Gå til innhold

Har du futon fra Ikea?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å anskaffe en slik en til hytteannekset, fordi den da kan brukes både som en liten tosetersofa som ikke tar allverdens plass samtidig som den kan bli en gjesteseng.

MEN: Er den veldig vond som sofa og/eller seng?? Trenger ikke være superduper-god, for det er jo bare snakk om en sporadisk bruk, men man må kunne tåle å sove i den et par netter på rad.

OG: Hvordan er den å slå opp/ned - enkel?

Tilbakemeldinger mottas med takk! :-)

Skrevet

Jepp, det har jeg. Den er enkel å slå opp og sammen. Sittekomforten som sofa er helt OK. Jeg synes faktisk at den er ganske god. Har ligget i den noen netter og det går helt fint. Gjestene våre sier også at de sover godt, men den er ganske lav og kan være vanskelig å komme ut av for eldre mennesker.

Skrevet

Vi har hatt den. Brukte den som hverdagsseng. Den ble fort flat og vond å ligge på. Anbefales bare til sjelden bruk, men det var vel det du tenkte deg :-)

Skrevet

Jepp, det har jeg. Den er enkel å slå opp og sammen. Sittekomforten som sofa er helt OK. Jeg synes faktisk at den er ganske god. Har ligget i den noen netter og det går helt fint. Gjestene våre sier også at de sover godt, men den er ganske lav og kan være vanskelig å komme ut av for eldre mennesker.

OK, det er en potensiell fare for at den blir for lav på litt lengre sikt, ettersom våre foreldre jo drar på åra. Men på dne annen side er den ganske rimelig så kan jo være lurt inntil viere i hvertfall. takk for svar:-)

Skrevet

Vi har hatt den. Brukte den som hverdagsseng. Den ble fort flat og vond å ligge på. Anbefales bare til sjelden bruk, men det var vel det du tenkte deg :-)

Ja, den må ikke være så komfortabel at gjestene aldri drar hjem igjen;-)

Skrevet

Nei, det har vi ikke. Den ser vond og billig ut.

Men vi har 2-seteren som heter Lycksele i grått stoff som er vendbart, med den beste madrassen (kan velge mellom 3 typer) + tynn-tynn overmadrass til 100-200 kr (så tynn at den kan vaskes i maskin, selv om den er 140 cm bred).

Alt i alt ble det under 3500 kr. Gjestene er superfornøyde. Hvis du vil ha mellomfornøyde eller misfornøyde folk, så velger du en av de to billigste madrasstypene ;o) *hehe*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1205248546' post='3825552]

Nei, det har vi ikke. Den ser vond og billig ut.

Men vi har 2-seteren som heter Lycksele i grått stoff som er vendbart, med den beste madrassen (kan velge mellom 3 typer) + tynn-tynn overmadrass til 100-200 kr (så tynn at den kan vaskes i maskin, selv om den er 140 cm bred).

Alt i alt ble det under 3500 kr. Gjestene er superfornøyde. Hvis du vil ha mellomfornøyde eller misfornøyde folk, så velger du en av de to billigste madrasstypene ;o) *hehe*

''Gjestene er superfornøyde''

Hvor lenge blir de på hytta, da? ;-)

Skrevet

''Gjestene er superfornøyde''

Hvor lenge blir de på hytta, da? ;-)

I kjellerstua, mener du!? Har ikke hytte...

De drar ikke hjem pga dårlig seng. du får satse på å lage dårlig mat istedet, når du vil ha dem ut av hytta ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1205250227' post='3825562]

I kjellerstua, mener du!? Har ikke hytte...

De drar ikke hjem pga dårlig seng. du får satse på å lage dårlig mat istedet, når du vil ha dem ut av hytta ;o)

bedre å skylde på senga, da;-)

Skrevet

Ja, men jeg er sånn at jeg alltid kjøper de beste utgavene av ting og tang. For ikke å gjøre dårlige kjøp/angre på kjøp. Her er det bare småpenger som skiller kvalitetene fra hverandre - og varen skal man gjerne ha i 10-15 år.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Får jeg dårlig seng må jeg dra igjen etter en natt. Men du har selvsagt rett det er enklere å si at senga er for dårlig enn at maten er det.

Vi også har en Lycksele med beste kvalitet madras og alle jester har hittil blitt så lenge som de selv har sagt på forhånd at de skulle. ;-)

Men jeg har ligger på den en natt og det frist ikke til gjentakelse.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1205256039' post='3825605]

Ja, men jeg er sånn at jeg alltid kjøper de beste utgavene av ting og tang. For ikke å gjøre dårlige kjøp/angre på kjøp. Her er det bare småpenger som skiller kvalitetene fra hverandre - og varen skal man gjerne ha i 10-15 år.

Ja, jeg er veldig enig med deg i prinsippet, og vi følger i stor grad det samme for mye vi kjøper. Jeg liker ikke bruk&kaste.

Men det er begrenset med hvor mye begrenset hvor mye besøk vi har, da. Hittil har vi stort sett klart oss med 3 faste gjestesenger med bedre madrasser, samt et par klappsenger.

Vi har iimidlertid ingen dobbeltseng, for dem som måtte ønske det, og har heller kke plass til en hel dobbeltseng eller en stor sovesofa.

Og fordelen med futonen er at jeg synes den ser litt kulere ut enn mange tradisjonelle sovesofaer, som er ganske klumpete....

Skrevet

Ja, jeg er veldig enig med deg i prinsippet, og vi følger i stor grad det samme for mye vi kjøper. Jeg liker ikke bruk&kaste.

Men det er begrenset med hvor mye begrenset hvor mye besøk vi har, da. Hittil har vi stort sett klart oss med 3 faste gjestesenger med bedre madrasser, samt et par klappsenger.

Vi har iimidlertid ingen dobbeltseng, for dem som måtte ønske det, og har heller kke plass til en hel dobbeltseng eller en stor sovesofa.

Og fordelen med futonen er at jeg synes den ser litt kulere ut enn mange tradisjonelle sovesofaer, som er ganske klumpete....

Enig i at noen sovesofaer er klumpete. fordelen med den vi kjøpte, er at den er plasseringsvennlig. Bredden er 140 cm. Sammenslått bygger den ut 95 cm. Madrassmålet er 188 x 140 cm, tror jeg.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1205267184' post='3825716]

Enig i at noen sovesofaer er klumpete. fordelen med den vi kjøpte, er at den er plasseringsvennlig. Bredden er 140 cm. Sammenslått bygger den ut 95 cm. Madrassmålet er 188 x 140 cm, tror jeg.

Jeg så på bildene av Lycksele, og den virker veldig OK! Har absolutt ikke lyst på en "diger kladeis" med armlener etc.

Skrevet

Ja, den må ikke være så komfortabel at gjestene aldri drar hjem igjen;-)

ingen fare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...