Gjest Bilkjøperen Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Det står i reklamen at her har man plass til både sykler og ski, men for meg virker den så kort. Er det noen som har erfaringer med en slik bil og vet om den er stor nok? Altså, til sykler og ski for voksne. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Skiene får du jo på taket og jeg tviler på at du får en voksensykkel inni uten å ta av forhjulet, men jeg husker ikke, det er en del år siden vi hadde berlingo. 0 Siter
Gjest Bilkjøperen Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Skiene får du jo på taket og jeg tviler på at du får en voksensykkel inni uten å ta av forhjulet, men jeg husker ikke, det er en del år siden vi hadde berlingo. Så ikke noe du anbefaler? 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Så ikke noe du anbefaler? Som biltekniker ville jeg tenkt meg godt om og sondert litt rundt etter flere alternativer som kunne passe deres bruksmønster og behov.For å si det på en annen måte så er det langt flere biltyper å velge mellom som er i nærheten av "berlingo". 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Så ikke noe du anbefaler? Jeg hadde gjerne kjøpt Berlingo om det hadde vært noen til salgs i min prisklasse nå! ) Styggmorsom bil som eksen min sier. ;o) Men jeg endte opp med en Suzuki Baleno som jeg hentet i dag! 0 Siter
Gjest Bilkjøperen Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Som biltekniker ville jeg tenkt meg godt om og sondert litt rundt etter flere alternativer som kunne passe deres bruksmønster og behov.For å si det på en annen måte så er det langt flere biltyper å velge mellom som er i nærheten av "berlingo". Ja takk, kom med tips:-) Krav til vår bil: Lavt forbruk, god plass, driftssikker og rimelig i innkjøp.. Utseende er praktisk talt uvesentlig, men noenlunde kjørekomfort (under pinglekjøring) hadde jo vært greit:-) Jeg forelsket meg egentlig i en Fiat Doblo, men 1,2 liters versjonen virker ikke bra nok og 1,3 dieselmotoren har de kun som varebil i Norge. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Ja takk, kom med tips:-) Krav til vår bil: Lavt forbruk, god plass, driftssikker og rimelig i innkjøp.. Utseende er praktisk talt uvesentlig, men noenlunde kjørekomfort (under pinglekjøring) hadde jo vært greit:-) Jeg forelsket meg egentlig i en Fiat Doblo, men 1,2 liters versjonen virker ikke bra nok og 1,3 dieselmotoren har de kun som varebil i Norge. Som sagt så hentet jeg bilen i dag så jeg har ikke mer enn 5 mils erfaring med den ennå. ) Men foreløbig virker den som et ypperlig valg for meg og mitt behov. Skal du ha bil der du får voksensykkel _inni_ bilen så må du vel ha kassebil? Vi får jo skiene våre inne i bilene (stasjonsvogner begge to), men da ligger de over bakseteryggene. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Ja takk, kom med tips:-) Krav til vår bil: Lavt forbruk, god plass, driftssikker og rimelig i innkjøp.. Utseende er praktisk talt uvesentlig, men noenlunde kjørekomfort (under pinglekjøring) hadde jo vært greit:-) Jeg forelsket meg egentlig i en Fiat Doblo, men 1,2 liters versjonen virker ikke bra nok og 1,3 dieselmotoren har de kun som varebil i Norge. Se på toyota yaris! Du får den med samme takhøyde som berlingo altså "alle kan sitte med flosshatt"Og kvaliteten er helt unik og bensinforbruket ligeså! Jeg disponerte en i høst og på bykjøring kjørte jeg 15 mil på 9 liter bensin.Jeg trodde det ikke var sant.Lite støy innvendig og nydelig kjøreegenskaper.Og toyotas kvalitet taler for seg selv.Har selv 8 års fartstid i organisasjonen og kan ikke få fullrost totalen med kundevennlighet,kvalitet på bilene,og annenhåndsverdien.Løp å kjøp! "smiler" 0 Siter
Shadow 650 Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Eg har en Berlingo, og er superfornøyd med den som famliebil. Den kan ta 4 rammemadrasser på en gang, og sykler er "no-problem". Selv har eg sydd gardiner til den, for den er fin å overnatte i på festivaler. Drøy i bruk på bensin. Har 1,4l, og merker den ikke akkurat drar godt over fjelloverganger. Men ellers OK! mvh 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Eg har en Berlingo, og er superfornøyd med den som famliebil. Den kan ta 4 rammemadrasser på en gang, og sykler er "no-problem". Selv har eg sydd gardiner til den, for den er fin å overnatte i på festivaler. Drøy i bruk på bensin. Har 1,4l, og merker den ikke akkurat drar godt over fjelloverganger. Men ellers OK! mvh Men får du voksensykler inn i bilen uten å demontere sykkelen eller legge ned baksetene i bilen? 0 Siter
Shadow 650 Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Men får du voksensykler inn i bilen uten å demontere sykkelen eller legge ned baksetene i bilen? Du må legge ned 1 eller 2 av 3 bakseter for å få inn en voksensykkel 0 Siter
Gjest Fiat Multipla Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Ja takk, kom med tips:-) Krav til vår bil: Lavt forbruk, god plass, driftssikker og rimelig i innkjøp.. Utseende er praktisk talt uvesentlig, men noenlunde kjørekomfort (under pinglekjøring) hadde jo vært greit:-) Jeg forelsket meg egentlig i en Fiat Doblo, men 1,2 liters versjonen virker ikke bra nok og 1,3 dieselmotoren har de kun som varebil i Norge. Fiat Multipla er en grei bil, 6 seter, alle individuelle seter som kan tas ut, vippes fram, seteryggene justeres hver for seg. Vi er glad i den. Den ser litt pussig ut, men det er jo bare artig. Lav pris sammelignet med en del andre i samme kategori. Selges vel kun brukt (importert), tror jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Du må legge ned 1 eller 2 av 3 bakseter for å få inn en voksensykkel Det var det jeg mente å huske ja, om man ikke plukket av fremhjulet på sykkelen. 0 Siter
Gjest Bilkjøperen Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Eg har en Berlingo, og er superfornøyd med den som famliebil. Den kan ta 4 rammemadrasser på en gang, og sykler er "no-problem". Selv har eg sydd gardiner til den, for den er fin å overnatte i på festivaler. Drøy i bruk på bensin. Har 1,4l, og merker den ikke akkurat drar godt over fjelloverganger. Men ellers OK! mvh Men er den ikke for kort til den bruken? 0 Siter
Shadow 650 Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Men er den ikke for kort til den bruken? For kort til å sove i? Nope. Det går akkurat, gitt. ! (eg er 173 høy) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.