Gå til innhold

Lite og ofte

Anbefalte innlegg

Gjest for tung
Skrevet

Er på slankern og tenkte å følge råd om å spise lite og ofte. Men hvor ofte er det ?

Noen som vet

Skrevet

Hver tredje time kan være en fin løsning.

Gjest Rakel28
Skrevet

Hver tredje-fjerde time. Da holder du forbrenningen i gang hele tiden.

Skrevet

Hver tredje-fjerde time. Da holder du forbrenningen i gang hele tiden.

Forbrenningen påvirkes ikke av måltider..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jo, forbrenningen påvirkes av antall måltider. 5-6 små måltider på en dag er ideelt. Det er vel en av de få tingene kostekspertene er enige om?

Gjest svigermora
Skrevet

Det er faktisk mye diskusjon om det funker med å spise lite og ofte. Noen sier det funker bedre å spise sjelden.

Gjest spiser når jeg er sulten
Skrevet

Det er faktisk mye diskusjon om det funker med å spise lite og ofte. Noen sier det funker bedre å spise sjelden.

Jeg tror man må kjenne etter selv. Det som fungerer for en trenger ikke fungere for en annen.

Gjest Rakel28
Skrevet

Så lenge magen får noe å jobbe med, så holdes forbrenningen igang. Jeg velger å tro på ernæringseksperter enn en ukjent her på dol.

Gjest Rakel28
Skrevet

Hver tredje time.

Og ikke etter kl. 19.00

Faktisk har det ingenting å si når på døgnet du spiser, men ditt siste måltid før du skal sove bør være 2 timer før.

Gjest mora2
Skrevet

Faktisk har det ingenting å si når på døgnet du spiser, men ditt siste måltid før du skal sove bør være 2 timer før.

OK!

Var bare det jeg fikk beskjed om da jeg skulle ned i vekt.

Fikk da laget et eget program, med trening og kost.

Funket det :0)

Gjest Rakel28
Skrevet

OK!

Var bare det jeg fikk beskjed om da jeg skulle ned i vekt.

Fikk da laget et eget program, med trening og kost.

Funket det :0)

Hvilket opplegg gikk du på?

Jeg går på Libra sitt.

Gjest mora2
Skrevet

Hvilket opplegg gikk du på?

Jeg går på Libra sitt.

Jeg hadde "personlig" trener, og fikk laget et opplegg som passet meg.

Var mye hvitt kjøtt, og to egg om dagen..Frukt og fiber.

Spise lite hver tredje time.Og droppe alt av søte drikker, godteri og feit mat.

Så forskjellige teningsøvelser og 1times rask gange om dagen.

Skrevet

Så lenge magen får noe å jobbe med, så holdes forbrenningen igang. Jeg velger å tro på ernæringseksperter enn en ukjent her på dol.

''Så lenge magen får noe å jobbe med, så holdes forbrenningen igang.''

Hvis forbrenningen stopper er du død.

Skrevet

Jo, forbrenningen påvirkes av antall måltider. 5-6 små måltider på en dag er ideelt. Det er vel en av de få tingene kostekspertene er enige om?

Det er gjennom aktivitet en kan påvirke forbrenningen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er gjennom aktivitet en kan påvirke forbrenningen.

''Det er gjennom aktivitet en kan påvirke forbrenningen.''

Og gjennom små hyppige måltider. Du kan si hva du vil, men det er bare å ta seg en titt på kostholdsekspertenes råd, uansett hva slags retning de har tro på, så pleier de å være enige i at mindre og hyppige måltider er bedre for forbrenninga enn få og store.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Så lenge magen får noe å jobbe med, så holdes forbrenningen igang.''

Hvis forbrenningen stopper er du død.

''Hvis forbrenningen stopper er du død.''

Sant nok. Men du kan påvirke om du forbrenner fort eller sakte. Spiser du sjelden går forbrenninga ned på sparebluss. Trodde ærlig talt dette var almennkunnskap.

Skrevet

''Det er gjennom aktivitet en kan påvirke forbrenningen.''

Og gjennom små hyppige måltider. Du kan si hva du vil, men det er bare å ta seg en titt på kostholdsekspertenes råd, uansett hva slags retning de har tro på, så pleier de å være enige i at mindre og hyppige måltider er bedre for forbrenninga enn få og store.

Nei, ikke alle. Ref Professor i ernæring Birger Svihus:

''Det er veldig uheldig at vi i et samfunn med et økende fedmeproblem får høre at vi skal spise ofte for å holde forbrenningen oppe. Mennesket har aldri spist ofte. Men for diabetikere er det trolig et poeng i forhold til blodsukker-reguleringen. Men alle er jo ikke diabetikere. Hovedpoenget for de fleste - for å unngå overvekt - er å ikke innta mer energi enn man forbruker.''

Skrevet

''Hvis forbrenningen stopper er du død.''

Sant nok. Men du kan påvirke om du forbrenner fort eller sakte. Spiser du sjelden går forbrenninga ned på sparebluss. Trodde ærlig talt dette var almennkunnskap.

Vitsen med å spise lite og ofte er å minske sjansen for småspising mellom måltidene. Det er også med på å gjøre en mer bevisst måltidene og hva en faktisk spiser.

Det viktige er ikke hvor hyppig en har måltidene, men hva en spiser og hva det samlet utgjør i løpet av dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...