Gjest knivihjertet Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg har en overvekt på 30-40kg. Det er ganske frustrerende å se at jeg bare vokser fra alle klærne mine. Men jeg MÅ gjøre noe da jeg får bare mer og mer vondt i rygg og knær(dette har vært problemområde fra tidligere skader) Det største problemet mitt er motivasjonen...Jada, vekta bør være motivasjon nok, men jeg skal liksom gape over for mye på en gang. Det er bare 2 1/2 år siden jeg hadde halve vekta av det jeg har nå. Og jeg vil liksom ned dit igjen med en gang. Ikke lever jeg annerledes nå enn for 2 år siden heller så jeg skjønner liksom ikke helt hva som er galt... annet enn at det kan jo være alle medisinene jeg har prøvd/brukt disse årene... Jeg har bestilt legetime, men spør her for råd også da det er greit med erfaringer og sånn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Medisiner kan godt gi bivirkninger som voldsom vektøkning ja. Kanskje du kan undersøke i felleskatalogen på nettet hvilke bivirkninger de ulike medisnene du går på kan gi og så ta opp med lege om du evt. kan prøve noe annet som ikke har denne bivirkningen? Lykke til! *Klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Du må bare begynne! Handle sunt og tenk sunn kost i hverdagen. Så kan du kose deg litt i helgen. Tenk også mosjon. Gå turer eller gå i svømmehallen; det som passer deg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knivihjertet Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Medisiner kan godt gi bivirkninger som voldsom vektøkning ja. Kanskje du kan undersøke i felleskatalogen på nettet hvilke bivirkninger de ulike medisnene du går på kan gi og så ta opp med lege om du evt. kan prøve noe annet som ikke har denne bivirkningen? Lykke til! *Klem* Joda er smertelig klar over at flertallet av medisinene jeg har stått på og står på- at de kan gi vektøkning- Zyprexa som verstingen. Vet også at flere medisiner _kan_ gi vektøkning selv om det ikke står i felleskatalogen. Vi har bytta ut...med andre som kan gi vektøkning...ææææsj... Men tusen takk for at du ga meg en påminnelse/tips om hva jeg må ha med på den samtalen! Klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knivihjertet Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Du må bare begynne! Handle sunt og tenk sunn kost i hverdagen. Så kan du kose deg litt i helgen. Tenk også mosjon. Gå turer eller gå i svømmehallen; det som passer deg. Lykke til! Jeg er fullstendig klar over det å leve sunt, ha masse frukt og grønt i huset- ikke spise pasta, ris og hveteprodukter... Jeg har gudskjelov fått beskjed av ernæringsfysiolog på sykehuset at jeg kan spise pasta hver dag om jeg vil fordi jeg spiser så lite likevel. For det er ett av problemene- jeg spiser èn gang for dagen, nemlig middag- og selv med pasta får jeg ikke i meg så mange kalorier som mange skal ha det til! Jeg må lære meg å få ett strukturert måltidsmønster..og nesten ta det derfra.. Men takk for svar likevel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg er fullstendig klar over det å leve sunt, ha masse frukt og grønt i huset- ikke spise pasta, ris og hveteprodukter... Jeg har gudskjelov fått beskjed av ernæringsfysiolog på sykehuset at jeg kan spise pasta hver dag om jeg vil fordi jeg spiser så lite likevel. For det er ett av problemene- jeg spiser èn gang for dagen, nemlig middag- og selv med pasta får jeg ikke i meg så mange kalorier som mange skal ha det til! Jeg må lære meg å få ett strukturert måltidsmønster..og nesten ta det derfra.. Men takk for svar likevel Du må spise flere måltider. Frokost innenfor en time etter at du har stått opp, lunsj, middag, kvelds. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kniv I Hjertet Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Du må spise flere måltider. Frokost innenfor en time etter at du har stått opp, lunsj, middag, kvelds. Jepp, vet det! Må prøve å spise ei skive sammen med ungen når han spiser frokost- men det er vanskelig å starte og holde seg til det.. Takker masse for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jepp, vet det! Må prøve å spise ei skive sammen med ungen når han spiser frokost- men det er vanskelig å starte og holde seg til det.. Takker masse for svar Du må holde forbrenningen i gang. Om du ikke orker å spise så prøv noe lett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.