Gå til innhold

Rødsprit!

Anbefalte innlegg

Gjest ingennåde
Skrevet

Det er en kjent sak at fattige alkoholikere drikker rødsprit i ny og ne, selv om det hverken er anbefalt eller formålet med produktet.

Dette er kjent, og det bør være en selvfølge at rødsprit, i likhet med andre varer, bør inneholde det som fremgår av flasken.

Jeg syns man burde gjort som man gjorde med vindusspylervæske - dette var veldig populært å destillere til drikkbar alkohol i sin tid, inntil de tilsatte bl.a. såpe så dette ikke lenger var drikkelig. All rødsprit bør heretter inneholde farlige tilsetninger som metanol og det bør stå en stor varseltrekant på den, skal ikke drikkes! Så slipper man at slikt skjer i fremtiden.

Rødsprit er jo ikke drikke! Er man sunket så langt at man velger å drikke rødsprit, ja da er man jo så langt nede man kan synke. Det er som en heroinmisbruker, vanskelig å finne veien tilbake til det vanlige livet, og gravsteinen blir neste stopp.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg syns man burde gjort som man gjorde med vindusspylervæske - dette var veldig populært å destillere til drikkbar alkohol i sin tid, inntil de tilsatte bl.a. såpe så dette ikke lenger var drikkelig. All rødsprit bør heretter inneholde farlige tilsetninger som metanol og det bør stå en stor varseltrekant på den, skal ikke drikkes! Så slipper man at slikt skjer i fremtiden.

Rødsprit er jo ikke drikke! Er man sunket så langt at man velger å drikke rødsprit, ja da er man jo så langt nede man kan synke. Det er som en heroinmisbruker, vanskelig å finne veien tilbake til det vanlige livet, og gravsteinen blir neste stopp.

''Jeg syns man burde gjort som man gjorde med vindusspylervæske - dette var veldig populært å destillere til drikkbar alkohol i sin tid, inntil de tilsatte bl.a. såpe så dette ikke lenger var drikkelig. All rødsprit bør heretter inneholde farlige tilsetninger som metanol og det bør stå en stor varseltrekant på den, skal ikke drikkes!''

Men om man skulle være så "uheldig" å drikke stoffet er det litt verre å få i seg metanol enn såpe, da...

Gjest fnugget
Skrevet

''Jeg syns man burde gjort som man gjorde med vindusspylervæske - dette var veldig populært å destillere til drikkbar alkohol i sin tid, inntil de tilsatte bl.a. såpe så dette ikke lenger var drikkelig. All rødsprit bør heretter inneholde farlige tilsetninger som metanol og det bør stå en stor varseltrekant på den, skal ikke drikkes!''

Men om man skulle være så "uheldig" å drikke stoffet er det litt verre å få i seg metanol enn såpe, da...

Før hadde de noe slags avføringsmiddel i rødsprit for å forhindre at den ble drukket. Det har de ikke lenger, vet ikke hvorfor. Men jeg synes det var en god idé.

Gjest fnugget
Skrevet

Så du har ingen medfølelse med mennesker som er i en så dyp krise at de må ruse seg for å holde ut? Ja, du virker jo veldig sympatisk, må jeg si.

Det er IKKE LOV å tilsette metanol fordi disse må beskyttes mot seg selv og det er nettopp det denne saken går på. Total avsporing med forslag om å forgifte fattige alkoholikere. Hjelpes

Jeg håper du en dag får deg en real knekk i livet. Det vil (forhåpentligvis) gjøre deg til et bedre menneske...

Gjest Elextra
Skrevet

Før hadde de noe slags avføringsmiddel i rødsprit for å forhindre at den ble drukket. Det har de ikke lenger, vet ikke hvorfor. Men jeg synes det var en god idé.

Haha, ser for meg at den ble drukket likevel, så fikk man en rus før man måtte løpe på do. Men det ville i det minste ikke være veldig farlig, da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...