Gå til innhold

Venner som maser om drikking.

Anbefalte innlegg

Gjest epsonen
Skrevet

Jeg liker nå vann, og jeg hadde drukket brus tidligere på dagen. (Jeg drikker ikke så mye brus.) Jeg kan ikke se at det er noe problem.

Det er ganske mange uskrevne normer for hvordan man gjør ting. Hvis man skal på vorspiel og deretter ut på byen, er det vanlig å drikke noe alkohol på vorspielet og noe ute. Dersom man oppholder seg på et utested og ikke drikker alkohol, så er det vanlig å kjøpe noe alkoholfritt, hvertfall en del av kvelden.

Du sier du ikke ser problemet, og det er heller ikke noe problem. Men dersom man velger å bryte med vanlige normer så kan man få kommentarer på det. Det er det du nå får, både fra vennene dine og fra meg.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

10

• morsan

5

• Katt-ja

2

• Flaxseed

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest over de 30
Skrevet

Det er ganske mange uskrevne normer for hvordan man gjør ting. Hvis man skal på vorspiel og deretter ut på byen, er det vanlig å drikke noe alkohol på vorspielet og noe ute. Dersom man oppholder seg på et utested og ikke drikker alkohol, så er det vanlig å kjøpe noe alkoholfritt, hvertfall en del av kvelden.

Du sier du ikke ser problemet, og det er heller ikke noe problem. Men dersom man velger å bryte med vanlige normer så kan man få kommentarer på det. Det er det du nå får, både fra vennene dine og fra meg.

Så alt skal være "a4"?

Jaha.......

Gjest epsonen
Skrevet

Så alt skal være "a4"?

Jaha.......

Hvis man ikke er så opptatt av uskrevne sosiale regler så er det bare å la være. Hvis man vil unngå kommentarer så er det A4 som gjelder.

Skrevet

Jeg synes nå svarene dine er "helt på trynet".

Tviler ikke. Typisk tilbakemelding fra en gjerrigknark.

Skrevet

Det tror jeg neppe... Jeg hadde gitt beng i om vi var en gjeng som satt på pub og den ene drakk bare vann. Jeg vedder på at vennene hadde mast like mye selv om hun hadde bestilt brus. Er slett ikke helt uvanlig at det er sånn, selv ikke når man er over tredve....

Ok, jeg snakker bare på pubens vegne. Det er ganske irriterende med gjester som bare kommer for et glass vann, okkuperer plass uten å bestille noe. Akkurat det synes jeg er jævlig frekt, sorry meg.

Skrevet

;-)

Jeg synes det var unødvendig av venninnen min å skrive mail til meg at jeg og en kollega var som et gammelt ektepar fordi vi satt oss ved et bord. Jeg forstår ikke hvorfor hun er så frekk. Går de kun ut om jeg drikker meg snydens altså?

*oppgitt*

Hvis de reagerte på at du ikke drakk alkohol, så er det de som har et problem, ikke du.

Hvis du bare drakk vann fordi du ikke gadd å bestille noe annet, så er det du som har et problem. Jeg snakker på pubens vegne altså, ikke på venninna di sine vegne.

Gjest togli
Skrevet

Ok, jeg snakker bare på pubens vegne. Det er ganske irriterende med gjester som bare kommer for et glass vann, okkuperer plass uten å bestille noe. Akkurat det synes jeg er jævlig frekt, sorry meg.

Jeg er enig i at det virker en smule gjerrig, men da burde de såkalte "vennene" heller drive brus-drikkepress;)

Skrevet

Jeg er enig i at det virker en smule gjerrig, men da burde de såkalte "vennene" heller drive brus-drikkepress;)

He he, ja kanskje det! "Nei, nå ser du til å ta deg litt mer kola, hører du!" (Den var litt stygg da)

Gjest togli
Skrevet

He he, ja kanskje det! "Nei, nå ser du til å ta deg litt mer kola, hører du!" (Den var litt stygg da)

Da sier jeg bare "hææææ?!" og gjør som jeg vil ;-))

Gjest over de 30
Skrevet

Hvis de reagerte på at du ikke drakk alkohol, så er det de som har et problem, ikke du.

Hvis du bare drakk vann fordi du ikke gadd å bestille noe annet, så er det du som har et problem. Jeg snakker på pubens vegne altså, ikke på venninna di sine vegne.

Dette er mitt siste svar til deg, for du er visst kun ute etter å kverulere.

Jeg drakk vann fordi jeg hadde drukket nok, og jeg hadde i tillegg sinnsykt vondt i hodet.

Gjest over de 30
Skrevet

Her må det forklares i minste detalj ser jeg. Jeg hadde blant annet vondt i hodet og da er det best med vann.

Skrevet

Her må det forklares i minste detalj ser jeg. Jeg hadde blant annet vondt i hodet og da er det best med vann.

Uansett kunne du bestilt te og bedt om vann ved siden av. Du er jo helt talentløs!

Skrevet

Dette er mitt siste svar til deg, for du er visst kun ute etter å kverulere.

Jeg drakk vann fordi jeg hadde drukket nok, og jeg hadde i tillegg sinnsykt vondt i hodet.

Du er dum.

Gjest togli
Skrevet

Du..jeg kom ikke på tanken om at vannet var problemet heller, jeg ;) Det var jølsen som begynte å prate om det.... Hadde jeg hatt en venninne som aldri drakk annet enn vann på pub, så hadde jeg tenkt hun var gjerrig. Om dette skjedde en sjelden gang og grunnen var hodepine, så hadde jeg ikke tenkt at det var noe problem en gang. Sitter man i en gruppe, som en av mange - og er den eneste som drikker vann, så ser jeg ikke helt problemet jeg heller.

Jeg kan heller ikke drikke brus eller alkohol hvis jeg har hodepine. Da er vann det eneste som funker.

Problemet var at vi ikke visste noe mer om deg enn det du skrev først og da velger folk den vinklingen de først kommer på. Vannproblematikken var ikke i mine tanker før Jølsen kommenterte det ;)

Skrevet

Faktisk synes jeg det er helt på trynet å drikke vann på en pub, synes det er ganske frekt med tanke på de som jobber der. Er man på pub, bestiller man ikke vann. Da kunne du heller bestilt deg te eller kaffe.

Nå har jeg aldri drukket vann på en pub,- men jeg hadde trodd at det kostet noe,- er det gratis?

Flaskevann koster jo som regel mer enn brus i butikken,- så jeg ville ikke ha reagert på om et glass vann (med isbiter) på puben kostet det samme som et glass cola? I alle fall hvis man bestiller det alene og ikke i tillegg til annen drikke.

Gjest over de 30
Skrevet

Du..jeg kom ikke på tanken om at vannet var problemet heller, jeg ;) Det var jølsen som begynte å prate om det.... Hadde jeg hatt en venninne som aldri drakk annet enn vann på pub, så hadde jeg tenkt hun var gjerrig. Om dette skjedde en sjelden gang og grunnen var hodepine, så hadde jeg ikke tenkt at det var noe problem en gang. Sitter man i en gruppe, som en av mange - og er den eneste som drikker vann, så ser jeg ikke helt problemet jeg heller.

Jeg kan heller ikke drikke brus eller alkohol hvis jeg har hodepine. Da er vann det eneste som funker.

Problemet var at vi ikke visste noe mer om deg enn det du skrev først og da velger folk den vinklingen de først kommer på. Vannproblematikken var ikke i mine tanker før Jølsen kommenterte det ;)

Ser du svarene Jølsen gir? Er det et trollenick?

H*n svarer skikkelig frekt.

Gjest Elextra
Skrevet

Nå har jeg aldri drukket vann på en pub,- men jeg hadde trodd at det kostet noe,- er det gratis?

Flaskevann koster jo som regel mer enn brus i butikken,- så jeg ville ikke ha reagert på om et glass vann (med isbiter) på puben kostet det samme som et glass cola? I alle fall hvis man bestiller det alene og ikke i tillegg til annen drikke.

Det er ikke vanlig at vanlig vann koster noe, selv om man får det i glass med is og sitron. Farris og annet flaskevann koster selvsagt.

Husker at utestedet jeg gikk på i et tidligere liv begynte å ta kr. 5 for vann, de så seg vel lei av "gratispassasjerene" som hadde drukket nok på vorspiel. Mange ble sure for dette, men det synes jeg må være helt ok.

Gjest Elextra
Skrevet

Selvfølgelig kan man ikke bli sur om noen ikke drikker alkohol ute, dog synes jeg du må tåle en liten kommentar om saken.

Ellers virker det litt gnient å kun drikke vann hele kvelden, med mindre det var flaskevann eller annet du betalte for. Ikke uvanlig at utesteder blir lei av folk som drikker nok på vorspiel og kun skal ha gratis vann ute - ikke så rart egentlig.

Gjest over de 30
Skrevet

Selvfølgelig kan man ikke bli sur om noen ikke drikker alkohol ute, dog synes jeg du må tåle en liten kommentar om saken.

Ellers virker det litt gnient å kun drikke vann hele kvelden, med mindre det var flaskevann eller annet du betalte for. Ikke uvanlig at utesteder blir lei av folk som drikker nok på vorspiel og kun skal ha gratis vann ute - ikke så rart egentlig.

Du kan kanskje ikke lest hele tråden, men jeg hadde utrolig vondt i hodet og da er det best med vann.

Gjest togli
Skrevet

Ser du svarene Jølsen gir? Er det et trollenick?

H*n svarer skikkelig frekt.

Ja, kjenner til jølsen og h*n har mange sider. Ikke like lett å bli klok på h*n, nei ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...