Gå til innhold

Dere barnemishandlere som røyker i bil m/barn.

Anbefalte innlegg

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

16

• trollemor;o)

14

• hidi, the scorpion

5

• morsan

3

Gjest mora2
Skrevet

Det er greit at røyk er skadelig, det vet alle.

Men faen heller, vi må da få lov å bestemme noe selv i dette landet.....

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er jeg faktisk enig i ;) Røyker selv, men aldri i bilen, merkelig nok...;)

AneM1365380603
Skrevet

Denne loven gjelder om det er barn med i bilen..

Skrevet

Skal ikke barna få bestemme selv, da?

Skrevet

Så lenge loven gjelder så lenge det er barn i bilen, så er jeg faktisk helt enig i dette. Greit nok at _vi_ skal få bestemme selv, men barna da???

Gjest myopinion
Skrevet

Det er mye som burde vært forbudt i bil - da man burde ha sin hele fulle konsentrasjon på trafikkbildet. Røyke med barn i bil er det jo bare og riste på hodet av.

trollemor;o)
Skrevet

Ikke så lenge det går utover små uskyldige og hjelpeløse barn.

Jeg blir så vrang og vred hver gang jeg ser barn bli utsatt for røyking i bil at jeg får lyst å filleriste disse idiotene. Ja for jeg mener at mennesker som driver slik tortur er idioter.

Skrevet

Det er stor utvikling på området. Helt ok for meg med røykfritt i bil.

Tenker med gru på hvordan folk ville reagert om de _nå_ så de røykende mødrene som ammet samtidig...Det er ikke såå fryktelig mange år siden. Jeg ble ammet på den måten, og det gjorde nok mange andre også. Det var nok ikke under hver amming, men det hendte.

Skrevet

Helt greit det, da får ihvertfall barn av ubetenksomme foreldre ett vern.

Men Statsministeren i Canada kan ikkje være helt stø i matte...

''- En time med passiv røyking i bil er det samme som å gi barna hele røykpakka, mener statsminister Dalton McGuinty.''

Hallo, kem røyker 20 sigaretter på èn time?

Gjest mora2
Skrevet

Ikke så lenge det går utover små uskyldige og hjelpeløse barn.

Jeg blir så vrang og vred hver gang jeg ser barn bli utsatt for røyking i bil at jeg får lyst å filleriste disse idiotene. Ja for jeg mener at mennesker som driver slik tortur er idioter.

Jeg mener også det er feil å røyke med barn i bilen.

Men å så en lov mot det, det synes jeg er helt bak mål.

Og tortur er et altfor sterkt ord i denne sammenhengen. :0)

Gjest mora2
Skrevet

Så lenge loven gjelder så lenge det er barn i bilen, så er jeg faktisk helt enig i dette. Greit nok at _vi_ skal få bestemme selv, men barna da???

Skal vi lage lover mot alt som ikke er bra for barna?

Jeg er mot røyking sammen med barn, men kjære tid, skal vi styres av lover i alt vi gjør?

Det blir for dumt.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg mener også det er feil å røyke med barn i bilen.

Men å så en lov mot det, det synes jeg er helt bak mål.

Og tortur er et altfor sterkt ord i denne sammenhengen. :0)

Jeg syns det er tortur å måtte sitte i en bil hvor det røykes. Som noen andre skrev så ka en slik lov stoppe foreldre som ikke har vett nok til å tenke på barna.

Gjest mora2
Skrevet

Skal ikke barna få bestemme selv, da?

Nei, barn skal ikke trenge bestemme slikt selv.

Det er foreldrene som bestemmer over egne barn, og burde verne dem mot røyk.

Men å lage ny lov om det, blir for dumt.

Gjest mora2
Skrevet

Denne loven gjelder om det er barn med i bilen..

Ja, ser det :0)

Mener det blir for dumt likevel.

Dette er bare enda en måte for staten å få inn penger.

Skrevet

Herregud..hvor skal denne verden ende? Og hvordan skal disse barna bli til slutt? Det lurer jeg virkelig på. Et barn som ikke skal utsettes for noe som kan være til ubehag eller fare, kan umulig være rustet til å møte livet/verden?

Jeg synes ellers at nyanser er en fin ting. Barnemishandling er noe helt annet, og det ordet bør brukes der hvor det hører hjemme. De aller fleste røyker ikke i bilen, enten det er barn der, eller ikke.

Skal barn få lov til å vokse opp, og bli til små tyranner som styrer de voksnes hverdag i ett og alt? Meget betenkelig,synes jeg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Herregud..hvor skal denne verden ende? Og hvordan skal disse barna bli til slutt? Det lurer jeg virkelig på. Et barn som ikke skal utsettes for noe som kan være til ubehag eller fare, kan umulig være rustet til å møte livet/verden?

Jeg synes ellers at nyanser er en fin ting. Barnemishandling er noe helt annet, og det ordet bør brukes der hvor det hører hjemme. De aller fleste røyker ikke i bilen, enten det er barn der, eller ikke.

Skal barn få lov til å vokse opp, og bli til små tyranner som styrer de voksnes hverdag i ett og alt? Meget betenkelig,synes jeg.

Vil sunne barn tyrranisere?

Bortskjemte barn, derimot, vil!

Skrevet

Vil sunne barn tyrranisere?

Bortskjemte barn, derimot, vil!

Barn blir bortskjemte, når de tror de er verdens midtpunkt. Og at alt dreier seg om deres ve og vel, hele tiden, døgnet rundt. Dette har ingenting med virkeligheten å gjøre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Barn blir bortskjemte, når de tror de er verdens midtpunkt. Og at alt dreier seg om deres ve og vel, hele tiden, døgnet rundt. Dette har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Nei, barn blir bortskjemte av å få alt i hendene til enhver tid, aldri av kjærlighet!

Jeg er oppvokst i et hjem med mye røyking, men med masse kjærlighet.... Røyker selv, men tar hensyn. Kommer sannsynligvis til å dø av lungekreft, men klandrer ingen for det.

Mine barn er gørr-bortskjemte på kjærlighet, men aldri på materielle ting. De har fått grundig opplæring i nestkjærlighet, noe som for meg er svært viktig tema.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...