Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser en buss sjåfør har hatt skyhøy promille, og heldigvis blitt tatt ut av tjeneste. Skummelt!

Det er fryktelig når det er kjente som kjører i fylla, men har du opplevd det? Har du måtte melde noen? Jeg husker i ungdommen (åh, gid så gammel jeg er) at det var flere som var kjent for å kjøre i fylla. Jeg kom heldigvis ikke ut for dem, de var visst ganske stae og ville ikke gi fra seg nøkkelen.

Linken om buss sjåføren:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=503197

Har du forhindret fyllekjøring? Det er ikke bare bare å gjøre det heller. Ei jeg kjenner måtte angi en kollega en gang, og dette til manges vrede. Han mistet jo dermed jobben sin.

Skrevet

I _min_ ungdom gikk jeg og kjæresten min oppover en lang bakke i Bergen på vei til fest. Forbi oss kom det en ung gutt vinglende i full fart på en scooter, han så utrolig rusa ut og ville snart være inne i sentrum, en mennesketett og sommerlig lørdag.

Vi gikk inn i første telefonkiosk (før mobilen, dette) og ringte politiet, for at de skulle stoppe han før det hendte noe skikkelig galt. De takket for tipset og vi var lettet. Ingen av oss tenkte at vi hadde gjort noe annet enn en rådsnar og god gjerning.

Men da vi kom fram på festen og fortalte det, peip de, gitt. En stor gjeng med ungdom i slutten av tjueårene. Fy faen, hadde vi virkelig angitt en stakkar!?

Men han var dopet, sa vi forfjamset. Ja, men likevel. Sladre til purken, det var jo bare SÅÅÅ håpløst av oss.

Sånn gikk det med det. Jeg ville fremdeles gjort det vi gjorde.

Skrevet

Jeg har tatt fra to personer bilnøkler. Måtte nesten sloss med den ene. Men han takket meg dagen etter:-)

Jeg kunne uansett ikke levd med å vite at jeg kunne gjort noe dersom personene hadde kommet ut for en ulykke.

Skrevet

Jeg har aldri meldt noen for fyllekjøring. Men jeg gjemte flere ganger bilnøklene til en venn, som bestandig ville kjøre når han hadde drukket. Selv om han sannsynligvis kjørte med promille flere ganger (uten å bli tatt), var han klink edru da han krasjet og skadet seg en formiddag!

Gjest mora2
Skrevet

For mange år siden, på en fest tok jeg en venns nøkler..

Etter at han allerede hadde kjørt i grøfta en gang...

Han kom å døra hos svigers kl 05 å ville ha nøklene, men fikk istedet ei seng å sove i :0)

Takket meg dagen etterpå da.

Den natten sov jeg medbåde nøkler og et magasin under puta.He, he, gale tider...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...