Gjest c9ti9 Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Planlegger å la en gammel PC satt opp som server (med Linux) blir stående på hjemme hele tiden. Så kan jeg nå den fra nettet når jeg er borte. Kanksje det ikke er så lurt likevel, for den må jo dra opp strømforbruket? Noen som vet hvor mye en pc kan dra i strøm på den måten forutsatt at skjermen ikke er på? 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Aner ikke akkurat hvor mye, men jeg har en sånn stående i stua og strømregninga mi er ikke så veldig høy.. 0 Siter
mrxx Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Den vil selvsagt ikke dra opp strømforbruket ditt så det blir noen særlig merkbart på regningen. La oss ta et regneeksempel, om den gamle pc'en bruker 300 watt, så utgjør dette ca. 20 øre pr. time, om du skulle ha den på 24 timer i døgnet så vil dette utgjøre ca. 4,50 krone. Det tror jeg du blir verken rik eller fattig av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.