Gå til innhold

Hvor finner jeg en personlig trener?

Anbefalte innlegg

Gjest villig i ånden, men...
Skrevet

Nå _skal_ jeg igang med trening, basta! Men vet at uten noen som "tvinger" meg eller inspirerer meg, klarer jeg det ikke. Ergo må jeg finne en "personlig trener".

Noen som har erfaring - hvor finner jeg en? Og bør jeg velge en av samme eller av motsatt kjønn?

Jeg er overvektig, har elendig pust, er ikke god til å tvinge meg selv og er lite utholdende. Jeg trenger med andre ord å trene styrke og pust mest.

Hvilke typer trening er best for en som meg? Type "Sats" eller pilates? Tai chi, kanskje - eller hva?

Altså - hvor får slike som meg tak i personlig trener, hvor mye koster slik luksus og hvilke treningsformer bør jeg satse på for å komme igang på veien mot et bedre, sunnere, gladere og slankere liv?

Skrevet

Hva syns du er GØY å trene da? Hva ser du for deg? Begynn med det som er moro.

Personlig trener finner du f.eks på helsestudioet ditt.

Jeg har nettopp begynt å trene igjen etter 12 år (!). ER veldig overvektig. Trener nå to ganger i uken, og skal til sommeren kjøpe meg personlig trener. Det koster 5000 for ti ganger, så jeg har bare råd til et klippekort. Men det er for å motivere meg selv og å bruke penger på noe annet enn sjokolade og bakervarer.

Gjest villig i ånden, men...
Skrevet

Hva syns du er GØY å trene da? Hva ser du for deg? Begynn med det som er moro.

Personlig trener finner du f.eks på helsestudioet ditt.

Jeg har nettopp begynt å trene igjen etter 12 år (!). ER veldig overvektig. Trener nå to ganger i uken, og skal til sommeren kjøpe meg personlig trener. Det koster 5000 for ti ganger, så jeg har bare råd til et klippekort. Men det er for å motivere meg selv og å bruke penger på noe annet enn sjokolade og bakervarer.

5000??? Et enormt beløp! Men sikkert verd det, hvis jeg får gode resultater, men ...

Du spør hva jeg synes er gøy å trene - vel, saken er jeg synes i k k e det er moro å trene! Jeg er flau over kropp og kondis, jeg har så mye å gjøre at når jeg får noen minutter for meg selv, er det som oftest seint på kvelden og jeg dumper ned i sofaen og ligger der... Ikke tåler jeg å jogge på grunn av vonde knær og sist jeg syklet, fikk jeg innklemt isjiasnerve og var nede for telling i 3 måneder... Jeg bor i Oslo, og svømmehallen er stengt...eller på andre siden av byen. Som du ser, setter jeg mange begrensninger for meg selv...

Jeg har jo ikke lyst. Men på den annen side, er det ikke moro å ha kondis som - jeg tipper en 70-åring - når jeg ikke er 70, heller!

Hvis jeg kunne få stå bakerst i en gruppe som trener, så ingen ser meg, så kanskje jeg hadde orket å presse meg selv litt...? Og om jeg løfter noen vekter...

Hvor er det en personlig trener koster 5000, forresten?

Skrevet

Få deg en potent elsker, det er morro, gratis og forbrenner kalorier mere enn noe treningssenter.

Skrevet

5000??? Et enormt beløp! Men sikkert verd det, hvis jeg får gode resultater, men ...

Du spør hva jeg synes er gøy å trene - vel, saken er jeg synes i k k e det er moro å trene! Jeg er flau over kropp og kondis, jeg har så mye å gjøre at når jeg får noen minutter for meg selv, er det som oftest seint på kvelden og jeg dumper ned i sofaen og ligger der... Ikke tåler jeg å jogge på grunn av vonde knær og sist jeg syklet, fikk jeg innklemt isjiasnerve og var nede for telling i 3 måneder... Jeg bor i Oslo, og svømmehallen er stengt...eller på andre siden av byen. Som du ser, setter jeg mange begrensninger for meg selv...

Jeg har jo ikke lyst. Men på den annen side, er det ikke moro å ha kondis som - jeg tipper en 70-åring - når jeg ikke er 70, heller!

Hvis jeg kunne få stå bakerst i en gruppe som trener, så ingen ser meg, så kanskje jeg hadde orket å presse meg selv litt...? Og om jeg løfter noen vekter...

Hvor er det en personlig trener koster 5000, forresten?

Kan du sette deg noen minstemål da? At du skal gå én gang rundt kvartalet hver dag? At du skal hente alt du trenger selv, aldri be noen ta med kaffe/ glass/ papir/ en penn osv osv. Alt du skal bruke, skal du hente selv. ALLE monner drar, og er man veldig overvektig (som meg) er poenget å begynne i det små og overkommelige. Små mål. Store mål for meg er dødfødt.

Personlig trener er kjempedyrt. Dette er utenfor Osloområdet. Mot Drammen. Men det _kan_ jo være verdt innsatsen? Gudene vet.

Men det aller første steget er å ville.

Skrevet

Få deg en potent elsker, det er morro, gratis og forbrenner kalorier mere enn noe treningssenter.

Er du på tilbud for tiden? Gratis innmelding før påske, kanskje? ;)

Skrevet

Er du på tilbud for tiden? Gratis innmelding før påske, kanskje? ;)

Jepp, helt gratis frem til påske, etter påske er det 30 dagers returrett og pengene tilbake om kunden ikkje blir fornøyd!

Skrevet

om du er eller vil bli medlem i et treningssenter så har flere av dem tilbud om personlig trener der. selv går jeg på elixia, og har personlig trener der. der kan du velge mellom 1,3, 10, 20 eller 60 timer/klipp hos en trener. hva slags trener du vil ha bør du velge selv. de fleste sentre har presentasjoner av de personlige trenerne på senteret og/eller nettsiden sin. ta den du føler du vil være mest komfortabel med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...