Gå til innhold

Hvordan fortelle at parfymen var for sterk?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Hvordan sier en på en skånsom måte til en person en er glad i, at parfymen hun bruker er altfor sterk, og (etter min mening) ikke passer til personen?

Bør jeg si noe? Er lukt så individuelt at andre kanskje synes denne lukten er god, at jeg dermed ikke bør si noe?

Skal jeg unngå problemet ved å lovprise andre parfymer denne personen bruker, slik at hun kanksje tar hintet? Eller si det direkte?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• tonie

4

• hidi, the scorpion

3

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For all del si det! Det er komisk med folk som har en eim av parfyme etter seg, de kan umulig vite hva de gjør.

Gjest prust
Skrevet

For all del si det! Det er komisk med folk som har en eim av parfyme etter seg, de kan umulig vite hva de gjør.

Ja, men, det er jo litt vanskelig da....

Jeg følte at det var en sky av parfyme rundt denne personen i dag - med en lukt som absolutt ikke passer henne....

Hvordan skal jeg si det?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Bør jeg si noe? Er lukt så individuelt at andre kanskje synes denne lukten er god, at jeg dermed ikke bør si noe?''

Det utsagnet er jeg helt enig i, man bør _ikke_ si noe om dette! Om det da ikke er en kjær og god venninne, da ville jeg vært ærlig....;)

Gjest prust
Skrevet

''Bør jeg si noe? Er lukt så individuelt at andre kanskje synes denne lukten er god, at jeg dermed ikke bør si noe?''

Det utsagnet er jeg helt enig i, man bør _ikke_ si noe om dette! Om det da ikke er en kjær og god venninne, da ville jeg vært ærlig....;)

Det er en kjær slektning......

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er en kjær slektning......

Da ville jeg vært helt åpen og ærlig...;)

Hvordan jeg ville ha sagt det, er en helt annen sak. Du får nok bedre råd ;)

Skrevet

Jeg er enig med hidi i at dette er noe man helst ikke bør ta opp.

Eventuelt kan du, uten at det blir påfallende lovprisende, si en annen gang "mmm parfymen du har på i dag lukter godt på deg, hva heter den?" el lign

Skrevet

Kanskje som mannen min sa? - Det lukter gammel kjerring av deg!

He he, jeg trodde det var Paris, men var nok blitt lurt av en gateselger i Croatia.

Mannen synes den var så forferdelig at han gikk og kjøpte ny parfyme:)

hidi, the scorpion
Skrevet

Kanskje som mannen min sa? - Det lukter gammel kjerring av deg!

He he, jeg trodde det var Paris, men var nok blitt lurt av en gateselger i Croatia.

Mannen synes den var så forferdelig at han gikk og kjøpte ny parfyme:)

He, he, det var jo en glimrende løsning! Kjekk mann du har ;)

Skrevet

He, he, det var jo en glimrende løsning! Kjekk mann du har ;)

Ja, han kan være riktig så sjarmerende;o)

Skrevet

Du skal holde kjeft, rett og slett. Plager det deg, får du holde prusten.

Gjest prust
Skrevet

Du skal holde kjeft, rett og slett. Plager det deg, får du holde prusten.

:-D

hjertebarnet
Skrevet

Uff a meg, det er mange folk som ikke skjønner det viktige poenget med parfyme:

"Parfyme skal anes, ikke dufte".

Gjest dunsten
Skrevet

Hva slags parfyme er det hun bruker da, siden du mener den ikke passer for henne?

Skrevet

En kjær slektning ja..da kan du kjøpe en mild parfyme til henne, også si i samme slengen at den andrehun brukte var mye sterkere og at det er bedre å ha en mild en? Så er det opp til slektningen selv å fatte at den hun har ikke er så bra kanskje...Da har du gjort et forsøk :)

Gjest prust
Skrevet

En kjær slektning ja..da kan du kjøpe en mild parfyme til henne, også si i samme slengen at den andrehun brukte var mye sterkere og at det er bedre å ha en mild en? Så er det opp til slektningen selv å fatte at den hun har ikke er så bra kanskje...Da har du gjort et forsøk :)

Lurt!!!!!

Skrevet

Jeg synes det er greit å hinte om at noen har tatt på for mye parfyme, men å si at parfymen ikke passer til vedkommende eller at den lukter vondt synes jeg blir helt feil. Vi mennesker har så forskjellig smak når det gjelder alt mulig, også parfyme. Kanskje det er _du_ som har dårlig smak, prust? Det vet du ingenting om;)

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes det er greit å hinte om at noen har tatt på for mye parfyme, men å si at parfymen ikke passer til vedkommende eller at den lukter vondt synes jeg blir helt feil. Vi mennesker har så forskjellig smak når det gjelder alt mulig, også parfyme. Kanskje det er _du_ som har dårlig smak, prust? Det vet du ingenting om;)

Nei, det er akkurat det.... Jeg skal i alle fall klare å si at jeg synes hun tar for mye parfyme - og så kan jeg gjøre som pekkaline sier, ta henne med og prøve nye parfymer, og kjøpe en ny til henne :-)

Skrevet

Lurt!!!!!

Og så kan dere samtidig få tips av ekspeditøren (om dere er der sammen) om hva som egner seg til daglig bruk, fest også dette med mengden. Noen sprayer jo på seg parfyme som om de skulle dusje i det, mens andre nøyer seg med å ta litt på fingeren som de stryker utover halsen.

Skrevet

Nei, det er akkurat det.... Jeg skal i alle fall klare å si at jeg synes hun tar for mye parfyme - og så kan jeg gjøre som pekkaline sier, ta henne med og prøve nye parfymer, og kjøpe en ny til henne :-)

Du skal altså dra henne med deg på parfymeriet og kjøpe en parfyme til henne som _du_ liker? Sorry, men det synes jeg blit feil. Kjøp en til deg selv heller, og godta at alle ikke nødvendigvis deler din smak. Går du ut og kjøper ny gul kjole til en venninne som nettopp har kjøpt en ny rød en, fordi du ikke liker rødt? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...