ikke noe problem å finne minibanker. Kan umulig være verre nå. Hadde bare tatt med kort, men dollar duger jo alltid. Vet ikke hvordan veksingskursen blir og sånn, da. 0 Siter
Jølsen Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 De eneste pengene som brukes der, er de pengene man klarer å stjele eller hvitevaske. 0 Siter
jonia Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Jeg bor for tiden i Beijing. Det er ikke noe problem med å få tatt ut penger fra ATM-maskiner.(minibanker). Se bare etter at minibanken tar "overseas card". Noen maskiner tar bare overseas card, andre tar bare domestic cards. Mange hoteller veksler, usikker på kursen. ATM-maskiner finnes å nesten alle markedene. Hvis du reiser fra Gardermoen, kan du ta ut yuan der også. 0 Siter
Gjest gudi Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Jeg bor for tiden i Beijing. Det er ikke noe problem med å få tatt ut penger fra ATM-maskiner.(minibanker). Se bare etter at minibanken tar "overseas card". Noen maskiner tar bare overseas card, andre tar bare domestic cards. Mange hoteller veksler, usikker på kursen. ATM-maskiner finnes å nesten alle markedene. Hvis du reiser fra Gardermoen, kan du ta ut yuan der også. Hvis du leser dette: Hvordan er været i Beijing nå? Jeg sliter veldig med hva jeg skal pakke: tykk/tynn jakke, gensere? Er det kaldt, vind osv? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.