Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 år gamle jenter kan være ganske bestemte på dette området. En i barnehagen til nevøen min kunngjorde jevnt og trutt at hun skulle gifte seg med han når de ble voksne. Førskolelæreren spurte henne om hva hun skulle gjøre hvis han ikke ville, men det spilte i følge henne ingen rolle, da han ikke hadde noe valg. Det gjorde heller ingenting om han evt. fikk en annen kjæreste før de skulle gifte seg, i såfall fikk han jo bare trening... Selv var han litt uengasjert i det planlagte giftemålet, han var mer opptatt av å fekte med pinner.

Kjenner flere unger som har hatt det med å tisse på seg under lek i fire-fem års alderen. Foreldrene har konkludert med at det ikke skyldes noe annet enn latskap, og på et par av dem ble ganske upedagogiske metoder benyttet for å få dem til å sørge for å gå på do når det var nødvendig. Dessverre viste det seg at trusler var effektivt. Synes det er sløvt at de ansatte i barnehagen ikke kan klare å motvirke at han tisser på seg så ofte, de fleste uhellene kunne sikkert vært unngått ved at de passet på at han gikk på do til faste tider.

Bra at han skal skifte barnehage til høsten! Han høres forøvrig ut til å være en kul liten fyr.

Vi har forsøkt "alt". Trusler om bleier, ta fra han goder, belønne han om han ikke pisser på seg, overse det hele, bli sint, etc.

Han er "min", dvs identifiserer seg med meg 100%, og er veldig opptatt av at jeg skal være stolt av han. Derfor er det underlig at han lover dyrt og hellig om morgenen å gå på do, for så å pisse i buksa senere. Det er nesten så vi lurer på om det er noe medisinsk, urinveisinfeksjon e.l., men han har ingen andre symptomer, så det er vel lite trolig.

Han har rett og slett ikke tid.

Skrevet

Han sliter litt med damene om dagen. Det har gått han hus forbi at ei 5 år gammel snelle har annonsert at de skal gifte seg. Han på sin side er veldig betatt av ei anna 5 årig snuppe. Han er tilsynelatende fornøyd med (disse) tingenes tilstand, litt usikker over klemmer og kyss, men ellers OK.

Når det gjelder BH så er det som før. Han pisser i buksa nesten daglig. Sykefraværet i BH er skyhøyt. Ikke rart når det ikke vaskes hender etter toalettbesøk, og ungene drikker vann av springen på dassen. Jeg sitter med et inntrykk av at hele atmosfæren i BH (blant de ansatte) er underlig og dårlig. Jeg kan ikke sette fingeren på hva det er, men det er en negativ synergi som man må under overflaten for å oppdage.

Så han har fått ny BH fra høsten av. En BH som virker som om den ligger nærmere det vi er vant med fra tidligere.

Han har det forsåvidt greit nok, alt han krever er andre barn å leke med. Han kan ikke forklare hvorfor han pisser i buksa. Han har en tendens til å glemme seg, men nesten hver dag?

Har han en kompis som gjør det samme? Min ble veldig inspirert til å skvette litt da han fikk en litt yngre venn som fortsatt brukte bleie på dagtid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...