Gå til innhold

Lasagne

Anbefalte innlegg

Gjest trolline
Skrevet

Jeg lagde Lasagne for første gang idag.Noe må jeg har gjort feil! fordi Platene på bunnen fremdeles var harde! Skulle jeg har lagd Kjøtt på bunnen først?

Skal prøve engang til . Takker for svar:0)

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Loralei

18

• jubalong70

4

• musikeren

4

• mariaflyfly

3

Aliza1365380759
Skrevet

Ja, du starter og avslutter alltid lasagne med kjøttsaus.. ;)

Skrevet

Saus underst ja, og øverst. Platene skal være omgitt av saus på alle kanter.

Skrevet

først (ibunn) et lag med kjøttdeig og saus, så pastaplater, så nytt lag kjøtt, så pastaplater. annen hver altså. så vil du ende med kjøtt på toppen, og da tar du på osten, setter i ovnen og lar det stå i 30-32 min. =)

Ovnen skal selvfølgelig være forvarmet til 200 grader.

Lykke til =)

Gjest trolline
Skrevet

Saus underst ja, og øverst. Platene skal være omgitt av saus på alle kanter.

he-he der har vi det!

Takk alle sammen ! nå skal jeg nok få det til:0)

Gjest du glemte ostesausen
Skrevet

først (ibunn) et lag med kjøttdeig og saus, så pastaplater, så nytt lag kjøtt, så pastaplater. annen hver altså. så vil du ende med kjøtt på toppen, og da tar du på osten, setter i ovnen og lar det stå i 30-32 min. =)

Lykke til =)

Du skal ha ostesaus mellom lagene også da.

Gjest Blikkboks
Skrevet

Lykke til =)

Vi har tydelig helt forskjellige oppskrifter. Min lasagne stekes i forvarmet ovn på 90grader i ca. 1time

Jeg har først kjøttsaus, så ostesaus og så lasagneplatene, slutter med ostesaus øverst, før jeg strør på revet parmesan.

Jeg lager alt fra bunnen av, og den er skikkelig god :-D

Gjest Blikkboks
Skrevet

he-he der har vi det!

Takk alle sammen ! nå skal jeg nok få det til:0)

Jeg har en supergod oppskrift, om du trenger en ny ;-D Deler den gjerne:o)

Skrevet

Du skal ha ostesaus mellom lagene også da.

ostesaus? hmm... er det den sausen som kjøttdeigen ligger i det? i såfall så er det da det jeg skriver kjøtt. gadd ikke utdype det, da jeg regnet med at det bel forstått iom jeg nevnte det i begynnelsen. Hvis det ikke er denne sausen, men en annen, så er det noe jeg ikke bruker iallefall.. Men, uansett, hovedpoenget var at hun må ha kjøttdeig/saus i bunn, ikke pastaplater i bunn.. =)

Skrevet

Vi har tydelig helt forskjellige oppskrifter. Min lasagne stekes i forvarmet ovn på 90grader i ca. 1time

Jeg har først kjøttsaus, så ostesaus og så lasagneplatene, slutter med ostesaus øverst, før jeg strør på revet parmesan.

Jeg lager alt fra bunnen av, og den er skikkelig god :-D

Er nok sikkert mange oppskrifter på lasagne ;-)

Gjest Blikkboks
Skrevet

ostesaus? hmm... er det den sausen som kjøttdeigen ligger i det? i såfall så er det da det jeg skriver kjøtt. gadd ikke utdype det, da jeg regnet med at det bel forstått iom jeg nevnte det i begynnelsen. Hvis det ikke er denne sausen, men en annen, så er det noe jeg ikke bruker iallefall.. Men, uansett, hovedpoenget var at hun må ha kjøttdeig/saus i bunn, ikke pastaplater i bunn.. =)

Du har jo en rødkjøttsaus, og en hvit ostesaus når man lager lasagne da.

Det er obligatorisk uansett oppskrift :o)

Skrevet

Ja, må ha både kjøttsaus og hvit ostesaus.

Skrevet

Er nok sikkert mange oppskrifter på lasagne ;-)

Men det er ikke skikkelig lasagne uten ostesaus.

Skrevet

har bare en kjøttsaus jeg.

jukser jeg skjønner du. kjøper ferdigpakke i butikken, der er en pose pulver som man tilsetter melk og vann, så spriter jeg den opp med litt ekstra krydder og div. som jeg vil ha oppi ;-p

Skrevet

Men det er ikke skikkelig lasagne uten ostesaus.

Da er jeg nok veldig glad i falsk lasagne ;-p

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har en supergod oppskrift, om du trenger en ny ;-D Deler den gjerne:o)

Pssst: Jeg vil gjerne ha oppskrift! Har aldri laget lasagne, så i mitt 40. år bør jeg egentlig prøve!

:-)

Gjest Blikkboks
Skrevet

har bare en kjøttsaus jeg.

jukser jeg skjønner du. kjøper ferdigpakke i butikken, der er en pose pulver som man tilsetter melk og vann, så spriter jeg den opp med litt ekstra krydder og div. som jeg vil ha oppi ;-p

Greit og jukse litt innimellom da ;-D

Men du burde prøve med ostesaus, du blir sikkert overdeg av begistring :-D

Æresord :-D

Skrevet

hehe.. det tviler jeg ikke på =)

Tar det lang tid å lage? kan du legge inn den oppskriften din? =)

Laget fra bunn av da jeg gikk skole og hadde matlaging der, men nå har jeg litt problemer med å stå lenge over kokeplaten og sånn, så jeg har måttet forandre en del, og gjøre ting enklere enn før.

Skrevet

hehe.. det tviler jeg ikke på =)

Tar det lang tid å lage? kan du legge inn den oppskriften din? =)

Laget fra bunn av da jeg gikk skole og hadde matlaging der, men nå har jeg litt problemer med å stå lenge over kokeplaten og sånn, så jeg har måttet forandre en del, og gjøre ting enklere enn før.

Du lager bare hvit saus, litt tykk, og blander ost i så den smelter og bruker den innimellom.

Skrevet

si meg.. bruker restaurantene å ha denne ostesausen på? For da har jeg nemlig smakt det, hvis de bruker det da :-)

Men, skal jeg være helt ærlig så syns jeg de har vært særdeles smakløse de jeg har kjøpt ute. Men, mulig det blir bedre med den sausen deres og kanskje jeg bare har vært uheldig de gangen jeg har spist lasagne ute. Kanskje var kokken litt kjip på krydderet =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...