Gå til innhold

IT opplæring -leverandør

Anbefalte innlegg

Gjest IT opplæring
Skrevet

Jeg skal laget et kurs i basis IT opplæring på jobben min. Dvs leie inn en konsulent som kan holde enkle og praktiske kurs i PC bruk, mail, Word, Powerpoint og Excell.

Er det noen som har tips til hvilken leverandør jeg kan bruke. Er helt blank på dette området.

illuminatum
Skrevet

Skal jeg komme med et tips så er det at du ikke arrangerer kurs i word, excel etc, men lager et læringsprogram i det å skrive brev, bruke regneark, skrive mail......

Ser du forskjellen?

Fyll så opp med at læringsprosessen støtter opp under de vanlige rutinene på jobben.

Lag gjerne maler i denne sammenheng og bruk disse i opplæringen også.

Ellers er det veldig lokale forskjeller på ulike kursarrangører, så det er litt vanskelig å gi deg råd.

Gjest IT opplæring
Skrevet

Skal jeg komme med et tips så er det at du ikke arrangerer kurs i word, excel etc, men lager et læringsprogram i det å skrive brev, bruke regneark, skrive mail......

Ser du forskjellen?

Fyll så opp med at læringsprosessen støtter opp under de vanlige rutinene på jobben.

Lag gjerne maler i denne sammenheng og bruk disse i opplæringen også.

Ellers er det veldig lokale forskjeller på ulike kursarrangører, så det er litt vanskelig å gi deg råd.

Det er jo faktisk Word og Excell osv som vi bruker, og det er dette vi trenger økt kompetanse på - så det bør være relativt spesifikt..

Vi har lokasjoner over hele sør-norge og skal holde opplæring på flere steder i landet. Vet du om noen som driver med dette på landsdekkende basis?

Skrevet

Bare en liten kommentar,- hvis du skal holde kurs i dette, bør du merke deg at Excel er med én l...

Gjest IT opplæring
Skrevet

Bare en liten kommentar,- hvis du skal holde kurs i dette, bør du merke deg at Excel er med én l...

He he...

Jeg skal ikke holde kurset - jeg skal finne noen eksterne som kan holde kurset.

Nei, det skulle tatt seg ut, jeg er ikke god i Excel(!) altså.

illuminatum
Skrevet

Det er jo faktisk Word og Excell osv som vi bruker, og det er dette vi trenger økt kompetanse på - så det bør være relativt spesifikt..

Vi har lokasjoner over hele sør-norge og skal holde opplæring på flere steder i landet. Vet du om noen som driver med dette på landsdekkende basis?

Skal de lære word eller skal de lære å skrive brev ved å bruke word?

Det er et hav av forskjell i læringseffekt hvorledes opplæringen tilpasses og tilrettelegges.

illuminatum
Skrevet

Du kan jo gjerne kikke hit:

http://www.kursguiden.no/kurs/data_it_tele/

Ellers finnes jo noen firmaer som dekker hele landet, som IBM, EDB asa

Microsoft har jo også noen kurs.

http://office.microsoft.com/nb-no/training/HA102255331044.aspx

men jeg har ikke vært igjennom disse slik at jeg ikke har noen peiling på om det er vel anvendt tid å gå gjennom disse eller ikke.

Det jeg har peilig på er at dersom læringssituasjonen legges mest mulig til arbeidssituasjonen, så gir dette best effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...