Gjest IT opplæring Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Jeg skal laget et kurs i basis IT opplæring på jobben min. Dvs leie inn en konsulent som kan holde enkle og praktiske kurs i PC bruk, mail, Word, Powerpoint og Excell. Er det noen som har tips til hvilken leverandør jeg kan bruke. Er helt blank på dette området. 0 Siter
illuminatum Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Skal jeg komme med et tips så er det at du ikke arrangerer kurs i word, excel etc, men lager et læringsprogram i det å skrive brev, bruke regneark, skrive mail...... Ser du forskjellen? Fyll så opp med at læringsprosessen støtter opp under de vanlige rutinene på jobben. Lag gjerne maler i denne sammenheng og bruk disse i opplæringen også. Ellers er det veldig lokale forskjeller på ulike kursarrangører, så det er litt vanskelig å gi deg råd. 0 Siter
Gjest IT opplæring Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Skal jeg komme med et tips så er det at du ikke arrangerer kurs i word, excel etc, men lager et læringsprogram i det å skrive brev, bruke regneark, skrive mail...... Ser du forskjellen? Fyll så opp med at læringsprosessen støtter opp under de vanlige rutinene på jobben. Lag gjerne maler i denne sammenheng og bruk disse i opplæringen også. Ellers er det veldig lokale forskjeller på ulike kursarrangører, så det er litt vanskelig å gi deg råd. Det er jo faktisk Word og Excell osv som vi bruker, og det er dette vi trenger økt kompetanse på - så det bør være relativt spesifikt.. Vi har lokasjoner over hele sør-norge og skal holde opplæring på flere steder i landet. Vet du om noen som driver med dette på landsdekkende basis? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Bare en liten kommentar,- hvis du skal holde kurs i dette, bør du merke deg at Excel er med én l... 0 Siter
Gjest IT opplæring Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Bare en liten kommentar,- hvis du skal holde kurs i dette, bør du merke deg at Excel er med én l... He he... Jeg skal ikke holde kurset - jeg skal finne noen eksterne som kan holde kurset. Nei, det skulle tatt seg ut, jeg er ikke god i Excel(!) altså. 0 Siter
illuminatum Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Det er jo faktisk Word og Excell osv som vi bruker, og det er dette vi trenger økt kompetanse på - så det bør være relativt spesifikt.. Vi har lokasjoner over hele sør-norge og skal holde opplæring på flere steder i landet. Vet du om noen som driver med dette på landsdekkende basis? Skal de lære word eller skal de lære å skrive brev ved å bruke word? Det er et hav av forskjell i læringseffekt hvorledes opplæringen tilpasses og tilrettelegges. 0 Siter
illuminatum Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Det er jo faktisk Word og Excell osv som vi bruker, og det er dette vi trenger økt kompetanse på - så det bør være relativt spesifikt.. Vi har lokasjoner over hele sør-norge og skal holde opplæring på flere steder i landet. Vet du om noen som driver med dette på landsdekkende basis? Du kan jo gjerne kikke hit: http://www.kursguiden.no/kurs/data_it_tele/ Ellers finnes jo noen firmaer som dekker hele landet, som IBM, EDB asa Microsoft har jo også noen kurs. http://office.microsoft.com/nb-no/training/HA102255331044.aspx men jeg har ikke vært igjennom disse slik at jeg ikke har noen peiling på om det er vel anvendt tid å gå gjennom disse eller ikke. Det jeg har peilig på er at dersom læringssituasjonen legges mest mulig til arbeidssituasjonen, så gir dette best effekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.