Gå til innhold

Fagprøve - tømrer

Anbefalte innlegg

Gjest bank bank
Skrevet

Jeg har jobbet i flere år som ufaglært tømrer og nå har jeg lyst til å ta fagbrevet. Jeg tok handel og kontor i sin tid, men mener at man kan gå opp til fagprøven etter 4 års praksis, samt et kurs med teori.

Finnes det noen der ute som har erfaring med dette og som kan tips meg på hvordan man går frem for å kunne gå opp til

en prøve?

Skrevet

Var det du som skrev eksakt samme innlegg om dette for en stund siden? Uansett, jeg aner ikke. Trodde ikke man måtte ha utdannelse for å være tømrer jeg. I såfall vet jeg om et par stykker om sliter.

Gjest bank bank
Skrevet

Var det du som skrev eksakt samme innlegg om dette for en stund siden? Uansett, jeg aner ikke. Trodde ikke man måtte ha utdannelse for å være tømrer jeg. I såfall vet jeg om et par stykker om sliter.

Det var et lite oppklarende svar - skjønner ikke hvorfor du tar deg tid til å svare når du ikke kan hjelpe ;)

Det er veldig mange ufaglærte tømrere på norske byggeplasser, og i motsetning til mange lærlinger så er motivasjonen og innsatsen til disse på et veldig høyt nivå :)

Skrevet

Jeg ville starte med å ringe fagopplæringskontoret i fylkeskommunen. De har helt sikkert svar til deg.

Jeg trodde det var 5 års praksis som var greia, men vet ikke sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...