Gå til innhold

Hvordan fortelle at parfymen var for sterk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er ikke så veldig uenig med deg :-)

Greit å lufte sånne litt ømfintlige ting her først. tror jeg først satser på å si noe om dosen, og så eventuelt komme inn på typen parfyme etterpå.

Jeg pleier å gå litt i meg selv før jeg eventuelt velger å ta opp smak og behag-ting med folk. Hvorfor må jeg absolutt si noe? Er det nå tvingende nødvendig? Hva er mitt egentlige motiv? Kan det såre den andre? Jeg kommer så godt som alltid fram til at det er jeg som har et problem, ikke den andre, og da holder jeg selvsagt kjeft. Hvis jeg synes at Kari som er så mild og søt ikke passer i en tung og sexy parfyme er det mitt problem og ikke noe jeg skal plage henne med. Hun på sin side føler seg vel sexy med den parfymen. Skal jeg ta fra henne det fordi jeg "vet bedre"? Det _kan_ godt være at det er jeg som tar feil selv om jeg stort sett (les alltid) er den som har best smak;)

Men ok, du har bestemt deg for at du _må_ si noe. Jeg har fortsatt ikke helt fått med meg hvorfor men jeg skal ikke mase mer om det. Lykke til, og håper hun ikke tar seg nær av det:)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• tonie

4

• hidi, the scorpion

3

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

jeg ville aldri sagt noe slikt direkte. da skal parfymen isåfall være så sterkat jeg får brekninger/fysiske problemer. jeg ville heller, mens hun hadde vært der, tilfeldigvis fortalt om en person som satte seg ved siden av meg på trikken/banen/bussen, sto foran meg i kø eller lignende, og hadde en intens og kvalmende lukt og få til en ordentlig samtale om temaet, hvor mange spruter som er "passende", hvordan man blir immun mot lukt når man bruker en parfyme en stund etc. kan være hun tar hintet. om ikke....too bad.

Skrevet

Jeg tør ikke si til noen at parfymen er for sterk, selv om jeg er fristet. Hadde sagt det til datter og søsken om det ble aktuelt.

Jeg hører til dem som reagerer på enkelte dufter, deriblant parfymer. Hadde det fælt på kino engang, selv om hun/de jeg mistenkte duften kom fra (to eldre damer), satt et godt stykke fra meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...