Gå til innhold

Hva bruker folk nettet til??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at det er så mange som spør på forumet her om:

Hva betyr ditt og hva betyr datt..

om internettadresser

om oppskrifter

og hvor finner jeg ditt og datt

Jeg skjønner ikke, er det ingen som bruker Google? eller andre søkemotorer? Du finner jo "alt" du vil selv.....

Kåre Kruttlapp
Skrevet

For å ha kontakt med andre hyggelige mennesker vel! Det er så opplagt at det burde vært unødvendig å spørre.

Skrevet

For å ha kontakt med andre hyggelige mennesker vel! Det er så opplagt at det burde vært unødvendig å spørre.

Enig med deg.

Hei forresten :)

Skrevet

Enig, og svært godt formulert!

Det er jo sånn sett ikke noe annerledes å være sosial her inne eller ute i det såkalte real life - man småprater jo om mye som man sikkert kunne ha 'funnet ut' andre steder.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Enig med deg.

Hei forresten :)

Hei forresten! "ler"

Skrevet

Nå er ikke jeg innom her så ofte, og da er det tråder så lange at jeg hadde ikke fått gjort noe annet, hvis jeg skulle lese igjennom det meste. Det er vel derfor jeg synes at "man tar opp plass"

Det er DET jeg mener, å småpludre og diskutere og alt det der, ja kjempebra, det synes jeg liksom er noe helt annet. Men det er jo så enkelt å ta et tastetrykk for å komme til caplex for å finne mea culpa... Det er liksom ikke noe å diskutere :)

Men ellers er jeg enig med deg, det om kontakt med hyggelige mennesker. Men siden du skriver til meg at det ikke var noe å spørre om, vil jeg svare at det var ikke det jeg spurte om heller. Jeg vet hvorfor folk tar kontakt her inne, men jeg spurte om hva folk bruker nettet til. Det virker ikke som alle vet at google finnes.

Skrevet

Det er f.eks. veldig koselig å kunne få en oppskrift fra noen som har egne kommentarer, pluss at det er en fordel å kunne spørre videre hvis det er noe man lurer på.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Nå er ikke jeg innom her så ofte, og da er det tråder så lange at jeg hadde ikke fått gjort noe annet, hvis jeg skulle lese igjennom det meste. Det er vel derfor jeg synes at "man tar opp plass"

Det er DET jeg mener, å småpludre og diskutere og alt det der, ja kjempebra, det synes jeg liksom er noe helt annet. Men det er jo så enkelt å ta et tastetrykk for å komme til caplex for å finne mea culpa... Det er liksom ikke noe å diskutere :)

Men ellers er jeg enig med deg, det om kontakt med hyggelige mennesker. Men siden du skriver til meg at det ikke var noe å spørre om, vil jeg svare at det var ikke det jeg spurte om heller. Jeg vet hvorfor folk tar kontakt her inne, men jeg spurte om hva folk bruker nettet til. Det virker ikke som alle vet at google finnes.

jeg ber om unnskyldning hvis jeg virket uhøflig.Det var slettes ikke meningen.Men det fine med dette forumet er at det er veldig mange kunnskapsrike mennesker her og det er faktisk en glede i å kunne svare.

Dette forumet har jeg brukt i 5 år ca men siste 5 mnd har jeg blitt en daglig gjenganger her.Og jeg skjønner faktisk hvorfor man legger igjen et spørsmål her uansett karakter.Det er for å opprettholde en sosial dialog med noen man oppfatter som venner.

Litt humor,sarkasme,omsorg,tips,flørting,osv osv.Det er veldig lett å bli glad i disse DOLèrne her inne bare man kan oppføre seg som folk som ellers i samfunnet.

Skrevet

jeg ber om unnskyldning hvis jeg virket uhøflig.Det var slettes ikke meningen.Men det fine med dette forumet er at det er veldig mange kunnskapsrike mennesker her og det er faktisk en glede i å kunne svare.

Dette forumet har jeg brukt i 5 år ca men siste 5 mnd har jeg blitt en daglig gjenganger her.Og jeg skjønner faktisk hvorfor man legger igjen et spørsmål her uansett karakter.Det er for å opprettholde en sosial dialog med noen man oppfatter som venner.

Litt humor,sarkasme,omsorg,tips,flørting,osv osv.Det er veldig lett å bli glad i disse DOLèrne her inne bare man kan oppføre seg som folk som ellers i samfunnet.

Ja og jeg mente heller ikke å være ufin. Hengte meg sikkert bare oppi den siste tråden. Ikke har jeg vært så lenge her heller, leser litt nå og da.

Men jeg mente faktisk seriøst det jeg spurte om, om hva de bruker nettet til. For da tenkte ikke jeg som du desverre, at det var kontaktskapende. Jeg trodde de ikke visste at de kunne bruke søkemotorer. Så spørsmålet mitt utviklet seg litt annerledes enn det var ment :)

Skjønner ?

Skrevet

''Men det er jo så enkelt å ta et tastetrykk for å komme til caplex for å finne mea culpa... Det er liksom ikke noe å diskutere :)

.........Det virker ikke som alle vet at google finnes.''

Ja, slike tilfeller dukker jo stadig vekk opp. Hvorvidt de bare har 'glemt' av google i farta eller om de ikke er så drevne med å bruke søkemotorer, aner jeg ikke.

Gjest Blikkboks
Skrevet

Jeg bruker nett til å lese aviser, ser på web tv om jeg har mistet noen program jeg syns er intresange. (Fortiden helt dilla på Luksusfella, og blir utrolig inspirert av å se på dette programmet), diskutere litt og finne informasjon.

Noen ganger bruker jeg søkemotorer, og andreganger får jeg gode råd av brukere her inne.

Ha en flott kveld

Gjest mora2
Skrevet

Jeg bruker google en del. Veldig greit.

Så bruker jeg nettet til facebook, Dol, lese nyheter og shoppe..

Snaxy spiller endel på nettet.

Skrevet

Jeg tror det er forskjellige årsaker til at folk velger å bruke f.eks diskusjonsforum foran søkemotorer. Enig i at den sosiale delen er viktig for mange, og at mange spørsmål av og til bare stilles for å starte en samtale.

Jeg tror også det finnes en stor del som er litt "fastlåste" til denne siden. De er vant til å spørre her og få svar kjapt. Kanskje føles det tryggere for dem å holde seg inne på dette forumet, og kanskje stoler de også mer på svarene de får her inne enn de ville gjort på f.eks en "privat" side de hadde havnet inne på om de hadde søkt på google? Man kan også se samme tendenser på andre diskusjonsforumer med hyppig aktivitet, som f.eks det på VG sine sider, at folk bruker forumet for å spørre om trivielle ting med svar de lett kunne søkt seg opp til/tenkt seg ut selv.

Dette forumet har jo dessuten mange brukere som deler mye av seg selv innenfor alle slags tema, og det er lett å finne nick man kan sammenligne seg selv med, og motsatt. Jeg vil anta at mange synes der er mer interessant med svar fra disse menneskene, enn fra en upersonlig søkemotor eller et leksikon.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Ja og jeg mente heller ikke å være ufin. Hengte meg sikkert bare oppi den siste tråden. Ikke har jeg vært så lenge her heller, leser litt nå og da.

Men jeg mente faktisk seriøst det jeg spurte om, om hva de bruker nettet til. For da tenkte ikke jeg som du desverre, at det var kontaktskapende. Jeg trodde de ikke visste at de kunne bruke søkemotorer. Så spørsmålet mitt utviklet seg litt annerledes enn det var ment :)

Skjønner ?

Ja jeg skjønner deg veldig godt faktisk! Men her er det mennesker som googler og legger inn linker fra de sidene som finnes for å hjelpe andre på hva de er ute etter.Så dette er en meget hyggelig og artig,sosial nettsamfunn som dekker de behov som finnes.Har ikke opplevd sjekking her inne men det kommer nok."ler"

Skrevet

Jeg tror det er forskjellige årsaker til at folk velger å bruke f.eks diskusjonsforum foran søkemotorer. Enig i at den sosiale delen er viktig for mange, og at mange spørsmål av og til bare stilles for å starte en samtale.

Jeg tror også det finnes en stor del som er litt "fastlåste" til denne siden. De er vant til å spørre her og få svar kjapt. Kanskje føles det tryggere for dem å holde seg inne på dette forumet, og kanskje stoler de også mer på svarene de får her inne enn de ville gjort på f.eks en "privat" side de hadde havnet inne på om de hadde søkt på google? Man kan også se samme tendenser på andre diskusjonsforumer med hyppig aktivitet, som f.eks det på VG sine sider, at folk bruker forumet for å spørre om trivielle ting med svar de lett kunne søkt seg opp til/tenkt seg ut selv.

Dette forumet har jo dessuten mange brukere som deler mye av seg selv innenfor alle slags tema, og det er lett å finne nick man kan sammenligne seg selv med, og motsatt. Jeg vil anta at mange synes der er mer interessant med svar fra disse menneskene, enn fra en upersonlig søkemotor eller et leksikon.

diskusjonsforumer= diskusjonsfora. Selvsagt:P

Skrevet

Ja jeg skjønner deg veldig godt faktisk! Men her er det mennesker som googler og legger inn linker fra de sidene som finnes for å hjelpe andre på hva de er ute etter.Så dette er en meget hyggelig og artig,sosial nettsamfunn som dekker de behov som finnes.Har ikke opplevd sjekking her inne men det kommer nok."ler"

Jeg også er litt ny her inne, og storkoser meg faktisk. Dette er et sted jeg kommer til og besøke ofte. Og jeg er enig med deg :)

Men litt enig med komo også, man må ha god tid skal man komme gjennom alt. Hvis jeg har vært borte noen dager, er trådene blitt lange, og man plukker kanskje ut de emnene som ser mest "spennende" ut eller man går kanskje etter kjente nick. Siden man ikke leser alle, kan man gå glipp av en "viktig" og artig diskusjon.

Kanskje det er det komo mener med at "det tar opp plass"at det er "unyttige" emner Ikke vet jeg :)

Koselig å være her inne uansett hva de skriver om.

AneM1365380603
Skrevet

Du har skjønt det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...