Gå til innhold

Hvordan fortelle at parfymen var for sterk?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Du skal altså dra henne med deg på parfymeriet og kjøpe en parfyme til henne som _du_ liker? Sorry, men det synes jeg blit feil. Kjøp en til deg selv heller, og godta at alle ikke nødvendigvis deler din smak. Går du ut og kjøper ny gul kjole til en venninne som nettopp har kjøpt en ny rød en, fordi du ikke liker rødt? ;)

Enig. Det blir helt feil.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• tonie

4

• hidi, the scorpion

3

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust
Skrevet

Du skal altså dra henne med deg på parfymeriet og kjøpe en parfyme til henne som _du_ liker? Sorry, men det synes jeg blit feil. Kjøp en til deg selv heller, og godta at alle ikke nødvendigvis deler din smak. Går du ut og kjøper ny gul kjole til en venninne som nettopp har kjøpt en ny rød en, fordi du ikke liker rødt? ;)

Nei, du misforstår! jeg skal ikke kjøpe en parfyme som jeg kunne tenke meg å kjøpe til meg selv, men kanskje finne en annen hun kan bruke på seg selv som passer bedre. Muligens gikk det mest på dosen, at hun hadde tatt for mye i går.... Hun har andre parfymer som passer henne mye bedre enn den hun brukte i går - så det kan være jeg heller skryter veldig av en av de andre hun bruker.

Jeg holder meg stort sett til én parfyme - og hvis folk opplever den som ikke noe god til meg, ville jeg faktisk ha satt pris på å bli fortalt det!

mumitrollet
Skrevet

Hvis det ikke blir direkte plagsomt så synes jeg du skal la valg av type og mengde parfyme være hennes egen sak. Får da være måte på hva folk skal blande seg opp i!

Skrevet

Nei, du misforstår! jeg skal ikke kjøpe en parfyme som jeg kunne tenke meg å kjøpe til meg selv, men kanskje finne en annen hun kan bruke på seg selv som passer bedre. Muligens gikk det mest på dosen, at hun hadde tatt for mye i går.... Hun har andre parfymer som passer henne mye bedre enn den hun brukte i går - så det kan være jeg heller skryter veldig av en av de andre hun bruker.

Jeg holder meg stort sett til én parfyme - og hvis folk opplever den som ikke noe god til meg, ville jeg faktisk ha satt pris på å bli fortalt det!

''Muligens gikk det mest på dosen, at hun hadde tatt for mye i går.... ''

Jeg ville uansett sett an om dette var et enkeltstående tilfelle eller om det er en 'gjengs' greie.

Gjest prust
Skrevet

Hvis det ikke blir direkte plagsomt så synes jeg du skal la valg av type og mengde parfyme være hennes egen sak. Får da være måte på hva folk skal blande seg opp i!

Tja..... Jeg ville nå ha likt om noen sa til meg at jeg med fordel kunne tatt mindre parfyme på meg....!

mumitrollet
Skrevet

Tja..... Jeg ville nå ha likt om noen sa til meg at jeg med fordel kunne tatt mindre parfyme på meg....!

Selv om du synes dette er OK, så kan du ikke regne med at alle synes det. Uansett er det du som kjenner personen, og vet hvor ærlig du kan være overfor vedkommende.

Skrevet

Hadde du? Hvis du selv mente at du hadde hatt på akkurat passe og at parfymen var god, ville du ikke da lett tro at den som sa det var en surmulende grinebiter som er frekk i kjeften attpåtil?

Skrevet

Jeg ville ikke gjort noe som helst før det ble et "fast" problem. Hun kan ha hatt litt uflaks akkurat den dagen.

Synes uansett du skal nøye deg med å framheve det positive (de dagene du synes parfymen / dosen er fin). Det kan tenkes at ikke alle mener nøyaktig det samme om denslags.

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe i det hele tatt. Men hvis du føler at du MÅ si noe, kan du hinte forsiktig om at hun bruker litt for mye etter din smak.

Skrevet

Litt vanskelig det der. Har ikke lest svarene du har fått, men var i en lignende situasjon en gang.

(spørs helt klart på personen du skal si det til). Det var en kollega som hadde fått ny parfyme i gave og da var vi flere som sa at det var ikke "helt henne" - det tok hun helt greit og var glad for tilbakemeldingen.

En annen i familien bruker en parfyme som jeg reagerer på (blir kvalm og svimmel av flere lukter). Men hun går det ikke an å si noe til uten at hun tar det som en stor fornærmelse. så der må jeg bare passse på å holde litt avstand når hun har pyntet seg.

Gjest bikku
Skrevet

Jeg hadde satt pris på at ei god venninne sa i fra til meg. Ofte er det slik at hvis man bruker samme parfyme ei stund, så mister man følelsen av duft, og pøser på med stadig mer. Så et alternativ er å si at hun kanskje har brukt den for lenge siden hun tar på så mye for å kjenne duft selv. Og evt tipse om andre parfymer du tror vil kle henne. Det er jo tross alt godt ment, og kan overbringes på en hyggelig måte.

Gjest prust
Skrevet

Hadde du? Hvis du selv mente at du hadde hatt på akkurat passe og at parfymen var god, ville du ikke da lett tro at den som sa det var en surmulende grinebiter som er frekk i kjeften attpåtil?

Det spørs jo akkurat hvem som sier det, og hvordan det blir sagt.

Vi er i nær familie, og kan si mye til hverandre, men pleier ikke akkurat å kommentere slik eting. Jeg tror jeg skal klare å formidle det på en ok måte.

Skrevet

Poenget mitt er at jeg synes ikke vi har noe med å blande oss opp i hva som passer best på andre. Å gjøre det blir for meg det samme som å si at jeg har god smak, du har dårlig smak, du bør lære av meg. Vi må godta at andres smak ikke er den samme som vår egen, det skulle bare mangle.

Å si noe om mengden parfyme folk bruker synes jeg kan gå an hvis man sier det på en pen måte. Man blir fort vant til sin egen parfyme, og etterhvert kjenner man ikke lukten så godt og tar på mer enn man burde. Da aner man ikke at man oser, og det kan være greit å få et hint.

Gjest prust
Skrevet

Poenget mitt er at jeg synes ikke vi har noe med å blande oss opp i hva som passer best på andre. Å gjøre det blir for meg det samme som å si at jeg har god smak, du har dårlig smak, du bør lære av meg. Vi må godta at andres smak ikke er den samme som vår egen, det skulle bare mangle.

Å si noe om mengden parfyme folk bruker synes jeg kan gå an hvis man sier det på en pen måte. Man blir fort vant til sin egen parfyme, og etterhvert kjenner man ikke lukten så godt og tar på mer enn man burde. Da aner man ikke at man oser, og det kan være greit å få et hint.

Ja, jeg er ikke så veldig uenig med deg :-)

Greit å lufte sånne litt ømfintlige ting her først. tror jeg først satser på å si noe om dosen, og så eventuelt komme inn på typen parfyme etterpå.

Skrevet

Det spørs jo akkurat hvem som sier det, og hvordan det blir sagt.

Vi er i nær familie, og kan si mye til hverandre, men pleier ikke akkurat å kommentere slik eting. Jeg tror jeg skal klare å formidle det på en ok måte.

''men pleier ikke akkurat å kommentere slik eting''

Hehe,- en feilplassert space kan forandre meningen ;-)

Skrevet

*he he*

Gjest mora2
Skrevet

En av mine bestevenninner bruker en som lukter granbar,,Helt pyton synes jeg..Men andre synes den er sååå god.

Jeg sa det til ho, og det gikk greit.

Gjest prust
Skrevet

Ser at jeg skrev mellomrommet på feil plass, men forandret det meningen?

Betyr "eting" noe?

*blond*

Skrevet

Ser at jeg skrev mellomrommet på feil plass, men forandret det meningen?

Betyr "eting" noe?

*blond*

Spising,- på en litt overdreven måte... Legg trykket litt anderledes, så hører du det nok :)

Gjest prust
Skrevet

Spising,- på en litt overdreven måte... Legg trykket litt anderledes, så hører du det nok :)

*slår meg i panna*

Selfølgelig!

Morsom trykkleif :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...