Lillemus Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Ulik forbrenning? Jeg er 27-28 cm lavere enn kjæresten og ca, 20 kg lettere, men alikevel så spiser jeg mer og blir raskere sulten. Jeg synes det er litt merkelig... Vi er normalvektige begge to, men det er påfallende hvor mye oftere jeg har behov for å fylle på med mat enn det han har. Han kan spise 2 ganger om dagen, frokost og middag, jeg må ha mat helst 4 ganger om dagen. Trodde menn stort sett hadde høyere forbrenning enn kvinner jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sahoda Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Dette har også vel så mye med spisevaner og gjøre i en del tilfeller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Dette har også vel så mye med spisevaner og gjøre i en del tilfeller. Ja, men jeg synes det er rart at han som er såpass mye større enn meg (riktignok noe mindre aktiv, men ikke sååå mye) skal ha så mye mindre behov for kalorier enn meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, men jeg synes det er rart at han som er såpass mye større enn meg (riktignok noe mindre aktiv, men ikke sååå mye) skal ha så mye mindre behov for kalorier enn meg. Får han i seg mindre kalorier da? En annen ting er jo at når du spiser sjelden så går jo forbrenningen ned. Det anbefales jo ifbm slankekurer å spise lite, men ofte for å holde forbrenningen oppe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sahoda Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, men jeg synes det er rart at han som er såpass mye større enn meg (riktignok noe mindre aktiv, men ikke sååå mye) skal ha så mye mindre behov for kalorier enn meg. Det er akkurat det samme her i huset. Min sambo spiser kun 2 måltider om dagen, jeg 4-5. Vi er begge slanke. Han har alltid spist lite og har vendt kroppen sin til og leve av det lille han spiser. Vi vet jo hvor feil dette er feks i slankeøyemed, kroppen hans suger nok til seg grådig av hver minste ting han putter i seg, og forbrenningen er nok lav. Minsin dytter nå stadig inn på noe sjokolade, brus, kaffe e.l som jeg ligger unna. Jeg tror det er direkte usunt over tid, men det nytter fint lite og si noe da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Det er akkurat det samme her i huset. Min sambo spiser kun 2 måltider om dagen, jeg 4-5. Vi er begge slanke. Han har alltid spist lite og har vendt kroppen sin til og leve av det lille han spiser. Vi vet jo hvor feil dette er feks i slankeøyemed, kroppen hans suger nok til seg grådig av hver minste ting han putter i seg, og forbrenningen er nok lav. Minsin dytter nå stadig inn på noe sjokolade, brus, kaffe e.l som jeg ligger unna. Jeg tror det er direkte usunt over tid, men det nytter fint lite og si noe da Er han tvillingen til minsin?! Han dytter nok også innpå en del sjokolade og sånt når jeg ikke er der, i alle fall er det ofte søkk borte når jeg kommer tilbake.. ) Og å prøve å forklare at 2 måltider om dagen ikke er sunt går slett ikke inn. Nå spiser han 3 til daglig da, når han er på jobb og det er jo bedre. Alikevel synes jeg 4 brødskiver (hjemmebakte, ikke veeeldig store) og en porsjon middag er for lite til en voksen mann i løpet av en hel dag da. Ikke spiser han særlig med frukt og grønt heller... Mannfolk ass! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sahoda Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Er han tvillingen til minsin?! Han dytter nok også innpå en del sjokolade og sånt når jeg ikke er der, i alle fall er det ofte søkk borte når jeg kommer tilbake.. ) Og å prøve å forklare at 2 måltider om dagen ikke er sunt går slett ikke inn. Nå spiser han 3 til daglig da, når han er på jobb og det er jo bedre. Alikevel synes jeg 4 brødskiver (hjemmebakte, ikke veeeldig store) og en porsjon middag er for lite til en voksen mann i løpet av en hel dag da. Ikke spiser han særlig med frukt og grønt heller... Mannfolk ass! Hehehe - ja det er jo mulig det er noe slektskap der, eller mere artsfrender kanskje. Jeg levde slik selv i mange år jeg - med en Kvikklunsj i ny og ne og en Cola er jo mettende saker Men jeg har nå funnet igjen min sunne fornuften i løpet av årene. De er såååååå goe atte Vi kunne aldri vært de foruten Du dinsin og jeg minsin Ha en toppen dag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Får han i seg mindre kalorier da? En annen ting er jo at når du spiser sjelden så går jo forbrenningen ned. Det anbefales jo ifbm slankekurer å spise lite, men ofte for å holde forbrenningen oppe. Han får i seg mindre kalorier enn meg ja, i alle fall for lite i forhold til det han egentlig skulle hatt. Skjønt, jeg mistenker ham for å dytte innpå litt sjokkis og sånt når jeg ikke er der da... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Hehehe - ja det er jo mulig det er noe slektskap der, eller mere artsfrender kanskje. Jeg levde slik selv i mange år jeg - med en Kvikklunsj i ny og ne og en Cola er jo mettende saker Men jeg har nå funnet igjen min sunne fornuften i løpet av årene. De er såååååå goe atte Vi kunne aldri vært de foruten Du dinsin og jeg minsin Ha en toppen dag ''De er såååååå goe atte Vi kunne aldri vært de foruten Du dinsin og jeg minsin :)'' Nei gud forby! )))) Vil ikke være ham foruten nei! Aldri i verden! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sahoda Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 ''De er såååååå goe atte Vi kunne aldri vært de foruten Du dinsin og jeg minsin :)'' Nei gud forby! )))) Vil ikke være ham foruten nei! Aldri i verden! Nei og derfor for vi ta dem som de er - godismonser med et litt ufornuftig forhold til mat, frukt og grønt hehe. Det finnes da jaggu langt værre ting noen må stri med til daglig Vi får prise oss lykkelige for at de finnes og slenge til de en gulrot i ny og ne hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ingen tvil om at man kan ha ulik forbrenning. Denne påvirker du jo også en del selv. Som du sier så spiser du oftere, og har derfor høyere forbrenning. Jeg fikk en gang forklart at dersom blodsukkeret ditt er høyt, så er forbrenningen høy. Derfor skal man jo strebe etter å ha et jevnt høyt blodsukker. Og så har jo selvsagt aktivitetsnivået mye å si. I tillegg tror jeg man kan venne seg til ting. Før spiste gubben ca. 2 ganger pr. dag. Han var da aldri sulten. Nå har han endret vanene og spiser ca. 4 ggr. pr. dag, og kjenner nå sulten på en annen måte. Han kan nå også spise mye mer og fortsatt holde vekta. (I tillegg føler han seg også mer opplagt) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Han får i seg mindre kalorier enn meg ja, i alle fall for lite i forhold til det han egentlig skulle hatt. Skjønt, jeg mistenker ham for å dytte innpå litt sjokkis og sånt når jeg ikke er der da... ;o) :-) Hvis ingen ser at du spiser det, har det null kalorier :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 :-) Hvis ingen ser at du spiser det, har det null kalorier :-). '':-) Hvis ingen ser at du spiser det, har det null kalorier :-)'' Gammelt jungelord. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Faren min er sånn som kan klare seg med bare ett stort måltid om dagen. Moren min snakker om at det var et mareritt å være på fjelltur med ham, han var omtrent som ulven; gikk og gikk uten å stoppe, og så spiste han masse når de kom fram og sovnet momentant. Hun hadde behov for 4-5 raster med påfyll av mat hver dag. så kanskje det er no' mannfolk-greier? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Faren min er sånn som kan klare seg med bare ett stort måltid om dagen. Moren min snakker om at det var et mareritt å være på fjelltur med ham, han var omtrent som ulven; gikk og gikk uten å stoppe, og så spiste han masse når de kom fram og sovnet momentant. Hun hadde behov for 4-5 raster med påfyll av mat hver dag. så kanskje det er no' mannfolk-greier? Nja,- jeg kan også klare meg med ett måltid uten å lide... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Nja,- jeg kan også klare meg med ett måltid uten å lide... Kanskje det ikke har noe med kjønn å gjøre i det hele tatt da, men bare forskjellige "magemål" - at noen trives med å spise sjelden og mye mens andre må ha ofte og lite? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kanskje det ikke har noe med kjønn å gjøre i det hele tatt da, men bare forskjellige "magemål" - at noen trives med å spise sjelden og mye mens andre må ha ofte og lite? Jeg kan jo også være et unntak :-) Men, vanligvis spiser jeg jo 2-3 ganger om dagen, men ved spesielle omstendigheter går det helt greit med ett måltid. Mens andre jeg reiser sammen med f.eks. blir ukonsentrerte og bare _må_ ha mat.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.