Gå til innhold

Sønn med vondt i magen

Anbefalte innlegg

Gjest gomle
Skrevet

Har en sønn på snart 11 som siden nyttår har være hjemme fra skolen 5 dager pga vondt i magen. Det er smerter, og noen ganger kaster han opp også. Så kan han være bra i et par uker, før han får vondt igjen. Noen som har anelse om hva det kan være? Han har ikke pleid å kaste opp lett tidligere, og har heller ikke vært plaget med magevondt. Tenkte å ta en tur til legen, men det er vel ikke stort de kan gjøre med sånt?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kan han være forstoppet? Da kan det komme smerter og kvalme med oppkast.

Skrevet

Det første som slår meg er stress? Er det mest om morgenen han har vondt? De får mere og mere lekser og pes i den alderen og det kan virke inn på magens funksjon.

Gjest tolljat
Skrevet

Det kan være at han ikke tåler diverse mat, f.eks. melk eller gluten. Så bestill time hos lege og få undersøkt ham skikkelig.

Gjest gomle
Skrevet

Det kan være at han ikke tåler diverse mat, f.eks. melk eller gluten. Så bestill time hos lege og få undersøkt ham skikkelig.

Det er noe sånt jeg tenker på også, at det kan være noe mat han ikke tåler. Men vi finner liksom ingen rød tråd i det. Han er forøvrig astmatisk og allergisk når det gjelder dyrehår.

Gjest trolline
Skrevet

Sønnen min fikk plutselig vondt ett par søndager på rad om kvelden..når han skulle legge seg.

Mandagsmorgen, var det akkurat det samme, så jeg holdt han hjemme.Men så ble jeg litt mistenksom! Spurte han litt ut...så viste det seg, at han mandager hadde Skolekjøkken. De laget mye Fiskeboller i hvit saus med kokte poteter til...og måtte spise det på formiddagen.he-he. Det var hans Mareritt på skolen! Men, det ordnet seg til slutt da. Men Fiskeboller spiser han ikke enda! :)

Han er voksen nå! Så, enten har sønnen din fått i seg noe han ikke har tålt eller så får du høre, om det har en sammenheng med Skolen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er noe sånt jeg tenker på også, at det kan være noe mat han ikke tåler. Men vi finner liksom ingen rød tråd i det. Han er forøvrig astmatisk og allergisk når det gjelder dyrehår.

Hvis han har astma og allergier fra før, er det ikke usannsynlig at han reagerer på noe han får i seg. Det kan være en liten ingrediens som fremstår som helt ubetydelig, så det er ikke nødvendigvis så lett å tenke ut uten tester (eller å føre en detaljert matdagbok).

Er han fornøyd for øvrig? Trives på skolen og sånn?

Jeg ville nok tatt en tur til legen, det er plagsomt å ha det sånn.

Skrevet

Det kan være psykisk, noe han gruer seg til eller ikke liker på skolen? Eller at det har skjedd noe som gjør at han føler seg urolig. Prøv å snakk med ham, og få ham til å åpne seg hvis det er noe som har skjedd.

Ellers ville jeg også tatt ham med til lege, siden magesmerter KAN være alvorlig, og det er greit å få sjekket om det virkelig er noe fysisk - kanskje også forklaringen fra gutten kommer når han får vite at han må til legen (det skjedde nemlig her i huset)...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...