Gå til innhold

Hjelp meg å finne bil!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Bilkjøperen
Skrevet

Jeg vil ha en bil som er:

- billig i drift (gjerne diesel, men det er ikke et krav)

- kjempedriftssikker

- GOOOD plass

- billig i innkjøp (100 000 plussminus 50 000)

- MYE for pengene!

- utseende er HELT uvesentlig, men det er bare kult om den ser litt teit ut:-)

På forhånd takk hvis noen tar seg bryet med å svare:-)

Gjest autodb/finn
Skrevet

Jeg har god erfaring med Citroen xantia stv. Billig i drift, diesel gjerrig som bare det. Behagelig å kjøre. Ikke opplevd noe kluss med min iallefall :-)

Hva med å søke litt på autodb eller finn. Der står ofte litt om bilen er billig i drift osv.

Skrevet

Det er litt av en jungel å lete i når man skal kjøpe bil. Det er jo dusinvis av biltyper i samme prisklasse og med noenlunde samme egenskaper.

Så det son tilslutt blir avgjørende, er ofte hva du liker best rent utseendemessig.

Anbefaler deg å søke på finn.no, under avansert søk. Der kan du i det minste avgrense til et visst prisområde, årsmodell, og hvor bilen befinner seg geografisk.

Med tanke på service og tilgang på reservedeler, kan det også være lurt å tenke på om bilmerket du velger har en forhandler i nærheten av der du bor.

Eller s

Kåre Kruttlapp
Skrevet

"Toyota Yaris" er en god og rimelig driftsikker liten snåling med god annenhåndverdi.Kan bare anbefale!

Skrevet

Det var den Berlingoen, da. Passer til alle punktene på lista di. :o)

Excelsion 2
Skrevet

Citroen Berlingo er kanon biler.

De har unormalt høyt verdifall (pga frynsete Citroen rykte), men det er en av de bilene med minst feil.

Har sett de har toppet internasjonale lister med feil på rundt 1%.

De fikk grønn stjerne av Folksam (reelle kollisjoner) noe veldig få andre fikk.

Billig i drift :) Bare hold deg unna 1,4i motoren, den har toppen en tendens til å ryke på :P

Skrevet

Citroen Berlingo er kanon biler.

De har unormalt høyt verdifall (pga frynsete Citroen rykte), men det er en av de bilene med minst feil.

Har sett de har toppet internasjonale lister med feil på rundt 1%.

De fikk grønn stjerne av Folksam (reelle kollisjoner) noe veldig få andre fikk.

Billig i drift :) Bare hold deg unna 1,4i motoren, den har toppen en tendens til å ryke på :P

Men ikke noe særlig vinterbil i følge min eks. Han er Citroen-freak på sin hals og har bl.a. hatt Berlingo. Skryter av den på alle måter, bortsett fra at den ikke er spesielt god på vinterføre altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...