mariaflyfly Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 har bare en kjøttsaus jeg. jukser jeg skjønner du. kjøper ferdigpakke i butikken, der er en pose pulver som man tilsetter melk og vann, så spriter jeg den opp med litt ekstra krydder og div. som jeg vil ha oppi ;-p Æsj, de pakkeutgavene er jo skikkelig kjipe! Ikke mye skikkelig lasagne-stemning over dem, asså! 0 Siter
Tyroll Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Knorr sier du? Står det Lasagnesaus på pakken? Må prøve det også :0) Inneholder sausepulver som skal blandes med vann og melk + plater. Skikkelig god. 0 Siter
Loralei Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Æsj, de pakkeutgavene er jo skikkelig kjipe! Ikke mye skikkelig lasagne-stemning over dem, asså! hehe.. godt jeg ikke vet bedre da =) jeg piffer de opp med litt ekstra ingredienser og krydder. Syns den er helt ok. hadde nok ikke orket å tatt fatt i å lage fra bunn av når det tar så lang tid som det gjør. 0 Siter
Tyroll Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Da har dere blitt servert en dårlig versjon av hjemmelaget lasagne, i så fall. En skikkelig tilberedt lasagne er utrolig mye bedre enn den posegreia. Nei det tror jeg ikke, damen er kjent for å lage god mat. Det er hver sin smak. Jeg liker best Knorr sin halvfabrikat pakke. Vanligvis er jeg kresen på "kjøpemat", pizza, kjøttkaker eller hva det skal være. Men lasagnen er god, har prøvd Toro sin, den er ikke god. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 hehe.. godt jeg ikke vet bedre da =) jeg piffer de opp med litt ekstra ingredienser og krydder. Syns den er helt ok. hadde nok ikke orket å tatt fatt i å lage fra bunn av når det tar så lang tid som det gjør. Det tar ikke SÅ lang tid, asså! Jeg bruker under en halvtime hvis jeg jukser bittelitt og bruker et glass Dolmiosaus istedetfor å lage tomatsaus fra bunnen av. Steiker bare karbonadedeig og tilsetter sausen, og lager ostesaus. Så er det bare å montere hele greia før den settes i ovnen - det er jo selve steikinga som tar mest tid. Også kan det gjerne lages ferdig kvelden i forveien, slik at det vare er å sette den i ovnen når man kommer hjem fra jobb. 0 Siter
Loralei Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Det tar ikke SÅ lang tid, asså! Jeg bruker under en halvtime hvis jeg jukser bittelitt og bruker et glass Dolmiosaus istedetfor å lage tomatsaus fra bunnen av. Steiker bare karbonadedeig og tilsetter sausen, og lager ostesaus. Så er det bare å montere hele greia før den settes i ovnen - det er jo selve steikinga som tar mest tid. Også kan det gjerne lages ferdig kvelden i forveien, slik at det vare er å sette den i ovnen når man kommer hjem fra jobb. Ja, da tar det nok ikke så lang tid. så på blikkboks sin kjøttsaus jeg, da var det jo snakk om 1 time og vel så det. Men, som min flaks da, så reagerer jeg på noe i den dolmio sausen, iallefall den som man ofte bruker til pasta. vet ikke om der fins flere.?. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Ja, da tar det nok ikke så lang tid. så på blikkboks sin kjøttsaus jeg, da var det jo snakk om 1 time og vel så det. Men, som min flaks da, så reagerer jeg på noe i den dolmio sausen, iallefall den som man ofte bruker til pasta. vet ikke om der fins flere.?. Veit du hva du reagerer på i sausen, da? For det er jo greit å lage fra bunnen av - en boks hakka tomater, noen spiseskjeer tomatpuré, bittelitt sukker, hakka løk og noen hvitløksfedd, salt og pepper, kanskje litt basilikum og timian hvis du har, så er det hele gjort. 0 Siter
Gjest Blikkboks Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Ja, da tar det nok ikke så lang tid. så på blikkboks sin kjøttsaus jeg, da var det jo snakk om 1 time og vel så det. Men, som min flaks da, så reagerer jeg på noe i den dolmio sausen, iallefall den som man ofte bruker til pasta. vet ikke om der fins flere.?. Den kan jo gjøres enklere. Men dette er den beste oppskriften på lasagne som jeg vet om, så da fikk jeg lyst til å dele den med dere :-D 0 Siter
Loralei Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Veit du hva du reagerer på i sausen, da? For det er jo greit å lage fra bunnen av - en boks hakka tomater, noen spiseskjeer tomatpuré, bittelitt sukker, hakka løk og noen hvitløksfedd, salt og pepper, kanskje litt basilikum og timian hvis du har, så er det hele gjort. Er faktisk ikke sikker. ble bare så uhyre dårlig når jeg spiste det, så neste gang jeg prøvde var det samme greia. så fikk jeg det servert en annen gang, og ble like dårlig igjen.. Skal ta en kikk på innholdet neste gang jeg er i butikken, så kanskje jeg finner det ut. 0 Siter
Loralei Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Den kan jo gjøres enklere. Men dette er den beste oppskriften på lasagne som jeg vet om, så da fikk jeg lyst til å dele den med dere :-D Det var veldig hyggelig av deg =) Jeg skal printe den ut, så kanskje jeg kan få noe til å lage det for meg en gang =) 0 Siter
musikeren Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Da er jeg nok veldig glad i falsk lasagne ;-p Og litt dust. 0 Siter
Loralei Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Og litt dust. hvorfor er jeg dust?? for at jeg ikke lager en ostesaus til lasagne? var ikke svaret ditt litt usakelig? 0 Siter
musikeren Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 hvorfor er jeg dust?? for at jeg ikke lager en ostesaus til lasagne? var ikke svaret ditt litt usakelig? Fordi du er ignorant. 0 Siter
Loralei Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Fordi du er ignorant. jaha.. sånn kan det jo gå =) Men, hvis du har det så utrolig kjedelig nå, så kan jo du starte din egen tråd. Med, noe som kanskje interesserer, så slipper du å komme med så tåpelige og usakelige kommentarer. 0 Siter
musikeren Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 jaha.. sånn kan det jo gå =) Men, hvis du har det så utrolig kjedelig nå, så kan jo du starte din egen tråd. Med, noe som kanskje interesserer, så slipper du å komme med så tåpelige og usakelige kommentarer. Det er feil med komma etter med. Eller, sorry... Glømte at du er ignorant. Nepekjerring. 0 Siter
Gjest Trøndertøusa Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Følg oppskriften på Toro-pakken, først saus, så lagvis. 0 Siter
Loralei Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Det er feil med komma etter med. Eller, sorry... Glømte at du er ignorant. Nepekjerring. hehe.. ja det stemmer det at det er feil. Men, er dessverre bare min udugelige høyre hånd som er litt treg. Den henger ikke helt med så, det blir ofte noen skrive feil. Så jeg er nok både dust, ignorant, nepekjerring og litt til. Hva med deg da? Glemt pillene i dag? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Ja, beklager at det ble litt rotete....... Gi beskjed når du har prøvd den da :-D Nei ingen fare, det ble helt flott! Gleder meg til å prøve, det blir vel i påsken engang. Og i mitt oppskriftssystem heter den Lasagne Blikkboks! :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Du starter med kjøttsaus, bechamelsaus, plater, kjøttsaus, bechamelsaus, plater, kjøttsaus, bechamelsaus og ost på toppen. Avslutt alltid med bechamelsausen. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 har bare en kjøttsaus jeg. jukser jeg skjønner du. kjøper ferdigpakke i butikken, der er en pose pulver som man tilsetter melk og vann, så spriter jeg den opp med litt ekstra krydder og div. som jeg vil ha oppi ;-p Da går du glipp av hele poenget med lasagne. Det skal ikke smake som vanlig pasta med kjøttsaus, men ha ostesausen også. Smakker myyyyyye bedre - helt sant! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.