Gå til innhold

Nei til tvangspuling

Anbefalte innlegg

Gjest nemmelig
Skrevet

Jeg ble eitrende forbanna i går da jeg hørte at kvinner må betale mer enn menn for livsforsikring, bare fordi de er kvinner.

Aliza1365380759
Skrevet

Hmm... Noe om at far er en like god omsorgsperson som mor? Kanskje ikke så politisk korrekt på kvinnedagen, men i mitt hodet er ikke feminisme og "kvinnefrigjøring" det samme som mannsundertrykking. Skal man ha like rettigheter, så får man ha _like_ rettigheter, ikke fremming av kvinners rettigheter på bekostning av mannen. Ellers kunne parolen min sikkert hatt noe om lik lønn for likt arbeid, at man må se verdien av omsorgsyrker, og verdien av å være hjemmeværende, men dette gjelder jo også både kvinner og menn (men kanskje flest kvinner).. Man må få større fokus på de gruppene som ikke synes så godt i "likestillingskampen", som sykepleiere (og liknende yrker), hjemmeværende mødre og fedre som setter barna foran karrieren, og ikke minst innvandrerkvinner eller kvinner som ikke "passer rett inn" i den kulturen de plasseres i når de kommer til Norge. Dette ble en lang parole du! ;)

Skrevet

Jeg ble eitrende forbanna i går da jeg hørte at kvinner må betale mer enn menn for livsforsikring, bare fordi de er kvinner.

De lever lengre da.

Skrevet

Hmm... Noe om at far er en like god omsorgsperson som mor? Kanskje ikke så politisk korrekt på kvinnedagen, men i mitt hodet er ikke feminisme og "kvinnefrigjøring" det samme som mannsundertrykking. Skal man ha like rettigheter, så får man ha _like_ rettigheter, ikke fremming av kvinners rettigheter på bekostning av mannen. Ellers kunne parolen min sikkert hatt noe om lik lønn for likt arbeid, at man må se verdien av omsorgsyrker, og verdien av å være hjemmeværende, men dette gjelder jo også både kvinner og menn (men kanskje flest kvinner).. Man må få større fokus på de gruppene som ikke synes så godt i "likestillingskampen", som sykepleiere (og liknende yrker), hjemmeværende mødre og fedre som setter barna foran karrieren, og ikke minst innvandrerkvinner eller kvinner som ikke "passer rett inn" i den kulturen de plasseres i når de kommer til Norge. Dette ble en lang parole du! ;)

Vi kunne _kanskje_ gått under samme parole. :)

Gratulerer med dagen, forresten.

Skrevet

De lever lengre da.

Ja, og det MÅ vi snarest få en slutt på, fordi det er mannsdiskriminerende! :-)

Aliza1365380759
Skrevet

Vi kunne _kanskje_ gått under samme parole. :)

Gratulerer med dagen, forresten.

Takk! Hyggelig at du vil vurdere å gå under samme parole som meg! :)

Skrevet

Ja, og det MÅ vi snarest få en slutt på, fordi det er mannsdiskriminerende! :-)

Er bare å begynne i den ene enden det, begynne med de billige blonde, kanskje sponse et ukesopphold på et bordell før man eliminerte dem alle.

Gjest mora2
Skrevet

Abort er drap, skulle det stått på min fane.

Skrevet

Men er jo ikke lenge siden de fikk slutt på at gutter måtte betale mer enn jenter i bilforsikring. Det var ikke rettferdig det heller. Selv om gutter statistisk "kræsja mest".

Så nå blir det forhåpentlig en orden på uføredelen også.

Skrevet

Mora2, jeg håper jeg (og alle som har måttet ta abort) ALDRI ser deg utendørs med plakat.

Herregud. Hva slag sekt hører du til?

Gjest Rakel28
Skrevet

Mora2, jeg håper jeg (og alle som har måttet ta abort) ALDRI ser deg utendørs med plakat.

Har man ikke lov til å være imot abort nå? Er det ikke lov å ha egne meninger?

Skrevet

Håper virkelig du har holdt deg innendørs i dag.

Skrevet

Og da mente jeg ikke for din egen del, men til fordel for andre kvinner.

Skrevet

Ja, og i tillegg til at vi betaler mer for livsforsikring, får vi nok sannsynligvis mindre utbetalt om vi blir uføre!

Gjest mora2
Skrevet

Jepp, det har jeg!

Gjest mora2
Skrevet

Trenger ikke tilhøre en sekt for å se sannheten ;0)

Gjest Rakel28
Skrevet

Hvem er du som skal bestemme hva andre mener? Vi har da alle rett til å mene det vi vil.

Skrevet

Hvem er du som skal bestemme hva andre mener? Vi har da alle rett til å mene det vi vil.

Jeg har aldri påstått noe annet.

Men jeg synes ikke mora2 sine meninger om abort hører hjemme i en tråd med overskrift "nei til tvangspuling" som handler om kvinnedagen og paroler som fronter kvinnesaken.

Strengt tatt synes jeg ikke hennes meninger om abort hører hjemme noen steder, men det er vil mitt problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...