Gå til innhold

Huff så grusom ulykke

Anbefalte innlegg

Gjest frustrerrrrrrt
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan det kunne skje, traktorer kjører maks 40 km/t, og dette var en feiemaskin eller noe sånt har jeg forstått, da holder de ganske lav fart, og bråker en del og. Faren burde da ha sett og hørt traktoren i tide til å se at den kom?

Og han som kjørte traktoren burde da rukket å sett at noen gikk over veien?

Fatter ikke hvordan dette kunne ha skjedd jeg. Tragisk er det uansett.

Reagerte litt på en dame på tv som forklarte antall økte ulykker pga mer aggressiv kjøring.... jaja se for deg en med traktor kjøre agressivt... det går jo bare ikke.

Så hvordan kan dette ha skjedd? Snakket traktorføreren i mobilen og kikket en helt annen vei så han ikke så at noen var på vei over gangfeltet? Og hva med faren, hvorfor oppdaget ikke han traktoren når den kjørte såpass sakte (og ikke akkurat lydløst) - snakket han i mobilen og kikket en helt annen vei?

Skrevet

Ja. det er grusomt. Saken har satt litt dype spor i meg i dag, kjenner jeg. Jeg har tenkt på det mye. Vet ikke helt hvorfor..

Det må være helt uutholdelig. Så mye skyldfølelse begge partene sikkert har.. uff.. Helt tragisk!

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan det kunne skje, traktorer kjører maks 40 km/t, og dette var en feiemaskin eller noe sånt har jeg forstått, da holder de ganske lav fart, og bråker en del og. Faren burde da ha sett og hørt traktoren i tide til å se at den kom?

Og han som kjørte traktoren burde da rukket å sett at noen gikk over veien?

Fatter ikke hvordan dette kunne ha skjedd jeg. Tragisk er det uansett.

Reagerte litt på en dame på tv som forklarte antall økte ulykker pga mer aggressiv kjøring.... jaja se for deg en med traktor kjøre agressivt... det går jo bare ikke.

Så hvordan kan dette ha skjedd? Snakket traktorføreren i mobilen og kikket en helt annen vei så han ikke så at noen var på vei over gangfeltet? Og hva med faren, hvorfor oppdaget ikke han traktoren når den kjørte såpass sakte (og ikke akkurat lydløst) - snakket han i mobilen og kikket en helt annen vei?

Traktorer kjører uaktsomt de også, selv om de ikke råkjører.

Det handler om å se det som foregår i trafikk bildet, og det er det faktisk svært få som får med seg og forstår.

når man er ute å kjører om det er bus/trailer/personbil/traktor/scooter så gjelder det å være oppmerksom på hver en minste detalj. Selv om andre ikke tar hensyn bør man ha den instillingen at man viser hensyn og aktsomhet okke som!

Det er mange som bare fare og turer fram fordi en annen bilist/fotgjenger ikke overholder reglene, og føler de har rett til å kjøre f.eks inni siden på en annen bil fordi den ikke overholder vikeplikten. Men dette har med oppmerksomhet å gjøre og ikke mye annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...