Gå til innhold

Hva mener dere om DR Phil programmet?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg ser ofte på programmet og synes DR Phil gir mange gode råd, og et godt spark bak til de som trenger det.

Men det er et stort MEN. Hvordan forsvarer de å vise dette på tv? Har det blitt gjort en evaluering av menneskene i forkant, så de vet at eksponeringen er for deres eget beste?

Jeg tenker særlig på barn som er med i programmet og hvor deres vektproblemer etc er i sentrum. Hvor bra er det å bli eksponert for hene verden?.

Kunne vi hatt et slikt talkshow i Norge?

Gjest midnatt
Skrevet

Jeg har tenkt det samme som deg, men han hjelper mange og flere kan få hjelp når de ser programmene tror jeg. Han formidler gode verdier og mye sunn fornuft som mange ser ut til å mangle.

Jeg vet ikke om programmet hadde gått an her.

Gjest plingpling
Skrevet

Det kunne vi garantert hatt - det er nok av folk som har problemer og villig stiller opp og forteller om det, uten tanke for konsekvenser i ettertid.

Jeg har sett en del av showene hans og det fine er jo at de som deltar får seriøs hjelp også i ettertid hvis de ønsker det. I utgangspunktet har vel flere av dem ikke så mye og tape på og delta. Det meste er vel prøvd i forkant og har ikke fungert. Og noen er i tillegg glad i oppmerksomhet - så de får jo tilfredstillt det behovet også.

Gjest Elextra
Skrevet

Slik er det med mange typer programmer hvor "vanlige" mennesker er med.

En del mennesker er bare glade i å komme på TV, og burde beskyttes mot seg selv. Dette gjelder blant annt diverse reality-programmer, kjenner ikke spesielt til Dr. Phil-programmet du nevner.

Skrevet

Jeg synes han er utrolig dyktig, og gir mange en spark bak. Rett fram. Ser programmet så ofte jeg kan:-)

Men jeg tror vel ikke at det alltid er til deres eget beste å bli vist fram slik. (Men alternativet er kanskje å ikke få noe hjelp i det hele tatt, og det er vel verre)

Gjest fnugget
Skrevet

Jeg reagerer av og til på at enkelte ikke blir beskyttet mot seg selv. Det hadde aldri gått i Norge, hvor det blir fremhvet på pressens "Vær varsom plakat" at enkelte må beskyttes mot seg selv. Dette gjelder blant annet emner som har en veldig privat og sensitiv karakter hvor personutlevering kan stå sentralt.

Det er nettopp dette askpektet jeg reagerer på ved Dr.Phil programmet. I Usa er det nok vanskeligere å få den hjelpen man trenger og jeg vil tro at mange i desperasjon melder seg til dette programmet for å få hjelp.

Så kan de diskuteres om det gjør mer skade å blottlegge seg på TV foran millioner av tilskuere, enn å få kompetent hjelp. Jeg vet ikke. Men jeg mener at mennesker som sliter med alvorlige problemer ofte ikke er i stand til å gjøre en reell vurdering av konsekvensene ved å være med i et slikt program. Derfor burde de beskyttes mot seg selv.

Håper at Dr.Phil og hans stab er kompetente nok til å gjøre de rette vurderinger.....

Skrevet

Jeg reagerer av og til på at enkelte ikke blir beskyttet mot seg selv. Det hadde aldri gått i Norge, hvor det blir fremhvet på pressens "Vær varsom plakat" at enkelte må beskyttes mot seg selv. Dette gjelder blant annet emner som har en veldig privat og sensitiv karakter hvor personutlevering kan stå sentralt.

Det er nettopp dette askpektet jeg reagerer på ved Dr.Phil programmet. I Usa er det nok vanskeligere å få den hjelpen man trenger og jeg vil tro at mange i desperasjon melder seg til dette programmet for å få hjelp.

Så kan de diskuteres om det gjør mer skade å blottlegge seg på TV foran millioner av tilskuere, enn å få kompetent hjelp. Jeg vet ikke. Men jeg mener at mennesker som sliter med alvorlige problemer ofte ikke er i stand til å gjøre en reell vurdering av konsekvensene ved å være med i et slikt program. Derfor burde de beskyttes mot seg selv.

Håper at Dr.Phil og hans stab er kompetente nok til å gjøre de rette vurderinger.....

Jeg er enig med deg.

For uansett så mye hjelp de får fra Dr Phil og hans team, så er det et ugjendrivelig faktum at showet først og fremst er til for å lage "god tv" - ikke for å hjelpe folkene. Han har dermed en annen agenda enn en ikke-tv-hjelper ville hatt.

Jeg likte han veldig godt da han av og til dukket opp på Oprah show, men jeg synes av og til det er spekulativt det som presenteres på skjermen i hans eget show.

Jeg omtrent krymper meg i stolen når han 2 sekunder etter å ha hørt på en fæl historie titter inn i kamera og annonserer "next ...after the break", dvs at de etter reklamen skal snakke om noe _helt_ annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...