Gå til innhold

Feriepenger

Gjest Planlegger sommerferie

Anbefalte innlegg

Gjest Planlegger sommerferie

Grunnet jobbskifte får jeg mindre feriepenger i år enn en normal mndlønn. Mener jeg har lest at man da får utbetalt det største beløpet av disse to - altså "vanlig" månedslønn i mitt tilfellet. Stemmer dette eller er det bare jeg som er for optimistisk? :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i privat sektor ihvertfall... Har hørt noe lignende det du sier om lærere - men vet ikke om det bare er første året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i privat sektor ihvertfall... Har hørt noe lignende det du sier om lærere - men vet ikke om det bare er første året.

For lærere er det første yrkesåret etter endt utdannelse, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altfor optimistisk!! Du får selvsagt opptjente feriepenger både fra din forrige og nåværende arbeidsplass. Hvis du allerede har fått utbetalt og brukt opp feriepengene fra din forrige arbeidsplass er det ditt eget ansvar, ikke den nye arbeidsgiveren sitt problem. Hva i all verden er det som får deg til å tro det?

Men hva har dette spørsmålet med mat og ernæring å gjøre? Postet på feil forum kanskje? Mener jeg, og mange med meg, har svart på spørsmålet på et annet forum i dag, eller var det kanskje i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 10,2 eller 12% feriepenger beregnet av hva du tjente i fjor. Dersom du ikke allerede har fått utbetalt dette fra din forrige avbeidsgiver (noe du har krav på) så får du ferepenger fra begge arbeidsgiverene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...