Gå til innhold

Styrketrening i hverdagen - en liten utfordring!

skal

Anbefalte innlegg

Hva kan gi styrketrening i hverdagen? Type husarbeid ol. Noen kloke hoder med kloke ideer? Hater treningsstudioer intenst og vekter har ikke vært noen hit.

Går mye, til og fra jobb bl.a. Over 10.000 noen dager i uken, ligger på 5-7000 ellers og det holder lenge for nå.

Men skulle spedd på med litt styrke nå når jeg etterhvert skal ned i vekt. Behøver ikke være supereffektivt, dette skal skje laaaaaangsomt!! Men alt som kan kombineres er jo bra.

Så hiver ut utfordringen ut - hvordan kan husarbeid bli trening?

hilsen snaaaaart inn på vektforum, men ikke helt der enda, anonym i dag eller ikke.. nei, tar sjansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg setter på musikk som har rytmer og som fenger meg. Husarbeid er så mye mer gøy da :) Ryddinga før du støvsuger og selve støvsuginga gjør at du forbrenner endel kalorier. Med dette i bakhodet går støvsuginga som en lek.

Når jeg legger sammen tøy hopper og spretter jeg til rytmene. Jeg får ofte 2000 steg bare på det. Tidligere la jeg alt sammenbretta tøy i en kurv og gikk fra rom til rom med bunkene som lå i system. Nå tripper jeg med litt og litt klær fra der jeg la de sammen og i skapene. Jeg har alltid disse stega i bakhodet ;) Forresten kan du stramme magemusklene mens du tripper og legger sammen tøy.

Jeg leker gjerne litt ekstra med ungene for å få noen steg. Med en av dem på ryggen forbrennes litt ekstra. Selvsagt forventer de andre også en tur, gjerne flere turer med dem.

Jeg har tv på kjøkkenet. Jeg løper ofte fram og tilbake der inne mens jeg ser på noe. Jeg legger ikke merke til trimmen når jeg blir underholdt. Jeg vurderer å få tak i noen manualer jeg kan ha med på innetrippen :) Hvis du ser på tv'n i sofaen kan du legge inn noen mageøvelser.

Jeg er ikke vond å be om vi har glemt å handle noe på butikken, men vi har ikke så lang vei dit da. Se positivt på alt du skal gjøre som gir noen steg. Hvis du liker å konkurrere kan du finne deg noen med skritteller. Jeg får ofte plagsomme/motiverende sms eller melding på msn som får meg i gang.

Dette er noe av det jeg holder på med hjemme. noen turer ut blir det også tid til. Det er faktisk en lettelse å få på seg sko etter mye innetrim.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter på musikk som har rytmer og som fenger meg. Husarbeid er så mye mer gøy da :) Ryddinga før du støvsuger og selve støvsuginga gjør at du forbrenner endel kalorier. Med dette i bakhodet går støvsuginga som en lek.

Når jeg legger sammen tøy hopper og spretter jeg til rytmene. Jeg får ofte 2000 steg bare på det. Tidligere la jeg alt sammenbretta tøy i en kurv og gikk fra rom til rom med bunkene som lå i system. Nå tripper jeg med litt og litt klær fra der jeg la de sammen og i skapene. Jeg har alltid disse stega i bakhodet ;) Forresten kan du stramme magemusklene mens du tripper og legger sammen tøy.

Jeg leker gjerne litt ekstra med ungene for å få noen steg. Med en av dem på ryggen forbrennes litt ekstra. Selvsagt forventer de andre også en tur, gjerne flere turer med dem.

Jeg har tv på kjøkkenet. Jeg løper ofte fram og tilbake der inne mens jeg ser på noe. Jeg legger ikke merke til trimmen når jeg blir underholdt. Jeg vurderer å få tak i noen manualer jeg kan ha med på innetrippen :) Hvis du ser på tv'n i sofaen kan du legge inn noen mageøvelser.

Jeg er ikke vond å be om vi har glemt å handle noe på butikken, men vi har ikke så lang vei dit da. Se positivt på alt du skal gjøre som gir noen steg. Hvis du liker å konkurrere kan du finne deg noen med skritteller. Jeg får ofte plagsomme/motiverende sms eller melding på msn som får meg i gang.

Dette er noe av det jeg holder på med hjemme. noen turer ut blir det også tid til. Det er faktisk en lettelse å få på seg sko etter mye innetrim.

Takk for inspirerende innlegg! Du har skrittteller eller..? *s*

Tøyet og tven er notert for sånne dager man ikke kommer seg ut - ikke dumt! Musikke bruker jeg masse, har laget oppvaskdansen! :)

Tenkte egentlig mest på styrketrening, skritt får jeg det som trengs foreløpig. Men nå har jeg fått ideer til den dagen de skal økes litt og.

(skal nok holde meg unna konkurering, er litt dårlig taper........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Utrolig inspirerende innlegg, AneM!!!!!!

Får nesten lyst til å kaste meg over husarbeidet...men bare nesten... :-)

Har svigermor på besøk, så da er alt på stell her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Har svigermor på besøk, så da er alt på stell her :-)

''

Heldige deg! *skuler på alt rotet i kåken min*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg kjenner meg igjen i fra da jeg brukte skrittelleren:) Tror jeg får begynne å bruke den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

''Har svigermor på besøk, så da er alt på stell her :-)

''

Heldige deg! *skuler på alt rotet i kåken min*

Hun kom lørdag kveld, og hadde med seg et stort spann med hjemmelaget lapskaus - nok til alle oss + en 2 litersboks i frysen.

Søndag var hun med mannen min og hogg ved + laget til lammesteik + generell rydding...

I dag har hun vasket golvet nede, brettet og strøket tøy, laget en diger gryte med raspekaker og hentet minstejenta i barnehagen.

I morgen skal hun lage ovnsbakt laks, og sikkert finne på et eller annet i huset + hente minstejenta.

Hun er ei flott dame :-))))

Og selvfølgelig - kjøkkenet er jo alltid helt strøkent når hun er hos oss... det er det ikke til vanlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plingpling

Tøyet og tven er notert for sånne dager man ikke kommer seg ut - ikke dumt! Musikke bruker jeg masse, har laget oppvaskdansen! :)

Tenkte egentlig mest på styrketrening, skritt får jeg det som trengs foreløpig. Men nå har jeg fått ideer til den dagen de skal økes litt og.

Det er da du skal konkurre når det kommer til trening hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jepp, jeg bruker skritteller. Uten synlig resultat orker jeg ikke bevege meg så mye. Det så jeg så tydelig da batteriet ble flatt.

Jeg synes ikke det er så lett å komme på styrketrening under husarbeid. Jeg ser jeg svetter mer om jeg løfter bena høyt under tripping enn om jeg bare hopper lett.

Du får begynne å konkurrere med deg selv :) Sett deg små delmål og hovedmål for dagen. F eks vil du ha et visst antall steg innen et bestemt klokkeslett. På slutten av dagen har du også et mål. Med tid og stunder øker du målene.

Jeg trimmer mye til techno, men dette er også god trimmemusikk:

http://www.youtube.com/watch?v=XvIw5ZqC1ms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Kjekt å lese :o) Nå som du har svigermor på besøk kan du nyte at andres flittige hender tar arbeidet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom lørdag kveld, og hadde med seg et stort spann med hjemmelaget lapskaus - nok til alle oss + en 2 litersboks i frysen.

Søndag var hun med mannen min og hogg ved + laget til lammesteik + generell rydding...

I dag har hun vasket golvet nede, brettet og strøket tøy, laget en diger gryte med raspekaker og hentet minstejenta i barnehagen.

I morgen skal hun lage ovnsbakt laks, og sikkert finne på et eller annet i huset + hente minstejenta.

Hun er ei flott dame :-))))

Og selvfølgelig - kjøkkenet er jo alltid helt strøkent når hun er hos oss... det er det ikke til vanlig.....

Himmel.

Lurer på om jeg klarer å gjøre en sånn innsats når jeg blir svigermor om en 20 års tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

He he, jeg kjenner meg igjen i fra da jeg brukte skrittelleren:) Tror jeg får begynne å bruke den igjen.

Jeg har hatt min et drøyt år nå, og jeg er ikke lei. Omron-telleren er god, for den er nøyaktig og nullstiller seg ved midnatt. Dessuten lagrer den de siste 7 dager :) Jeg hadde Silva før.

Du får ta den fram igjen, og gi beskjed hvis du blir klar for konkurranse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Himmel.

Lurer på om jeg klarer å gjøre en sånn innsats når jeg blir svigermor om en 20 års tid?

Jeg vet at jeg aldri blir som henne.... Likner mye mer på min mor, - snill og grei, men fryktelig rotete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt min et drøyt år nå, og jeg er ikke lei. Omron-telleren er god, for den er nøyaktig og nullstiller seg ved midnatt. Dessuten lagrer den de siste 7 dager :) Jeg hadde Silva før.

Du får ta den fram igjen, og gi beskjed hvis du blir klar for konkurranse ;)

Jeg tror ikke jeg tør å love noe forløpig:) Hver dag etter jobben driver jeg og ordner og styrer etter håndverkere som har holdt til i huset vår siden august. Kan jo bli noen skritt på det, men noen lange turer på meg blir det ikke nå før dette er over:)

Men skal si fra når jeg er klar jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg tror ikke jeg tør å love noe forløpig:) Hver dag etter jobben driver jeg og ordner og styrer etter håndverkere som har holdt til i huset vår siden august. Kan jo bli noen skritt på det, men noen lange turer på meg blir det ikke nå før dette er over:)

Men skal si fra når jeg er klar jeg;)

Jeg husker du var ganske rå på tråkking her for en tid tilbake, så det er bra ;) Vi kan godt vente. Jeg vil jo også gjerne legge det av til en passende dag, hvis vi skal ha en skikkelig konkurranse. Da snakker jeg om å tråkke en hel dag slik at vi er ødelagt dagen etter ;)

Sånn ellers er jeg alltid klar for mer ordinær konkurranse, der vi motiverer hverandre til å gå litt ekstra. Jeg trenger det nå, for jeg er litt slapp for tiden. Har kun 6790 steg i dag :( I går hadde jeg enda mindre. I morgen skal jeg ta meg litt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er vanskelig å få styrketrening inn i husarbeidet. Dersom du ikke hugger ved e.l. Styrketrening betyr jo at du kan gjøre en øvelse få ganger. Maks 15 ganger. Ikke mye husarbeide er så tungt.

Men litt push-ups og sits ups kan du jo ta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel.

Det kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg hadde hatet det som pesten om svigermor kom og begynte å gjøre sånt i huset mitt. Men jeg er sikkert sær. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...