Gå til innhold

Syte innlegg : Jeg er sà sliten....:-(

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg er sà tròtt og sliten konstant, orker nesten ingenting. Vet man kan bli tròtt og uopplagt av à gà gravid, men dette tar kaka. Etter à ha fulgt jenta mi til skolen og gàtt en tur med bikkja, mà jeg legge meg nedpà litt. Dvs. jeg sover 2-4 timer etterpà. Gjòr jeg litt husarbeid, mà jeg ha mange pauser, og er veldig giddeslòs.... Til og med det à sitte pà nettet tar energien fra meg!

Var dere sànn ogsà? Jeg kan ikke huske jeg var slik da jeg gikk gravid fòrste gang. Da gikk jeg pà vgs. og greier...

Er ogsà litt deppa egentlig, uten à skjònne hvorfor... Litt nedstemt kan du si... Tror kanskje jeg stresser med alt jeg skulle gjort, som jeg ikke gidder...Ogsà ròykeslutt...Ingen kaffè med koffein...Ogsà mindre tàlmodighet...Er blitt litt hissigere...

Er dette normalt? Var du slik ogsà?

Skrevet

Sånn hadde jeg det også :)

Hvil deg så mye du har behov for og sov om du trenger det, nå som du har muligheten. Det vil gå over og innen uke 13-14 så vil du føle deg veldig mye bedre.

Hold ut, Angela :)

Skrevet

Hei.

Gratulere så mye med graviditeten.

Jeg var også veldig trøtt når jeg gikk gravid andre gang.

Så det er nok helt normalt,bare sov og slapp av.

Energien kommer tilbake (trur jeg) ;-)

Gjest var trøtt
Skrevet

Da jeg var gravid første gang var jeg så trøtt at jeg ikke orket å se tv....

Gjest Angela26
Skrevet

Hei.

Gratulere så mye med graviditeten.

Jeg var også veldig trøtt når jeg gikk gravid andre gang.

Så det er nok helt normalt,bare sov og slapp av.

Energien kommer tilbake (trur jeg) ;-)

Takk :-) Jeg hàper den gàr over ja.... Heldigvis kan jeg hvile meg mye, men det gàr jo utover de andre her hjemme da, selv om mannen er forstàelsesfull...

Gjest Angela26
Skrevet

Sånn hadde jeg det også :)

Hvil deg så mye du har behov for og sov om du trenger det, nå som du har muligheten. Det vil gå over og innen uke 13-14 så vil du føle deg veldig mye bedre.

Hold ut, Angela :)

Ja jeg skal holde ut :-) Jeg blir bare sà stressa av alt som skulle vaert gjort her hjemme, og jeg har ingen andre som kan gjòre det for meg. ogsà blir det bare vaerre nàr jeg utsetter det, for da hoper det seg opp...Jaja...:-)

Gjest gomle
Skrevet

Jeg var sånn da jeg gikk med alle tre ungene, men det ble mer plagsomt med nr 2 og 3 fordi jeg da ikke hadde samme mulighet til å slappe av. Men jeg husker jeg sto opp og gikk på badet, vasket og stelte meg et kvarters tid, og da var jeg igrunnen klar til å gå og legge meg igjen.. :-) Kunne jo ikke det, hadde jo jobb og andre barn, men i helgene klappet jeg helt sammen. Det var en slitsom tid, såvidt jeg orket å gå opp trappa hjemme husker jeg, og det varte forsynemeg hele svangerskapet..

Mrs. Wallace
Skrevet

Å ja, jeg var sånn i de første månedene av svangerskapet; gikk liksom i en døs og følte at jeg aldri fikk nok hvile. Deretter fikk jeg tilbake en del energi og klarte å holde meg oppegående og aktiv frem til de siste par ukene før fødsel, hvor jeg ble uopplagt av å sove litt dårlig.

Få så mye hvile du kan, men prøv også å passe på å spise sunt og greit og få deg litt frisk luft hver dag. Du trenger ekstra søvn, men man blir slapp av å sove altfor mye også, så det er lurt å prøve å finne en slags balansegang.

Lykke til med svangerskapet! :o)

Gjest mora2
Skrevet

Jeg var slik med lille snuppa..

Med gutten var jeg i kjempe form!

Det kan jo ha noe å si at du slutter med røyk og koffein..

Kjempe flink er du :0)

Slapp av du, og hvil med god samvittighet!

*Klem*

Skrevet

Dette er normalt, ja.

Lykke til med alt! Jeg har gått over fra hverdagsrøyker, til festrøyker (kanskje - jeg skal på fest i juni...) Tok min foreløpige siste sigg den 15. februar. Går så bra så :)

Skrevet

Huff da, det er jo ikke noe greit for deg... Ja jeg husker godt at jeg var så trøtt, så trøtt at jeg trodde jeg var alvorlig syk eller noe. Kunne nesten sovne stående jeg. Det var de tre første månedene det var verst.

Dette henger ihop med graviditeten, og da forstår sikkert datteren din og mannen din at de må trø til en periode. Om ikke så be dem om hjelp....

Du tar det igjen, for når du er på slutten så kan du få så mye energi at du plukker opp hver minste smule. (stakkars den som søler) Jeg var høyt og lavt med vaskefilla de siste to mndr. Og dette var spesielt i graviditetene (to av tre) hvor jeg først hadde vært totalt utmattet og sliten.

Eneste trøsten er: Det går over! Trøsteklem skal du også få :)

Skrevet

Ja jeg skal holde ut :-) Jeg blir bare sà stressa av alt som skulle vaert gjort her hjemme, og jeg har ingen andre som kan gjòre det for meg. ogsà blir det bare vaerre nàr jeg utsetter det, for da hoper det seg opp...Jaja...:-)

Snakk med din mann om å få hushjelp for en periode.

Gjest Angela26
Skrevet

Huff da, det er jo ikke noe greit for deg... Ja jeg husker godt at jeg var så trøtt, så trøtt at jeg trodde jeg var alvorlig syk eller noe. Kunne nesten sovne stående jeg. Det var de tre første månedene det var verst.

Dette henger ihop med graviditeten, og da forstår sikkert datteren din og mannen din at de må trø til en periode. Om ikke så be dem om hjelp....

Du tar det igjen, for når du er på slutten så kan du få så mye energi at du plukker opp hver minste smule. (stakkars den som søler) Jeg var høyt og lavt med vaskefilla de siste to mndr. Og dette var spesielt i graviditetene (to av tre) hvor jeg først hadde vært totalt utmattet og sliten.

Eneste trøsten er: Det går over! Trøsteklem skal du også få :)

Tusen takk :-)

Det verste er ikke à vaere tròtt, men det at jeg er sà lat! Eller giddeslòs... Jeg blir sliten av den minste ting, ogsà det à ikke gjòre noe. Mannen min har sagt at vi kan skaffe hushjelp, hehe...Men nei, dette mà jeg jo klare, jeg som verken har smàbarn hjemme, eller er ute i arbeid!

Han hjelper nàr han kan, men da i helgene. Han er ute hele dagen, og kommer ikke hjem fòr utpà kveldingen en gang. Da har jeg ikke samvittighet til à fa han han til à gjòre ting, han er jo sliten han ogsà.

Jeg hàper inderlig dette gàr over snart. Akkurat nà fòler jeg meg faktisk pigg! Jeg ba til Gud her i dag, kanskje Han hòrte meg? :-)

Skrevet

Jeg sov stort sett 20 timer i døgnet fra uke 12 til uke 16.

Var bare oppe for å spise og tisse.

Gjest Angela26
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1205342715' post='3826227]

Dette er normalt, ja.

Lykke til med alt! Jeg har gått over fra hverdagsrøyker, til festrøyker (kanskje - jeg skal på fest i juni...) Tok min foreløpige siste sigg den 15. februar. Går så bra så :)

Takk! Sà flink du er Lotte! :-) Hàper jeg blir helt ròykfri snart ogsà. Akkurat nà ròyker jeg "fjelluft", merker nesten ikke nikotinen, men de verste abstinensene har gitt seg. Hadde skikkelig hjertebank og skjelvende hender... Det gàr fremover :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg var slik med lille snuppa..

Med gutten var jeg i kjempe form!

Det kan jo ha noe å si at du slutter med røyk og koffein..

Kjempe flink er du :0)

Slapp av du, og hvil med god samvittighet!

*Klem*

Takk :-) Og klem tilbake :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Å ja, jeg var sånn i de første månedene av svangerskapet; gikk liksom i en døs og følte at jeg aldri fikk nok hvile. Deretter fikk jeg tilbake en del energi og klarte å holde meg oppegående og aktiv frem til de siste par ukene før fødsel, hvor jeg ble uopplagt av å sove litt dårlig.

Få så mye hvile du kan, men prøv også å passe på å spise sunt og greit og få deg litt frisk luft hver dag. Du trenger ekstra søvn, men man blir slapp av å sove altfor mye også, så det er lurt å prøve å finne en slags balansegang.

Lykke til med svangerskapet! :o)

Takk for lykkeònskningen :-)

Ja, jeg fàr litt frisk luft hver dag, og pròver à ikke sove for mye, men det gjòr jeg sikkert likevel...Men det verste for meg er denne slappheten, at jeg ikke gidder à gjòre noe...hmm...Jeg har ikke jernmangel, sà kan ikke skylde pà det heller. Jeg har bedd til Gud i dag, og fòler meg faktisk mye piggere nà. Hàper det varer :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg sov stort sett 20 timer i døgnet fra uke 12 til uke 16.

Var bare oppe for å spise og tisse.

Herlighet sà slitsomt..hehe...tisse og sove..ikke noe saerlig liv akkurat :-) Hàper inderlig ikke det blir sà ille her i gàrden ogsà...

AneM1365380603
Skrevet

Det der høres da ganske normalt ut :o) Det går over! Du får sove når du har sjansen til det og la husarbeidet ligge enn så lenge.

Jeg husker da jeg ventet nr to og passet tvillinger. Min datter og tvillingene var alle under 2 år. Det var så herlig at de sov på samme tid, for da kunne jeg også legge meg litt nedpå :)

Jeg hadde også masse følelser i sving. Det hendte jeg angret på at jeg var blitt gravid også ;)

Gjest Angela26
Skrevet

Det der høres da ganske normalt ut :o) Det går over! Du får sove når du har sjansen til det og la husarbeidet ligge enn så lenge.

Jeg husker da jeg ventet nr to og passet tvillinger. Min datter og tvillingene var alle under 2 år. Det var så herlig at de sov på samme tid, for da kunne jeg også legge meg litt nedpå :)

Jeg hadde også masse følelser i sving. Det hendte jeg angret på at jeg var blitt gravid også ;)

Godt à vite at det har vaert flere i samme situasjon :-) Og at det gàr over, hos de aller fleste :-)

Det at jeg er deppa er nok hormoner, og at jeg er sà klar hele tiden. For ikke à snakke om nedtrappingen av ròyken...Jeg har ikke angret pà graviditeten, men blir nervòs av à tenke pà ansvaret for et nytt menneske..hjelp! Men nàr dere klarer det, sà skal jeg ogsà :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...