BBE Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 Hei! For over fem år siden fikk jeg høyre skulder presset langt bak og opp på ryggen. Siden har jeg hatt store plager med skulderen. Hvis jeg holder høyre håndflate inntil venstre del av magen, for deretter å presse høyre albue frem, hører jeg et smell, og skulderen beveger seg som om den går ut av ledd. Smertene brer seg utover skulderbladet og nedover på baksiden av armen, og kan karakteriseres ved at skulderen fort blir sliten. Smertene er mest plagsomme når jeg ligger på høyre side med hånden over hodet, og er ofte så plagsomme at jeg ikke får sove. Jeg har tidligere oppsøkt leger, kiropraktorer og fysioterapeuter, samt forsøkt å trene opp skulderen uten å bli bedre. Dette er vel en innstabil skulder? Er det muskulaturen, sener eller nervesystemet som forårsaker smertene? Hva bør jeg gjøre for å bli bedre? Jeg er 23 år og det ville være dumt om jeg skulle være plaget med smertene et helt liv. Håper med dette at du kan hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 BBE Sansynligvis fikk du nok en noe "sammensatt skade". Det kan ha blitt en skade i kanten av taket i leddet som forårsaker instabiliteten, samtidig som det ble en delvis avrivning av en sene. Dette resulterer i arrvev som gir en tranghet i leddet og dette merker du spesielt når skulderen kommer i enkelte stillinger. En MR-undersøkelse på en rtg.avd. vil si noe mer om dette. Ellers bør jo en legespesialist i ortopedi som arbeider med artroscopisk undersøkelse og behandling av skuldre være rett person å bli henvist til. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.